איך מכינים קפה קר כמו בבית קפה? מתכון של בריסטה מקצועי

קפה קר הוא משקה מהפופולריים בעולם ויש לו לא מעט גרסאות ומתכונים, כשבכל אזור או מדינה מכינים אותו בצורה אחרת ואפילו דרך ההגשה שלו שונה ממקום למקום. בגלל ריבוי הצורות והגרסאות שיש לקפה קר אנחנו מתקשים לקרוא לו משקה קפה ונכון להתייחס אליו בתור עוד צורת הגשה.

 

קצת על קפה קר באופן כללי

בגדול, חשוב שתדעו כי קפה קר דומה במידה רבה למשקאות קפה שניתן להכין באמצעות מכונת קפה: קפוצ'ינו, לאטה ורבים נוספים. המשותף הוא שהם מורכבים מקפה, חלב ולעיתים קרח או קצפת. אז כפי שכבר ציינו, קפה קר הוא פופולרי היום בעולם כולו. הגרסה הכי אהובה במדינה שלנו היא קפה ברד. היא איננה שכיחה כל כך בשאר העולם לכן סביר להניח שאם תנסו להזמין קפה קר בחו"ל אתם תקבלו קפה קר בצורה שונה מזו שאתם מצפים לה.

 

קווים כללים שדומים בכל גרסאות הקפה הקר

בהכללה, ניתן לומר כי מרבית משקאות הקפה הקר שנמכרים בעולם מבוססים על מנת אספרסו בתוספת של חלב קר, שלו יש גרסאות רבות. בנוסף, יש משקאות קפה קר תעשייתיים שנמכרים בפחיות סופר או בקרטונים, על ידי אבקה או באמצעות קפוסלה. כל אלו גם הם דרכים שונות להכנת קפה.

 

כיצד מכינים קפה קר בבית?

קפה קר ניתן להכין בכמה צורות, כתבנו עבורכם את 2 הגרסאות הכי פופולריות שיגרמו לכל אחד ואחת ממכם להכין קפה קר מפנק וטעים בבית.

 

הכנת קפה קר ללא מכונת קפה מקצועית

אם אין ברשותכם מכונת קפה, תוכלו להכין את הגרסה הזו ולהנות ממשקה מעורר וקר מהספה בבית שלכם. כל מה שתזדקקו לו הוא נס קפה שאתם אוהבים וחלב קר. תחילה שימו את כמות הנס קפה הרגילה שלכם בכוס גבוהה ושקופה וכמו במעט מים חמים. ערבבו היטב עד להמסה של הקפה. אם אתם מוסיפים סוכר, זה השלב האידיאלי. לאחר מכן הוסיפו כמה קוביות קר, נערו את קרטון החלב (בשביל ליצור את אפקט ההקצפה) ומזגו חלב אל הכוס. ערבבו היטב את המשקה, הוסיפו קש רב ופעמי ולגמו בהנאה.

 

קפה קר לאטה

למי שיש מכונת קפה יודע שאין לה תחליף. הכניסו קפוסלה למכונת הקפה שלכם, הוסיפו סוכר במידת הצורך. לאחר מכן שפכו את מנת האספרסו לבלנדר והוסיפו קוביות קרח לבחירתכם על פי הכמות שתרצו להשיג. הוסיפו חלב קר וערבבו. שפכו את תכולת הבלנדר לכוס הרצויה ותהנו!

*ניתן גם לעשות גרסא ללא בלנדר. פשוט להוסיף קרח למנת האספרסו ולאחר מכן להוסיף חלב קר. אפשר גם להקציף כמות חלב קטנה ולהוסיף מלמעלה.

 

לסיכום

קפה קר הוא המשקה האהוב עלינו ביותר. מה יותר כיף מלשבת במרפסת, ביום קיץ חם, עם קפה קר לאטה, או אייס קפה, ופשוט לאפשר לו לקרר ולרענן אותנו?

תהנו!

שתייה חמה