משחקי הכס – איך להוביל כיסאות מבלי לפגוע בשלמותם?

זה כמעט בלתי נמנע: אין אחד שלא הזדקק להובלת רהיטים מתישהו (או אפילו כמה פעמים) במהלך חייו.

מעבר דירה, קניית רהיט חדש, השכרת כיסאות ושולחנות לאירוע ועוד – כל אלו תרחישים אשר מחייבים הזזת רהיטים מנקודה לנקודה.

כמו כל דבר בחיים, גם להובלת רהיטים יש דרך נכונה לבצע.

במאמר הבא נתייחס לעניין ספציפי בהובלה ונענה על השאלה כיצד להעביר כיסאות מבלי לפגוע בשלמותם. 

 

כמו מתנה בעטיפה

על מנת להוביל את הכיסאות מבלי שיינזקו בדרך מומלץ ביותר לעטוף אותם בחומר תוחם כלשהו. כיסאות הם אמנם רהיטים פחות רגישים מספות או ארונות לדוגמא, אך גם הם, במיוחד אם יש עליהם כיסוי לכיסאות שאנו פוחדים שייקרע, זקוקים לטיפול נכון ולשכבת הגנה ראויה.

מבין חומרי המעטפת הבולטים ראוי לציין את ניילון הפקפק, אותו ניילון כיפי שעושה קולות מצחיקים הוא חומר נהדר לאריזה ולשמירה על רהיטים, מכשירים וכן כיסאות. באין ניילון פקפק אפשר בהחלט להשתמש בעזרים אחרים כגון מגבות, בדים או ניילון רגיל. מומלץ במיוחד לעטוף את פינות הכיסא, מכיוון שמיקומן בקצה חושף אותן הכי הרבה לפגוע ולהיפגע.

 

עם קצת עזרה ממקצוענים

כשזה נוגע להובלה אין בושה בפנייה לשירותים מקצועיים. סבלים מנוסים יידעו להעביר את הכיסאות כמו שצריך ולדאוג לשלמותם. יותר מכך, סבלים שאלו עבודתם ידעו לשמור על גופם במהלך האקט הפיזי הלא פשוט, הודות לעבודה נכונה והיעזרות בחגורת גב. אנשים מן היישוב שאינם מנוסים בהעברת חפצים עשויים אולי להעביר את הכיסאות בשלום אך לפגוע בגב ובכתפיים תוך כדי.

עוד אמצעי חשוב שעומד לרשותם של הסבלים המקצועיים הוא כלי רכב מתאים. על מנת להעביר כמות מכובדת של כיסאות כראוי יש צורך במשאית או טנדר בגודל מתאים אשר מצוידים באביזרי הבטיחות המתאימים להעברה – רצועות, ראצ'טים וכדומה. מדובר בציוד חשוב שאין בנמצא בכל משק בית וכדאי מאוד להסתייע בו על מנת לשמור על שלמות הכבודה המועברת.

 

פירוק עומד על הפרק?

ישנם כיסאות שניתנים לפירוק לכמה חלקים. אם הדבר אפשרי אצלכם, הרי שמדובר בפעולה מומלצת ביותר עבור הובלה בטוחה. בפירוק לכמה חלקים ההסתברות לשמירה על תקינות הכיסאות עולה באופן ניכר – אפשריות האפסון, הנשיאה וההובלה קלה יותר וקיימים פחות חיכוכים אפשריים עם גורמים אחרים (קירות, משקופים וכדומה).

כמו במקרה ההובלה, גם כאן רצוי להשאיר את הבמה לגורמים מנוסים יותר מכם. סבלים רבים יודעים לפרק רהיטים ולהרכיבם מחדש כמו שצריך, וזאת לגמרי מלאכה שמוטב להשאיר להם. פירוק והרכבה על ידי אנשים חסרי ניסיון עלולים לגזול זמן יקר שלא לכולם יש ואף לפגוע בכיסא במידה ולא יבוצעו כראוי.

 

שמירה על מבנה

במידה ובחרתם בדרך הובלה עצמאית, חשוב לשים את הכיסאות אחד על גבי השני במבנה שלא יפגע בהם בזמן ההעברה. בעוד שכיסאות מסוימים מתלבשים היטב אחד על השני, ישנם כיסאות אחרים שעדיף להניח בצורה הופכית זה על זה. בכל מקרה יש להיות ערניים ולשים לב שצורת ההנחה אכן תואמת את מבנה הכיסא.

 

אולם אירועים