איך בוחרים כלוב לתוכי?

בריאות התוכי שלכם תלויה מאוד במידת ההתאמה שלו לסביבתו ועד כמה הוא מרגיש בטוח, בטוח ונטול מתחים. תוכים כחיות מחמד דורשים כלובים מרווחים לבריאות פיזית ונפשית כאחד. להחזיק תוכי כחיית מחמד אשר מביאה כל כך הרבה שמחה ואושר לתוך הבית שלכם. כמובן, אתם רוצים להעניק לתוכי שלכם אושר בדיוק כמו שהם נותנים לכם, אז תנו להם בית גידול שמתאים באופן מושלם לצרכים האישיים שלהם. הידעתם שגודל אחד לא מתאים לכולם כשמדובר בכלובי תוכים? יש הרבה דברים שכדאי לקחת בחשבון כשאתם פונים לבחור כלוב לתוכי.

 

כלובים שונים לתוכים שונים

תוכים קטנים ומעופפים זקוקים למקום לעוף הלוך ושוב. תוכים גדולים יותר דורשים מקום לנפנוף כנפיים, משחק בצעצועים ותנוע נוחה. מינים בעלי זנב ארוך דורשים כלובים גבוהים מספיק כדי להכיל בנוחות את הנוצות הארוכות שלהם. בנוסף לכך על מנת להתאים את הכלוב שלכם למין הספציפי של התוכי שלכם. מומלץ, למלא את כלוב התוכי באביזרים כגון מוטות, מצעים, צעצועים, קערות וקעריות מים. כדי להפוך את הבית שלהם לפונקציונאלי ונוח עבורם. השתמשו בהנחיות הפשוטות האלה כדי לבחור כלוב ציפורים שנותן לחיית המחמד שלך מרחב מחיה הולם כדי שיוכלו לחיות חיים מאושרים ובריאים.

 

איזה גודל של כלוב לבחור?

ישנו מעט קונצנזוס לגבי דרישות השטח הספציפיות עבור כלוב לתוכים מכיוון שיש מעט מחקרים שיכולים לספק את התשובה לכך. מה שרוב הוטרינרים והמומחים מסכימים בדרך כלל הוא שככל שכלוב התוכי גדול יותר, כך ייטב. גם ציפורים קטנות יותר יצטרכו מקום להתאמן ולפרוש את כנפיהן. גודל הציפור יהיה תלוי בגזע שלהם ותוכים הם זן עופות מגוון ונפלא. אשר זקוקים למרחב הגדול ביותר שתוכלו לספק.

התנאים בבית שלכם יכולים להשפיע על הבחירה של כלוב התוכים שלכם. אם מותר לתוכי שלכם לעוף ולהתרוצץ בחופשיות בתוך הבית, ייתכן שהכלוב שלו לא צריך להיות גדול במיוחד. ניתן לשמור תוכים שכאלה בכלוב, רק בזמן השינה או כשהחלונות פתוחים. megapet.co.il

 

הצורה של הכלוב

באופן מפתיע, רוחב הכלוב חשוב יותר מהגובה. לכם עליכם לבחור כלוב שרוחבו לפחות פי שניים ממוטת הכנפיים של התוכי שלכם. כלוב למספר תוכים צריך להיות אפילו יותר מרווח. על כן מומלץ להתייעץ עם מומחים על מנת לקבל תמונה ברורה יותר אודות הצורה של הכלוב שמתאימה לסוג התוכי שלכם.

 

חומר והמרווח בין המוטות

הכלוב של התוכים שלכם הוא מה ששומר עליהם, לכן הכרחי לבחור בחומר הנכון ובעל סורגים שיגנו עליהם. אתם גם רוצים למצוא כלוב שמתאים לכם בכל הקשור לשמירה על ניקיון. למשל, כלוב תוכים מנירוסטה הוא כלוב עמיד שישרת אתכם לזמן רב.
בכל כלוב שאתם בודקים ודאו שהמוטות קרובות מספיק זו לזו כדי שהתוכי לא יוכל להידחק ביניהן. בנוסף מומלץ להסתכל מקרוב על השכבה התחתונה של הכלוב, חלקן קלות יותר לניקוי.

כלוב