איך לתחזק את הפרקט בבית

רצפת פרקט היא אפשרות נהדרת לריצוף הבית. היא יכולה להכתיב טון שלם בעיצוב חללים.

אפילו שימוש חלקי בה נותן ייחוד לשטחי שבה היא מרוצפת.

כמו כל מוצר עץ, אם לא משקיעים מחשבה נוספת בניקוי ותחזוקת הרצפה, הפרקט יכול להפוך מרהיט רצפה למשטח מלא שריטות, כתמים וחורים.

בגלל כל אלו, ריכזנו עבורכם, הקוראים, המרצפים וכל החפץ לדעת – איך לשמר את רצפת הפרקט שלכם לאורך זמן.

 

עץ ולמינציה

לפני שבכלל מדברים על איך לנקות, חשוב להבין מה מנקים. כיום ישנם שני סוגים מרכזיים של פרקט: עץ אמתי ולמינציה. פרקט למינציה הוא סינתטי ואינו עץ אמיתי, ולו הדפס בצורה של עץ בחלקו העליון. פרקט זה הוא קל יותר לניקוי, אך חומרי ניקוי חזקים מדי יכולים למחוק ולטשטש את ההדפס.

במקרה של פרקט עץ אמיתי, יש שתי סוגי גימור לפרקט – איטום מלא באמצעות ציפוי לכה, שהוא האיכותי הטוב ביותר. איטום של הפרקט ישמר אותו לזמן רב יותר. שימון (לא אוטם) באמצעות שמן לעץ ייתן הגנה והזנה חלקית לפרקט אך פעולה זו תתבצע בתדירות גבוהה יותר ממריחת לכה.

 

חשיפה לשמש

עץ, כמו כל מוצר טבעי, יכול להתבהר ולספוג נזקים מחשיפה ממושכת לקרני שמש. התוצאה של חשיפה זו היא התבהרות הדק בחלקים שחשופים לקרינה חזקה מהשמש, ובהמשך לכך האריחים יכולים להתייבשות, התפוררות והפרדות משאר אריחי העץ וכך גם להפוך למפגע בבית. לבעיה זו 2 פתרונות:

סוף מעשה במחשבת תחילה 

רוצים להתקין רצפת פרקט? ודאו שהיא לא תמוקם ליד חלון או שדופן הבית מוארת באור טבעי עדין יחסית.

 

וילונות

פשוטו כמשמעו. כסו את החלונות בשעות השמש החזקה ופתחו אותם ותיהנו מהאור הטבעי של שעות אחה"צ.

 

שגרת ניקיון

הדבר הראשון שעושים לפני ניקוי עם חומרי ניקוי שונים הוא הורדת האבק. חול ולכלוך יוצרים חיכוך על פרקט כמו נייר זכוכית לצורך העניין. הדרך הטובה ביותר להימנע משריטות ומבלאי הוא לשאוב אבק כל כמה ימים. לאחר מכן יש לנקות את הרצפה עם חומר ניקוי עץ, ממש כמו ספונג'ה. חשוב מאוד – לא להציף את הפרקט במים, כי הוא עלול לספוח נוזלים, להתנפח ולהרס.  בנוסף לאלו ובמיוחד במצב של בלאי ועייפות החומר, השתמשו בחומרי הניקוי של סירנובה ישראל מוצרי איכות לגימור ותחזוקת העץ והפרקט. החברה מציעה ליין מוצרים ייחודי ויעודי שיעזור לכם להתמודד עם כל תרחיש אפשרי, מהתבהרות הרצפה ועד לכתמים הקשים ביותר. הסוד לניקיון יעיל של רצפת הפרקט נמצא בכותרת. בלי שגרה יכול להיווצר נזק מיותר. רצפת פרקט היא חלק בלתי נפרד מהבית ואסור להזניח את הניקיון. בשם הנראות, ההיגיינה והתקינות שלה – אל תתעצלו. שואב אבק וסמרטוט עם סבון ייעודי יעשו את העבודה מצוין.

 

ריצפה מעץ