איך לחשב את גודל המשכנתא לנכס

אם במקרה ואתם מחפשים לקנות דירה ואתם צריכים לחשב את העלויות, ביררתם כבר על הון עצמי שנדרש לכם עבור המשכנתא שתצטרכו לקחת, בטח שאלתם את עצמכם לא פעם אחת, איך ניתן לחשב את ההחזר החודשי? וכמה הוא ייקח מהתקציב המשפחתי החודשי של המשפחה?

קודם כל, מזל טוב! אנחנו כאן  בכדי שאתם תוכלו לדעת על כל הכלים לחשב את גודל המשכנתא לנכס שאותו אתם רוצים לקנות.

 

עוד לפני המשכנתא

עוד לפני שאתם אפילו מתחילים לחפש דירה, עליכם לחשב, אפילו לא הצורה מדויקת את שווי הדירה שתוכלו לקנות. החישובים הנכונים יכולים לכוון אתכם לאזורים המתאימים לכם לחיפוש דירה, כך תוכלו לבחור את הסטנדרט בהתאם למקום וגודל הדירה שאותה אתם מתכננים לקנות.

ייתכן שאחרי בדיקה של דברים אלו, אולי יש דברים שתוכלו להוסיף או דברים שתוכלו לוותר עליהם, כמו למשל על מחסן או מרפסת, חניה, או דברים שהם יותר ופחות חשובים עבורכם. לכן, חשוב מאוד לתכנן את התוכנית הפיננסית שלכם עבור בית החלומות שלכם ועבור המשפחה שלכם.

 

חישבון הון עצמי למשכנתא

הון עצמי הוא הכסף שאתם תקציבו עבור רכישת הדירה, אחרי שגייסתם מספיק כסף לרכוש את הנכס, מה שאומר את כל החסכונות שלכם, גם ההשתתפות של ההורים, ירושות למיניהן (אם התמזל מזלכם ויש לכם), הלוואות וכל הכספים שאינם קשורים גם למשכנתא עצמה.

קחו לכם רגע לחשב כמה מהחסכונות תשאירו לעתיד, וכמה ישמשו אתכם לקנות דירה, וחשוב מאוד להשאיר חסכונות לעתיד שלכם.

 

כמה הון עצמי נדרש למשכנתא

אחוז ההון למשכנתא משתנה בהתאם לפי מטרת הרכישה. אחוז הנדרש לדירה ראשונה, שונה מאוד מהנדרש לכם לדירה נוספת. הון עצמי הנדרש לדירה נוספת שהיא שונה, אם אתם משפרים דיור שאין לכם דירה פרט לדירה מגורים או משקיעים בדירה נוספת, כל דירה היא שונה.

לכן, מאוד חשוב קודם כל להיכנס אל מחשבון משכנתא מדויק על מנת לקבל קצת מושג על מה שעליכם לעשות.

 

אחוזי ההון העצמי הנדרש למשכנתא

דירה ראשונה צריך להיות נון עצמי שהוא לפחות 25% ממחיר הדירה. אם אתם משפרי דיור תצטרכו לפחות הון עצמי שהוא 30% ממחיר הדירה. במקרה ואתם רוצים דירה להשקעה אתם צריכים להיות בעלי הון עצמי בגובה של 50% ממחיר הדירה.

אם למשל אתם רוכשים דירה ראשונה, שהיא בבעלותכם והיא עולה 2 מיליון ש״ח, אתם תצטרכו הון עצמי של 5,000,000 ש״ח. אם יש לכם דירה ואתם רוצים למשל להחליף אותה בדירה שהשווי שלה הוא 2 מיליון ש״ח, תצטרכו הון עצמי של לפחות 600,000.

 

לסיום

ראשית, לפני שאתם מתחילים לחפש דירה, חשוב קודם שתחשבו לפחות בערך את שווי הדירה שתוכלו לקנות. החישובים הללו יכולים לכוון אתכם גם באזורים שאותם תרצו לחפש דירה, וגם יוכל לעזור לכם להבין כמה כסף אתם עתידים ורוצים להשקיע.

איך לחשב את גודל המשכנתא לנכס