איך לבחור קבלן לשיפוצים בבית?

נמאס לכם מצבע הקירות? העיצוב של האמבטיה מרגיש לכם מיושן? בקיצור, החלטתם שהגיע הזמן לשינוי ובחרתם לשפץ את הבית. מספר רב של בחירות חשובות עומדות לפניכם בהליך השיפוצים, אך לפני שבוחרים צבע לווילונות וקרמיקה למקלחת, עומדת בפניכם הבחירה החשובה ביותר – מי יהיה קבלן השיפוצים שלכם ואיך בוחרים אותו?

 

מה זה בכלל קבלן שיפוצים?

קבלן שיפוצים, עבור אלו שלא יודעים, אחראי על פרויקט הבנייה כולו. הוא יוצר קשר עם בעלי המקצוע השונים ועם הספקים של חומרי הבנייה, והוא אחראי על ניהול הפועלים עצמם. אם אתם מחפשים דרך לחסוך בעלות השיפוצים, מומלץ לנסות לחסוך בכל תחום אחר למעט הקבלן, שכן הוא בעל התפקיד החשוב ביותר בהליך כולו.

קבלן שיפוצים מקצועי יסייע לזרז ככל הניתן את זמן השיפוץ ויעזור לכם לחסוך כמה שיותר בהליך עצמו. לכן חשוב לא להמעיט בחשיבות של בחירת הקבלן המתאים לכם. 

קבלן שיפוצים

האם אתם יכולים לוותר על קבלן שיפוצים?

התשובה הקצרה היא לא. התשובה המעט יותר ארוכה היא שזה אפשרי אך לא מומלץ. במידה ואתם שוקלים לוותר עם קבלן שיפוצים מקצועי ולבצע את העבודה שלו בעצמכם, קחו בחשבון שמדובר במשרה מלאה. לדוגמה, אם אתם עובדים בתל אביב ומתכננים שיפוצים בבאר שבע, לא תוכלו להיות נוכחים מספיק זמן באתר השיפוצים, מה שיוביל בסופו של דבר לטעויות בנייה שיעלה לכם ביוקר לתקנן.  

 

אז איך בוחרים קבלן שיפוצים?

אם כך, הצעד הראשון בכל הליך שיפוצים הוא לבחור קבלן שיפוצים מקצועי שתוכלו לסמוך עליו. הדרך הטובה ביותר למצוא קבלני שיפוצים אמינים היא לבקש המלצות מחברים או מכרים שאתם סומכים עליהם. שאלו בקבוצות הוואטסאפ השונות, בין אם בקבוצה של הגן של הילדים או של השכונה, מי מכיר קבלן מומלץ, ובחרו בקבלן השיפוצים בעל מספר ההמלצות הרב ביותר.

במידה ואתם לא סומכים על המלצות של חברים ומשפחה, קיימים אתרים שונים המציעים דירוגים של בעלי מקצוע שונים, בין היתר גם קבלני שיפוצים.  

 

אחרי ההמלצות, וודאו שאתם מסתדרים אתו ברמה האישית

קבלן השיפוצים שלכם הולך להיות חלק ניכר מחייכם בחודשי השיפוצים. לכן, חשוב לוודא מעבר לכל צל של ספק שאתם לא רק סומכים עליו בפן המקצועי, אלא גם מסתדרים אתו ברמה האישית. גם אם קיבלתם מספר רב של המלצות על קבלן שיפוצים מסוים, בקשו להיפגש עמו לפגישה היכרות קצרה, על מנת לוודא שאתם מוכנים להכניס את האדם הזה לחייכם למשך החודשים הקרובים.

העובדה שאנשים אחרים הסתדרו איתו בהליך השיפוצים שלהם, אינה מעידה בהכרח שכך יהיה גם עבורכם, ולכן חשוב מאוד לוודא זאת לפני תחילת השיפוצים. 

 

סיכום

בסופו של יום, חשוב לא להמעיט בחשיבות קבלן השיפוצים ולוודא שאתם בוחרים קבלן מקצועי, אמין וכזה שאתם מסתדרים עימו ברמה האישית. 

עיצוב חדר האמבטיה