איך לגרום לאגרן כפייתי להסכים לניקוי הדירה

מכירים את האנשים האלו שאוספים כל חפץ, מסמך או פריט שנקרה בדרכם? את אלו ששמרו את מכתב האהבה שהם קיבלו בכיתה ו', את תעודת סיום כיתה א' שלהם, וגם את עבודת היצירה הראשונה שהכינו בגן? אותם אנשים הם אגרנים כפייתים, והם עלולים להעמיד גם את

עצמם וגם אתכם בסכנה בריאותית חמורה ביותר.

היום נספר לכם איך לגרום לאגרן כפייתי להסכים לניקוי הדירה, ואם גם אתם מכירים אחד כזה – בעזרת הטיפים שניתן לכם כאן תוכלו לדעת בדיוק איך להתמודד איתו ולעזור לו.

 

נקודת ההנחה הראשונה שלכם: אף אחד לא רוצה לסכן את עצמו

כדי לגרום לאגרן כפייתי להסכים לניקוי הדירה שלו, אתם צריכים בראש ובראשונה להאמין שאף אדם לא רוצה להעמיד את עצמו בסיכון, מתוך נקודת ההנחה הזו, תוכלו להתחיל לדבר איתו על הסיכונים הרבים הטמונים באגרנות הכפייתית שלו.

מכאן, תוכלו לדבר איתו על האופציה של פינוי דירות, ניקוי הדירה ובהתאם לאפשר לעצמו לחיות חיים נקיים, מסודרים ועם מינימום של סכנות תברואתיות.

 

על אילו סכנות תברואתיות מדובר?

כדי לגרום לאגרן כפייתי להסכים לניקוי הדירה, צריך להמחיש לו את הסכנות הטמונות בכך. בין היתר, ניתן לספר לו שערימת החפצים שהוא אגר לאורך השנים עלולה לצבור אבק בכמויות גדולות במיוחד. במקביל, הצטברות החפצים עלולה להוביל להיווצרות של עובש, חיידקים, בקטריות וזיהומים רבים. בהתאם, כל אלו עלולים להוות סכנה תברואתית של ממש, ולגרום לו לחלות במגוון מחלות קשות ריפוי.

ברגע שאותו אדם יבין שמדובר כאן על סיכון אמיתי וממשי, ולא סתם על משהו מומצא ודמיוני – הוא יבין שהוא נמצא בסכנת חיים תמידית, וייתכן שיסכים לקחת חלק בניקוי הדירה.

 

לגרום לארגן כפייתי להסכים לניקוי הדירה – הפתרונות שכדאי להציע

מעבר לכל אלו, כדאי להסביר לאגרן הכפייתי שלא מדובר כאן על פעולה שהוא יצטרך לעשות בעצמו. היום קיימות המון חברות שמציעות שירותים של פינוי וניקוי הדירה. אותן חברות משתמשות במיטב החומרים על מנת להחזיר את הדירה למצבה הקודם, לפני הערימות שהצטברו בה, ולהפוך אותה למקום הגיוני וראוי למחייה שלו.

בנוסף, תוכלו לספר לאותו אדם שמרגע הפינוי והניקוי הוא יוכל להנות ממרחבים הרבה יותר פנויים וחופשיים בדירה שלו, יוכל לארח את המשפחה ואת החברים שלו, ולהפסיק לדאוג מהצטברות של חיידקים שעלולה לסכן גם אותו וגם אותם במקביל.

 

האחריות יכולה להיות בידיים שלכם – קחו אותה

אם האדם שלו אתם כל כך דואגים ואותו אתם כל כך אוהבים לא מצליח לקחת את האחריות הזו על עצמו, זה הזמן שלכם להיכנס אל התמונה ולחולל אצלו את השינוי. אל תתנו לו להמשיך ולאגור את החפצים ולהפוך את הדירה שלו לעוד יותר מבולגנת ומזוהמת, אלא עשו את הצעד, דברו איתו, ומתוך השיח הפורה צאו יחד לדרך שבה הוא יוכל לקבל את שירותי הפינוי והניקוי הנחוצים לו כל כך. שיהיה בהצלחה!

ארגזים