איך לבנות בריכה מפוארת כמו שיש בדובאי?

בין המגדל הגבוה בעוולם לקניון הגדול ביותר, דובאי ידועה גם בבריכות הגרנדיוזיות שלה שמתאימות בול לאקלים המדברים של האמירות במפרץ הפרסי. למעשה, הבריכות של דובאי כל כך טובות, שרבים רוצים להעתיק אותן לפה. במאמר הבא נסביר איך לבנות בריכה מפוארת ממש כמו בדובאי.

 

מה יש בדובאי?

לפני שנרצה לבנות בריכות כמו בדובאי, חשוב להקדיש פסקה או שתיים שתסביר על מה כל הדיבור סביב הבריכות בדובאי. ובכן, ייחודיותן של בריכות אלו נעוץ בכך שמדובר בבריכות פנורמיות, או בריכות אינפיניטי, בהן הגבול בין גבול הבריכה לנוף שמעבר כמעט ולא מורגש והחוויה המתקבלת (מעבר לצילומים המרהיבים שבריכה כזאת מאפשרת) סוחפת חושים.

דובאי לקחו את בריכות הפנורמה צעד אחד קדימה באמצעות הצבה של בריכות רבות מסוג זה על גגי בתי המלון היוקרתיים בעיר. כך מתקבל טשטוש מוחלט בין סף הבריכה לקו הרקיע כמו גם אירוע עוצר נשימה. בין מגוון הבריכות שנבנו בדובאי ראוי להזכיר את בריכת אאורה, הבריכה הפנורמית הגבוהה בעולם אשר מתנשאת לגובה של לא פחות מ-77 קומות.

 

איך מעתיקים את החוויה לכאן?

את החוויה המלאה של בריכה פנורמית מראש מגדל גבוה בדובאי אולי לא נוכל לייבא באופן מושלם לישראל, אבל יש כן אלמנטים שאפשר ליישם גם בארץ בצורה מעולה שתשאיר רושם של חוויה חד פעמית. האתגר הראשון מתחיל בבחירת הלוקיישן המתאים.

למרבה המזל ישראל התברכה גם בים, גם בנוף מדברי בראשיתי מדהים וגם במטרופולין שוקק, בדמותו של גוש דן ותל אביב בעיקר. כל יזם עם מעט תנופה או דמיון יכול למצוא גורד שחקים מרהיב בתל אביב, או בית מלון מדברי שיתאים מבחינה נופית למיקום של בריכת פנורמה היישר לאינסטגרם.

 

תאמינו או לא

תאמינו לא, אבל בהחלט גם ניתן לבנות בריכת אינפיניטי, הידועה גם כבריכת "קצה נעלם", באופן ביתי. נכון דרוש לכך שטח נרחב יחסית ואנשי מקצוע מעולים, אבל מדובר בחלום שהוא בר השגה, לפחות לחלקינו. כאשר בונים בריכת "קצה נעלם" חשוב להשקיע בכל היבט והיבט בבנייה, וכמובן גם בחיפויים האיכותיים ביותר שיש בנמצא.

עבור חיפוי פנימי לרצפת הבריכה ולקירותיה מומלץ ללכת על חיפוי פסיפס שמעניק מראה אסתטי מוקפד וייחודי לבריכה. באשר לחיפוי החיצוני, בחירה בעץ יוקרתי תעשה את העבודה מעולה.

 

משיגים את התקציב הנדרש

חשוב להבהיר שבריכה פנורמית היא לא עניין של מה בכך. מדובר במוצר מותרות פר אקסלנס ולכן בנייה של בריכה מסוג זה (כמו גם תחזוקה שוטפת) דורשת היערכות תקציבית מתאימה. לכן מדובר בסוג בנייה שיכול להתאים יותר דווקא לארגונים גדולים ולמטרות מסחריות: בתי מלון, גני אירועים יוקרתיים, פרויקטים של מגורי יוקרה וכדומה.

התקציב לבנייה של בריכה פנורמית צפוי לעלות בין כמה עשרות אלפי שקלים עד מיליוני שקלים לעיתים. כמובן שיש לא מעט גורמים שמשפיעים על המחיר הסופי, וביניהם מיקום הבריכה, גודלה, חומרי הגלם וכיוצא בזה.

בריכה מפנקת