איך להוביל את אוסף הקסדות שלכם לבית חדש

התפתחות אוספי הקסדות

חשיבותה של הקסדה

מאז ומתמיד, רוכבי האופנועים היו חשופים לתאונות בצורה רבה יותר מנהגי המכוניות על הכביש. האופנוע, הוא כלי צר, בעל יכולות תמרון גבוהות, אך ללא שלדה או מעטפת המגינה על הנהג ובולמת חלק מהזעזועים בעת התנגשות באובייקט על הכביש. בנוסף, בעת נהיגה על האופנוע, אין כמעט אמצעי הגנה או בטיחות המגינים בצורה מלאה על רוכב האופנוע למעט קסדה.

הקסדה, היא כזו המגינה על רובו המוחלט של הראש, ומאושרת בצורה חד משמעית על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. במדינת ישראל, אין אפשרות חוקית לנהוג על אופנוע ללא קסדה מתאימה, ולכן בעת רכישת אופנוע, חלק מהציוד הנלווה הוא הקסדה לאופנוע אותה יש לרכוש בחנויות המיועדות לכך.

 

הקסדה כפריט אספנות

מכיוון שקיימת חובה חוקית ללבוש את הקסדה, היא הפכה מהר מאוד לפריט אופנתי, בעל צבעים שונים, עיצובים שונים, סגנונות וצורות ייחודיות. הקסדות, יכולות להיות מיוצרות בסדרה ייחודית לרגל מאורע מסוים, או לרגל מרוץ אופנועים מפורסם. כך, שלאט לאט, התפתחה תרבות שלמה של איסוף אוספי קסדות לאופנועים כפריט אספנות לכל דבר ועניין למגוון קסדות לחצו כאן.

לכן, כאשר בעל אוסף קסדות, רוצה לשנע את אוסף הקסדות המיוחד שלו לבית חדש או למקום חדש, נשאלת השאלה, כיצד עליו לעשות זאת בצורה הנכונה, על מנת לשמור על איכות ושלמות הקסדות. על כך, נפרט במאמר שלפניכם.

 

צורת ההובלה

מניעת לחץ או עומס

בעת אריזת אוסף של קסדות לאופנוע, אין לסדר אותן בצורה בה הן מונחות אחת על השנייה, לוחצות אחת על השנייה, או מונחות מתחת למכסה או מעטפת כבדים. צורת הובלה כזו, עלולה לפגוע בצורה משמעותית בשלמות הקסדה.  אומנם הקסדות מיועדות לעמידה בלחצים ובמכות, אך האספן רוצה לשמור על שלמות ויופי הקסדה, ולכן יש להקפיד על צורת הובלה כזו, בה כל קסדה תונח במרחק מה מקסדה אחרת, בעת ההובלה.

 

מניעת לחות או חום

בעת ההובלה, אין לשים את אוסף הקסדות במקום בו יכולה להיווצר לחות רבה מדי, או בו עלול להיווצר חום רב. הציפוי והגימור של הקסדות הוא רכיב מרכזי באוסף של קסדות אספנות, ולכן, על אף שיכולת ההגנה של הקסדות לא תיפגע כתוצאה מהובלה בצורה כזו, הגימור העדין, הליטוש של הקסדות ואף הצבע שלהן עלול להינזק.

 

במקרה של נזק

במידה ואוסף הקסדות ניזוק בעת ההובלה, ישנם בעלי מקצוע מומחים לחידוש, שחזור וגימור של קסדות אופנועים, אליהם ניתן לפנות ולשחזר את אוסף הקסדות המקורי. ניתן להגיע אליהם בקלות באינטרנט.

 

לסיכום

הובלת אוסף קסדות לבית החדש,, דורשת עדינות מרבית וטיפול מתאים. לכן, אם תקפידו על ההוראות לעיל, תשמרו על אוסף הקסדות בצורה הטובה ביותר בדרך ליעד.

בית חדש