איך להוביל לוחות שחמט בלי שיהרסו

משחק השחמט הוא לא רק משחק אלגנטי ונעים לצפייה, גם הכלים והלוח של המשחק הם נאים באופן קלאסי.

למשל, לוחות שחמט מזכוכית הם פריט עיצובי שמוסיף אווירה של תחכום לבית לצד פריט שימושי למי שנהנה ממשחק השחמט כתחביב.

בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא איך להוביל לוחות שחמט בלי להרוס אותם, השוואה קצרה בין משחק שחמט אונליין לבין משחק שחמט פיזי על לוח ועוד מידע על שחמט אונליין שעשוי לעניין אתכם ולהחכים אתכם.

 

הובלת לוחות שחמט – איך עושים את זה

מרבית לוחות השחמט עשויים מעץ ויש להם פינות חדות, כך שהם עשויים לשרוט דברים. לכן יש לעטוף לוחות שחמט לפני שמשנעים אותם בצורה שתכסה את הפינות שלהם ותגן על הסביבה מפניהן.

בנוסף לוח שחמט בלי כלים הוא נאה למראה אך חסר שימוש. לכן חשוב להצמיד את כלי המשחק בחבילה סגורה אל הלוח שכשמובילים לוח שחמט. החבילה הסגורה גם תמנע מהכלים לפגוע בלוח.

יחד עם זאת, היום יותר ויותר ממשחקי השחמט עוברים להתקיים במרחב האינטרנטי. החל מללמוד קורס שחמט לילדים ועד טורנירים בין לאומיים – שחמט אונליין הולך ונעשה חלק אינטגרלי מעולם השחמט הבינלאומי. חשוב לציין שהצורך של השחקנים בלוחות פיזיים אמנם ירד, אך הוא כלל לא נעלם.

 

יתרונות וחסרונות משחק שחמט אונליין לעומת משחק שחמט פיזי

למשחק שחמט אונליין יש לא מעט יתרונות לעומת משחק שחמט פיזי. דוגמא אחת לכך ניתן לראות בעובדה שמשחק שחמט אונליין יכול להתקיים בין שני אנשים שנמצאים בצדדים שונים של העולם – מבלי שהם יצטרכו לצאת מהבית. יתרון אחר של משחק השחמט המקוון הוא שאפשר לעשות דברים נוספים בזמן שמחכים למהלך של השחקן השני.

יחד עם זאת, חלק מהיתרונות הללו מהווים חסרונות. כך למשל היתרון האחרון שהבאנו, הנוגע לאפשרות לעסוק בדברים נוספים במקביל למשחק הוא גם חסרון. זאת מפני שהריכוז של השחקן יורד וקל יותר לשכוח את האסטרטגיה שתיכננת כשאתה לא מרוכז במשחק. חסרון נוסף, שהוא יתרון של משחק שחמט פיזי, הוא שלא ניתן להפעיל לחץ מנטלי בדמות ביטחון עצמי על היריב שלך.

 

סיכום

לסיכום, משחק השחמט הפיזי אמנם הצטמצם – אך לא נעלם מהעולם. רוב התחרויות הגדולות עדיין מתרחשות באופן פיזי (גם אם הן משודרות באינטרנט). זו הסיבה העיקרית לכך שהצורך בהובלה בטוחה של לוחות שחמט לא נעלמה מן העולם.

יחד עם זאת, למשחק השחמט המקוון יתרונות רבים שאי אפשר להתכחש אליהם. בסופו של דבר המשחק האהוב רק מרוויח מכל שחקן שמצטרף לקהילת השחקנים העולמית – ומוסיף את סגנונו הייחודי לקהילה העצומה הזו.

כשאתם מובילים לוחות שחמט אתם חייבים לשים לב גם לכלי המשחק וגם ללוחות עצמם. אל תשכחו לכסות את הקצוות החדים של הכלים ושל הלוחות, ולקחת את בחשבון את החומר ממנו הם עשויים.

שחקן מקצועי