איך לפרק ולהרכיב וילונות חשמליים בעת הובלה

עוברים דירה? מתעניינים איך ניתן לפרק ולהרכיב מחדש את הווילונות החשמליים שלכם בצורה שיישארו מושלמים ולא יינזקו במהלך ההעברה? כאן תקבלו מידע איך לפרק ולהרכיב מחדש את הווילון לפני ואחרי ההובלה.

 

ווילונות חשמליים – הגדרה

וילונות חשמליים הינם ווילונות רגילים לכל דבר שמותקנת בהם מערכת חשמלית. תפקידה של מערכת זו היא לאפשר גלילה או הזזה של הווילון באמצעות חשמל ובשימוש של שלט רחוק. וילונות אלו, כמו וילונות גלומר לדוגמא, שונים מווילונות רגילים בכך שהם נוחים יותר לשימוש וזהו בעצם ההבדל העיקרי ביניהם. כי הם פועלים באמצעות מנוע מתקדם, שקט ומוסתר המותאם לסוג הווילון ומידותיו, ובאמצעות לחיצת כפתור פשוטה הווילון נמצא במיקום ובזווית הרצויה.

 

פירוק ווילונות חשמליים לפני הובלה

הווילון מורכב מכמה חלקים ויש להתייחס לכל חלק בנפרד כדי לפרק באופו נכון שישמור על הווילון:

 

בדי הווילון

יש להסיר את הווילונות מהמוטות ולקפלם בעדינות. מומלץ לארוז אותם בנפרד כדי להימנע מנזק אפשרי להם.

 

מוטות

את המוטות יש לפרק ולארוז בנפרד כדי למנוע את התעקמותם. אין זה משנה אם מדובר במוטות מתקפלים או במוטות שאינם ניתנים לקיפול. חשוב לשמור עליהם מפני נזק אפשרי.

 

מנוע

לגבי המנוע, מומלץ להתייעץ עם חשמלאי מוסמך או בעל מקצוע בתחום כיצד לפרק אותו בצורה בטוחה. לעיתים כדאי להשתמש בשירותיו של בעל מקצוע לפעולה זו.

 

חלקים נוספים

לווילונות נלווים חלקים קטנים החשובים להרכבתם המחודשת של הווילונות לאחר ההובלה. בגלל הגודל הקטן הם נמצאים בסיכון להיעלם. לכן מומלץ לארוז אותם באריזה קטנה במקום בטוח.

 

אריזה חכמה

לאחר שארזתם בנפרד את כל חלקי הווילון. מומלץ לשים את האריזות השונות בסמיכות זו לזו. כמובן שכדאי לרשום עליהן את תכולתן כדי למנוע אובדן וכך תוכלו בקלות לדאוג להרכבתו המחודשת של הווילון.

 

הרכבה מחודשת של ווילונות חשמליים

לאחר הובלה יש צורך להרכיב מחדש את הווילון החשמלי במקום החדש. מתקין ווילונות חשמליים חייב להיות חשמלאי מוסמך. כי יש צורך לבצע עבודות חשמל שונות בתהליך ההרכבה. הפעולה הראשונה המתבצעת בתהליך הרכבת הווילון החשמלי היא הכנה של ההזנה לחשמל כדי שהמסילות הקטנות העליונות תוכלנה לנוע לכיוונים הרצויים. לשם כך יש צורך במנוע בגודל 12-24 ובעל מתח של 230 וולט. לאחר מכן ניתן להמשיך במלאכת ההרכבה כרגיל באמצעות בעל מקצוע או בכוחות עצמכם.

 

לסיכום

ווילונות חשמליים הינם ווילונות רגילים בעלי מנגנון חשמלי ההופך את השימוש בהם לקל ונח יותר. לפני הובלה יש לדעת כיצד לפרק את הווילון וכיצד להרכיבו לאחר ההובלה. לווילון ישנם מספר חלקים לפירוק: בד הווילון, המוטות, המנוע והחלקים הקטנים הנוספים ולכן חשוב לדעת איך להתייחס לכל חלק וכיצד לארוז אותו. לאחר ההובלה יש להיעזר בחשמלאי לביצוע עבודות חשמל שונות בתהליך ההרכבה וההתקנה, את המשך ההרכבה ניתן לבצע באופן עצמאי. אז עבודה נעימה ויישוב טוב!

וילונות גלומר