איך לחשב שטח טרפז על מנת לבדוק מקום ברכב הובלה?

בין אם אנחנו מבצעים הובלה גדולה ובין אם אנחנו רוצים להעמיס את האוטו לקראת נסיעה לצפון, תמיד נורא קשה להעריך מה הוא גודלו של האמיתי של תא המטען ולחשב מה יצליח להיכנס בו. המזוודה תמיד גדולה מידי, או שהארון שאתם רוצים להעביר רחב מידי. לכן אנחנו רוצים לעזור לכם לחשב את שטח המקום בתא המטען או ברכבים גדולים ומשאיות כדי להבין בצורה מדויקת יותר מה יכול להיכנס אל נפח האחסון ברכב ומה לא. הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על חישוב שטח טרפז ברכבי הובלה.

 

למה זה באמת חשוב?

אמנם זה יכול להישמע קצת מגוחך ואתם תעדיפו פשוט להגיע אל הרכב ולנסות, אבל לפעמים יש מקרים בהם חשוב להיערך מראש ולדעת בצורה וודאית אם המטען שאתן רוצים להעביר ייכנס או לא. לדוגמה, אם אתם רוצים לרכוש רהיט מיוחד ממקום כלשהו בצפון. איך תוכלו לדעת אם הרהיט ייכנס ברכב שלכם או לא.

מקרים נוספים יכולים להיות בסיטואציות של טיסה לחופשה בחו"ל שבה תצטרכו לדעת בוודאות אם המזוודות נכנסות בתא המטען של הרכב או לא. בכל מקרה, זהו חישוב די פשוט ולא יצרוך ממכם הרבה מאוד זמן. אם תרשמו את התוצאה או תזכרו אותך החישוב הזה יכול אפילו להיות חד פעמי ולשמש אתכם בעתיד לסיטואציות דומות.

 

איך מחשבים את הנפח?

בכדי לחשב שטח טרפז כל מה שאתם צריכים הוא למדוד את דפנות תא המטען ואת המרחק שבין פנים התא לחלקו החיצוני. חלק זה ייקרא הגובה. לאחר שמדדתם את הדפנות, תצטרכו לחבר את האורך של חלקו הפנימי של תא המטען עם חלקו החיצוני של הרכב ולהכפיל במרחק ביניהם. החלק הפנימי מהווה את הבסיס העליון של הטרפז והחלק החיצוני הינו הבסיס התחתון והארוך יותר של הטרפז. המרחק ביניהם הוא בעצם גובה הטרפז.

לאחר שחיברתם את הבסיסים, אתם תצטרכו להכפיל את סכום החיבור בגובה ולחלק בשתיים. זהו השטח הרבוע של הטרפז. לאחר החישוב הזה תוכלו למדוד את הגובה של תא המטען מהרצפה שלו ועד לחלק העליון שלו ולהכפיל את התוצאה שיצאה לכם כדי לקבל את גודלו המלא. אם אתם רוצים להימנע מהחישוב בעצמכם תוכלו פשוט להשתמש במחשבון שמחשב שטח טרפז.

לסיכום חישוב שטח הטרפז אמנם נראה כמו משהו שולי אך בסופו של דבר הוא יעזור לכם מאוד אם התמודדות במצבים של תכנון האריזה שלכם ועם החלטות מהירות. לא פעם ויתרתי על ארון או שידה כי לא ידעתי אם תהיה לי את הדרך לקחת אותה. החישוב הוא פשוט מאוד והמחשבונים יעילים מאוד ולכן אם סיבה טובה לא להשתמש בהם. אנחנו ממליצים לנסות ולראות בעצמכם. בהצלחה!

לחשב הם טרפז