איך לבדוק מפרט טכני לדירה חדשה מקבלן

שוק הדירות כיום הינו שוק מורכב ומסובך.

אך, אם מכירים אותו טוב ניתן לבצע עסקאות מעולות.

לכן, במידה ותכננתם לקנות בזמן הקרוב דירה, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה לבדוק מפרט טכני.

חשוב מאד להבין איך לבדוק מפרט טכני לפני שקונים דירה חדשה מקבלן, ולא לשכוח משלב חשוב זה.

 

מהו מפרט טכני?

מפרט טכני הוא טופס בו קיים תיאור של המבנה, הבניין או הדירה. בדיקת מפרט טכני (מפרט מכר) לדירה חדשה מקבלן. הקבלן בונה לפי המפרט הטכני לכן במקרים של אי הבנות בין הקבלן לקונה זה הטופס עליו מסתכלים. לכל קבלן מפרט טכני אחר ולכן חשוב לקרוא את המסמך ולשים לב לדקויות הקטנות שבו.

 

על מה כדאי להסתכל?

חשוב לדעת להסתכל על מפרט טכני. מומלץ לקחת יועץ שמבין בתחום שיסתכל לכם על המפרט הטכני. אך, במידה ולא לקחתם הסתכלו על בדברים הבאים.

 

מידות

לא תמיד במפרט הטכני רשום מידות. לעיתים שמים תוכנית ברווים כלליים. במידה וכך הדבר, בקשו תוכנית עם מידות כך שתוכלו לדעת מה גודל הבית העתידי. בנוסף, במידה וזה בית עם חצר – בקשו גם את גודל החצר. ישנם קבלנים רבים שמחסירים פרט מידע חשוב זה והדבר יוצר סכסוכים.

 

חיפוי קירות

בידקו האם הקבלן מציע חיפוי קירות בחדרים רטובים. לרוב הדבר הוא סטנדרט. אך, קבלנים רבים לא רושמים מה גודל החיפוי. כלומר, אם הגודל שונה מהגודל הממוצע תצטרכו לשלם אקסטרה ממה שהיה רשום במפרט המקורי.

 

חשמל

בדקו את נקודות החשמל. לעיתים לא יהיו נקודות חשמל במקומות שתרצו שיהיה. לדוגמה, מעט מאד נקודות חשמל במטבח, וכתוצאה מכך לא תוכלו לחבר מכשירי חשמל. זוהי בעיה נפוצה שאם תעלו עליה לפני תמנעו מאי נעימויות מיותרות. החשמל אמור להופיע בטבלה מסודרת בתוך המפרט הטכני המתארת את כל נקודות החשמל העתידיות.

חנייה

במידה והדירה מגיעה עם חניה, שימו לב למיקומה. לעיתים ישנו מס חניה אז שימו לב שיש להתייחסות לכך. לעיתים החניה רחוקה מהדירה, אם הדבר מפריע לכם תוכלו לראות זאת במפרט הטכני (הדבר יקל על פריקת האוטו בעתיד).

 

מיזוג:

כדאי לבדוק כיצד רשם הקבלן את ההכנה למיזוג המרכזי בדירה. בדרך כלל הוא יבצע הכנה למיזוג מרכזי כך שבמידה ותוכלו להשתמש באחד תוכלו להתקין. רצוי לבדוק האם הקבלן חשב על תעלות מיזוג מרכזי.

זכרו! המפרט הטכני הוא מסמך שיש לקרוא בצורה מעמיקה. הוא מתאר את הבית העתידי שלכם בפרוטרוט ולכן חשוב לרדת בו לפרטים הקטנים. אם אתם רואים שאתם לא מצליחים להבין את כל מה שבו, אל תהססו לבקש עזרה מאנשים שמבינים בתחום ולהתייעץ איתם. אם תבינו עכשיו את המפרט ותאשרו אותו, תמנעו מבעיות עתידיות עם הקבלן.

 

השקעה פיננסית