איך לארוז נכון לפני הובלת דירה?

בין אם רכשתם דירה חדשה ובין אם החלטתם לשכור דירה חדשה, אין ספק שתהליך האריזה והובלת הדירה יכול להיות מתיש ומאתגר. הקרטונים הרבים, המיון הבלתי נגמר והזהירות הנדרשת לחפצים היקרים שלנו, יכולים להפוך את מעבר הדירה ממרגש וכיפי למבולגן ולא נעים. כיצד בכל זאת נבצע היטב את המעבר?

 

כאן גרים בכיף

כולנו חולמים על דירת החלומות השלנו, אך בדרך אליה, רבים מאיתנו צריכים לעבור מספר דירות עד שנגיע אל המנוחה ואל הנחלה. תהליך מעבר דירה יכול להיות מרגש וכיפי – להכיר סביבה חדשה ואנשים חדשים, אך תהליך המעבר עצמו, במיוחד הובלת הדירה והאריזה, יכול להיות מתיש ומאתגר.

במעבר דירה כולנו רוצים לקחת איתנו את מכלול החפצים האישיים והריהוט שלנו איתנו אל הדירה החדשה, למצוא עבורם את המקום המתאים ביותר ולהתחיל בשגרת החיים החדשה שלנו. אך כשלא מתכוננים כראוי, הדרך של החפצים שלנו אל מקומם החדש, יכולה להיות רצופה בלגן ולעיתים אף נזקים בלתי הפיכים.

 

חשיבות אריזת החפצים

מעבר לדאגה לקרטונים איכותיים לאחסון החפצים שלנו, מיון אפקטיבי שיעזור לנו למצוא את כלל הפריטים בדירה החדשה, חשוב מאוד לדאוג לאריזה נכונה ויעילה של החפצים השונים, בכדי שיגיעו בשלמותם וללא פגע ושריטה, במיוחד כשמדובר בפריטים יקרי ערך.

רבים מאיתנו צברו חפצים שונים במהלך החיים, עד שנראה כי אין מספיק קרטונים בעולם שיכילו את כל מה שנמצא אצלנו בבית, במיוחד כשמדובר במשפחה בת כמה נפשות. לכן, תהליך אריזת החפצים חייב להיעשות מבעוד מועד ובאופן הנכון והמתאים ביותר.

 

השלבים הראשונים בדרך לאריזה נכונה

כפי שהזכרנו, אריזה נכונה מחייבת התכוננות והיערכות מראש, בכדי לא להגיע לחוצים כמה ימים לפני מעבר הדירה ולדחוס פשוט את כל החפצים, ללא הבחנה, לתוך הקרטונים, במחשבה שנפתור את הבלגן כשנתמקם כבר בדירה החדשה.

לאחר שפינינו והגדרנו לנו את הזמן המתאים הדרוש מאיתנו לאריזת כלל החפצים, כדאי שנדאג לציוד האריזה הבסיסי הנדרש לאריזה מיטבית – קרטונים עמידים ואיכותיים, טושים עבים לסימון תכולת הקרטון, ניירות אריזה, או פצפצים לפריטים שבירים, מסקנטייפ ומספרים, או סכין יפנית.

 

אז כיצד אורזים נכון?

כאשר כל הציוד הרלוונטי נמצא ברשותנו, ניתן לעבור לפעולת האריזה עצמה. בהתחלה, כדאי להתחיל לארוז את הפריטים השבירים הדורשים תשומת לב רבה ועטיפה מיוחדת בניירות אריזה, או פצפצים. כדי להבטיח את שלומם של הכלים השבירים, מומלץ להניח מגבת בתחתית הקרטון ולארוז כל כלי באריזה נפרדת, עד למילויו של הקרטון, באופן שלא יישאר מקום לתזוזת הכלים.

לאחר הכלים השבירים, מומלץ שלא להתפזר ולעבור ולארוז חדר אחר חדר. השתמשו בטושים או במדבקות לסמן על גבי הקרטון מה בדיוק הכנסתם לתוכו, בכדי לוודא שהפריקה תהיה קלה ומהירה.

 

לסיום

אל תשכחו לעשות גם סיבוב אחרון לפני עזיבתכם את הדירה, במקומות כמו המחסן, אחורי הדלתות וחבל הכביסה, היכולים להתגלות כמקומות מפתיעים למדי.

איך לארוז נכון לפני הובלת דירה?