איך להוביל מזון לחיות בצורה מבוקרת

זו תופעה מוכרת בה אתם מגלים שכמות האוכל של חית המחמד שלכם כמעט ומתרוקנת.

וודאי, לארוחות קבועות על בסיס של פעמיים ביום יש תוצאות ניכרות בשטח.

לפני שאתם מזמינים אספקת מזון חדשה כדאי לכם להכיר את המקום המומלץ לרכישה וגם לדעת כמה דברים על הובלה מבוקרת של המזון.

 

המקום המומלץ

נתאר לעצמנו מקרה בו הגענו לתחתית שק המזון של הכלב ויש צורך באספקה מהירה של אוכל לכלבים נטורל אנד דלישס. מה עושים עכשיו?

דבר ראשון כדאי לכם להכיר את צ'או צ'או חנות חיות אונליין כאן תמצאו מקום שיעשה הכל כדי לסייע לכם לחיית המחמד שלכם. באמצעות ידע וניסיון הם יעזרו לכם לבחור מוצרים מעולים במחירים זולים.

 

מזמינים משלוח? חשוב שתדעו

משלוח מהיר הוא שירות חשוב וחיוני לכל בעלי כלב או חיית מחמד אחרת ויש צורך בשירות אדיב וזריז שיגיע לפתח הבית בזמן המהיר ביותר, כדי שלא תתקעו.

דבר נוסף: חשוב לוודא עם החנות איך היא שולחת את המזון. אם הוא נשלח באמצעות חברת שליחויות, יש לבקש שהמזון ייארז בקרטון שיגן על השק וימנע ממנו להיקרע כדי שלא יישפך מזון החוצה

 

כללי הובלת מזון בטמפרטורה מבוקרת

וסתם כך, חשוב להקפיד על כללים שונים בהובלת מזון מן החי וחשוב שתדעו אותם כדי לדרוש על הקפדתם:

בהתאם להוראות התקן הישראלי (ת"י 1291 מדצמבר 1997) חייב כל רכב המוביל מזון מן-החי (בשר ועוד) בטמפרטורה מבוקרת, לעמוד בבדיקה חד-שנתית על-ידי מעבדה מאושרת.  לפי סעיף 7.1.2 בתקן זה,  הבדיקה נועדה לוודא כי מד הטמפרטורה ורשם הטמפרטורה ברכב מכוילים כנדרש.

מטרת התקן היא לתת כלים שימושיים לכל המעורבים בשרשרת הספקת המזון מן היצרן אל הצרכן על מנת להבטיח שמירה על תקינות כל אחת מהחוליות שבשרשרת ההובלה. קיום הוראות התקן הינו חיוני לצורך שמירה על שרשרת הקור הנדרשת לשם אבטחת איכות המזון ומניעת קלקולו. כדי למנוע פגיעה חמורה בבריאות המשתמש במזון.

 

הדרישות החוקיות לבעלי רכב המוביל מזון הטמפרטורה מבוקרת

רכב המוביל מוצרי מזון מן-החי חייב מספר מסמכים ואישורים:

  • רישיון הובלה בקירור.
  • רישיון עסק תקף של הרשות המקומית.
  • אישור על בדיקת הכיול.

הנוהג ברכב זה מתבקש להציג במהלך בדיקת המשנה אישור תקף של "מעבדה מאושרת" (לדוגמא: מכון התקנים), שאכן הרכב עומד בדרישות הוראות התקן, על כל המשתמע מכך בהתאם לחוק. אין אפשרות של אספקת מזון מן-החי במידה ונהג רכב-ההובלה לא יציג אישור של "מעבדה מאושרת" על כיול תקף של ציוד הקירור ברכב.

 

אז איך מובילים מזון לחיות בצורה מבוקרת?

מאחר ומזון חיות מכיל רכיבים מן החי, יש להוביל אותו בצורה מבוקרת וזהירה כדי למנוע פגיעה בחיית המחמד הניזונה מהאוכל הזה. לכן יש להקפיד לוודא עם החנות ממנה מזמינים את המזון על דרכי ההובלה. לוודא שמדובר במשלוח מהיר כדי שלא תתקעו ללא אספקת מזון, לבדוק ששק המזון מגיע בצורה מוגנת וכן לוודא שכל הדרישות החוקיות להובלת מזון מן החי מתמלאות בשלמותן.

חברת הובלות