איך לשפר את כישורי הערבית שלך?

כבר בילדות למדת את המילים הראשונות בערבית. בשירות הצבאי, הכפלת את אוצר המילים אך אלו היו מילים מסקטור מאוד מסוים. במרוצת השנים צברת עוד כמה מילים ערביות, וכעת הגעת למסקנה שהגיע הזמן ללמוד ערבית כמו שצריך. כל הכבוד על ההחלטה! מה הצעד הבא בלימודי ערבית מדוברת?

 

مخلطة "מעורבות"

מפתח ראשי לשכלול הערבית, הוא חיכוך ומעורבות עם דוברי השפה. דוברי ערבית נמצאים סביבנו כל הזמן. נצלו זאת ודברו איתם. אל תתביישו לשאול איך אומרים בערבית מילה זו או אחרת וכן בקשו מבני שיחתכם שיתקנו אתכם כשתטעו בתחביר.

עם זאת, לרוב, המעורבות לא תספיק. היא תהווה נדבך חשוב ואולי אף הכרחי, אך אין תחליף ללימוד מקצועי. לכן, נמליץ על רישום לקורסים מקצועיים ללימוד ערבית.

 

מדוברת ולדבר ערבית

חברת מדוברת, היא מכללה ללימוד השפה הערבית שבה רשומים לקורסים ברמות לימוד שונות.

לחינם, כרגיל, יש מחיר. הקורסים הם כולם מקוונים וההכוונה האישית היא מינימלית. הקורסים מובנים מראש ואין מורה שעוקב אחר ההתקדמות האישית.

אם כן, הקורס החינמי הוא מעולה, אך לא מתאים לכולם. עבור אוטודידקטים המסתדרים עם פלטפורמות טכנולוגיות, הם יהוו פתרון מושלם שלא טומן בחובו עלות כלכלית. אולם עבור מי שאינם כאלו, ייתכן שהקורס לא ישיג את מטרתו והלומד לא יצא מהקורס כשהוא דובר את השפה.

במקרה שהקושי שלכם הוא לא הלמידה העצמית אלא המדיום המקוון, סדרת הספרים והתקליטורים של יוחנן אליחי, לדבר ערבית, מומלצת במיוחד עבורכם. מדובר בסדרת ספרים הכוללת ארבעה כרכים וחמישה תקליטורים, המלמדים את השפה הערבית בצורה מעמיקה ומקצועית למדי. עלות הקורס היא כ-350 ₪.

 

קורסים פרונטליים

קורסים כמו לימודי ערבית מדוברת, צצים כפטריות לאחר הגשם. רבים מהם, לצערנו, אינם מספקים את הסחורה ולא תצאו מהם דוברי ערבית ברמה מספקת. מכיוון שכך, חשוב להשקיע במחקר אודות הקורס הנבחר וראוי להיות נכונים להשקיע כלכלית בקורס מצטיין.

עלותם של רוב הקורסים הרציניים, תנוע בין אלפיים לשלושת אלפים שקלים. הקורסים יכללו כעשרה מפגשים ויעניקו ללומדים ספרי לימוד.

החברות המובילות, מציעות מלבד קורסי הבסיס קורס תרגול. כאמור, ללימוד השוטף חשיבות מכרעת לידיעת השפה ולכן נמליץ להשקיע עוד סכום כסף וזמן ולהירשם גם לקורסים אלו. עלותם לא תעלה, לרוב, על אלף שקלים.

 

לסיכום

שיפור כישורי הערבית דורש דיבור שוטף עם דוברי השפה וכן לימוד מקצועי דרך קורסים. ישנם קורסים מקוונים חינמיים, קורסים הנלמדים מספרים וכן קורסים מקצועיים פרונטליים. בחרו את המסלול הנכון עבורכם, תשקיעו ותראו תוצאות!

איש קורא