איך מובילים שפכי ביוב ומה כולל השירות?

פינוי שפכים יכול להיות אחד האתגרים הגדולים של בעלי נכסים, עסקים ומוסדות. כאשר יש לעסק שלנו שפכים מורכבים, או שנוצרת תקלה במערכת פינוי השפכים, הפתרון הוא לפנות לגוף שמסוגל לשאוב ולשנע שפכים לאתרים בהם מותר לנקז אותם לפי התקנות והחוקים בישראל. איך זה עובד? על כך במאמר שלפניכם

 

מתי צריך לבצע פינוי שפכים?

פינוי והובלת שפכי ביוב נעשים כאשר לא ניתן להזרים את השפכים למערכת הביוב העירונית הרגילה. מצב זה יכול להיגרם מאופי השפכים., אם מדובר בשפכי תעשייה מסוכנים, אסור יהיה להזרים אותם בצינורות המקובלים. מצב זה יכול לנבוע גם מתקלה במערכת שלא מאפשרת פינוי רגיל, וכך נוצרת סתימה ודליפה של שפכים.

 

איך נעשה פינוי שפכים?

פינוי שפכים נעשה בעזרת משאית שנקראת ביובית. זוהי למעשה מערכת שמותקנת על משאית וכוללת משאבת יניקה, ומיכל שפכים גדול. המשאבה שואבת את השפכים ממערכת הביוב ומעבירה למיכל. לאחר מכן ניתן לשנע את השפכים למוקד בו ניתן לנקז אותם לפי התקנות של המשרד להגנת הסביבה.

שירותי ביוב

מי יכול לבצע פינוי שפכים?

פינוי שפכים צריך להתבצע על ידי חברה בעלת רישיון להובלת חומרים מסוכנים, שמכירה את התקנות של המשרד להגנת הסביבה ואת הנהלים לפינוי שפכים, כולל האתרי הניקוז ואופן ההובלה. כל חריגה מעבודה לפי הנהלים האלה, יכולה לגרור קנסות כבדים מצד המשרד להגנת הסביבה.

דבר חשוב נוסף הוא נושא הניסיון. חשוב לזכור שכל תקלה בפינוי שפכים תגרום למפגע גדול. אם התקלה קורית אצלכם, האדמה והשטח עלולים לסבול מזיהום חמור וריח רע עלול להידבק לאזור לזמן ממושך. אם התקלה קורית בזמן הניקוז, אתם עלולים לספוג קנס מהמשרד להגנת הסביבה. לכן ניסיון והיכרות עם סוג השפכים והציוד הם הכרחיים.

 

מה כולל השירות?

שירות הובלת שפכי ביוב יכלול קודם כל הבנה של סוג השפכים, כיוון שסוג השפכים יקבע את סוג הביובית, סוג המשאבה, וכמובן אתר הניקוז אליו השפכים יפונו. לאחר שמתבצע האבחון, מגיע צוות מקצועי לבצע את השאיבה עצמה. במקרים של שאיבה בעקבות תקלה במערכת, השירות עשוי לכלול צילום של מערכת הביוב לצורך אבחון התקלה. לאחר השאיבה, השירות כולל ניקוז השפכים באתר מוסדר ומותר לפינוי שפכים לפי הסוג שלהם. אסור לפנות את השפכים למקורות מים כמו נחלים או הים, אלא רק למקורות מוסדרים ומורשים על ידי המשרד להגנת הסביבה.

 

סיכום

פינוי שפכים יכול להיות מאתגר, והוא יכול גם לעלות כסף רב אם לא מטפלים בו בצורה חוקית, מהירה ומסודרת. כאשר מבצעים טיפול לקוי, אפשר להיות חשופים לקנסות מצד המשרד להגנת הסביבה. לכן חשוב להיעזר בשירותים של ביובית מקצועית, בעלת רישיון להובלת חומרים מסוכנים ובעלת ידע וניסיון בתחום, בכדי לפנות את השפכים ולאפשר פעולה תקינה של העסק.

הובלת שפכים