איך להשיג מקצוע רווחי ומשמעותי במספר צעדים פשוטים?

כל אדם שואף לפרנס את עצמו ואת משפחתו בכבוד ובאמצעים מספקים.

הדרכים לממש שאיפה זאת הן כמעט אינסופיות: לכל אדם המקצוע המתאים לו אישית, כלכלית, לוגיסטית ועוד.

עם זאת הדרך למציאת המקצוע הנכסף אינה תמיד פשוטה.

בכתבה הבאה נעסוק בשאלה כיצד להשיג מקצוע רווחי ומשמעותי במספר צעדים?

 

משתלם לדעת

האמרה השחוקה אך הנכונה קובעת כי ידע הוא כוח. היא נכונה על אחת כמה וכמה בשוק העבודה בו הכשרה מקצועית מתרגמת להשפעה חיובית משמעותית על המשכורת החודשית. מאחר והכשרה מקצועית יכולה להיות עניין ממושך ואף מפרך (חשבו למשל על רופא שלומד שבע שנים בשביל התואר שלו) קורסים יכולים להיות דרך הזהב המתבקשת. מצד אחד הם מספקים הכשרה מקצועית איכותית לכל דבר ועניין אך מצד שני הם מיועדים לטווח קצר יחסית ומרוכזים באופן תכליתי בכלים הדרושים לשם השגת המקצוע (בניגוד למשל לתואר אקדמי שהוא יותר כללי בהכשרתו). למרבה המזל, בישראל ניתן למצוא מרכזי קורסים בכל עיר וכמעט לכל מטרה ומקצוע. על קצה המזלג ניתן למנות את מרכז דעת שבאתר שלהם ניתן למצוא מידע על הקורסים הייחודים שהם מציעים), משרד העבודה המגוון בהכשרותיו, מרכזי לימוד להייטק ועוד רבים וטובים.

 

ללמוד מהטובים ביותר

דרך נהדרת וגם מעשית לרכוש מקצוע משמעותי הוא לפנות להתמחות במסלול שמעניין אתכם. ההתמחות היא בעצם עבודה חינמית לתקופה קצובה בזמן (למשל, שלושה חודשים) אשר במהלכה נחשף המתמחה לעולם המקצועי שמעניין אותו ועובר תהליך של מנטורינג במקום העבודה. כך המתמחה זוכה לגלות במו עיניו תשובות לשאלות שעשויות לעניין אותו כגון כיצד נראה יום עבודה, מהן המשימות שמרכיבות אותו, איך נראה ההווי המשרדי וכדומה.

יתרון נוסף לטובת התמחות היא האפשרות ללמוד ישירות מאנשי מקצוע שאכן עוסקים במקצוע. אפשרות זאת מקנה למתמחים את האופציה ללמוד מהטובים ביותר, בלי קלישאות או יומרות שאינן מתקיימות במציאות.

 

אין תחליף לשיעורי בית

הדרך הבאה לא מתאימה לכל סוגי האנשים אבל יש כאלו שזאת הדרך היחידה שמתאימה עבורם: למידה אוטודידקטית של מקצוע. ללמידה עצמאית יש יתרונות רבים: היא גמישה בזמן, מאפשרת לפרט להתמקד בחלקי המקצוע שיותר מעניינים או מאתגרים אותו באופן ספציפי, ולא תלויה לוגיסטית בגורמים אחרים. מצד שני למידה עצמאית דורשת עשיית שיעורי בית ומחייבת משמעת עצמית גבוהה יחסית על מנת להצליח להתמיד ולהשקיע ברכישת המקצוע.

בשונה מימים עברו בהם למידה אוטודידקטית הייתה יכולה להיות משימה מאתגרת למדי מבחינת זמינות משאבים, היום הודות למהפכה הדיגיטלית ניתן למצוא בנקל את כל החומרים הדרושים בשביל לרכוש מקצוע (או לפחות את התיאוריה העומדת בבסיסו) מאלף ועד תו. למידה בסגנון זה יכולה להיות נהדרת עבור אנשים שצריכים לג'נגל בין כמה מטרות חשובות בו זמנית (למשל ניהול חיי משפחה או ביצוע עבודה זמנית ורכישת מקצוע משמעותי במקביל).

לפרטים נוספים כנסו: daatcenter.com.

שכר שעתי