איך מתקינים בבית חימום תת רצפתי וכמה זה עולה

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים באופציה של חימום תת רצפתי. החימום התת רצפתי היה פופולרי לפני עשרות שנים, ומאז הפופולריות שלה הייתה בדעיכה מתמדת. בשנים האחרונות היתרונות שלו שבו עולו, וכך רבים מאיתנו שואלים את עצמם איך מתקינים את החימום הזה ומהי עלות ההתקנה שלו. אנחנו כאן כדי לתת לכם תשובות לשאלות הללו.

 

התקנת החימום

עוד לפני שנדבר על מחיר חימום תת רצפתי חשוב להבין איך בדיוק עובדת ההתקנה שלו. בשתי שיטות החימום שעליהן נפרט לכם מיד אנחנו מתקינים צינורות מתחת לריצוף של הבית, ומכאן גם מגיע השם שלו. ברגע שנפעיל את מערכת החימום הצינורות יתחממו ולאחר כמה דקות האוויר החם יעלה לחלק העליון של החדר וכל החלל יהיה מחומם ביום נעים.

חימום תת - רצפתי

חימום על בסיס חשמל

האפשרות הראשונה היא לחמם את הצינורות על ידי כך שמזרימים בהם חשמל. הזרמה של חשמל מלווה תמיד בהזרמה של חום, ובשיטה הזו הצינורות שאנחנו מתקינים יהיו צינורות חשמל. ההתקנה של המערכת הזו היא הזולה יותר מבין שתי המערכות הקיימות בשוק, אולם מבחינה תפעולית זה יעלה לכם יותר כסף, לאור העובדה שצריכת החשמל של המערכת הזו היא גבוהה יותר.

 

חימום על בסיס מים

האופציה השנייה היא להתקין צינורות מים שבהם יוזרמו מים רותחים. המים יגרמו לחימום של הצינורות, והם כבר יחממו את הרצפה ואת החדר כולו. העובדה שמדובר על התקנה של מערכת מים מתחת לרצפה הופכת את ההתקנה הזו ליקרה יותר, אולם מבחינת תפעול שוטף האופציה הזו זולה יותר מאשר חימום תת רצפתי שעובד על חשמל.

 

מה קורה אם הבית כבר בנוי

כפי שהבנתם, על מנת להתקין חימום תת רצפתי יש צורך לקבל גישה לחלק שנמצא מתחת לריצוף. בבית חדש זו לא בעיה כיון שאנחנו פשוט בונים את החימום ורק אז מניחים את הריצוף, אולם במקום שבו יש ריצוף צירך להרים אותו, מה שאומר שעלות ההתקנה תהיה הרבה יותר יקרה. קחו בחשבון שהמחירים שאתם רואים להתקנה של מערכת כזו בדרך כלל לא כוללים את הרמת הריצוף.

 

כמה זה עולה לנו

אם אנחנו מדברים על בית בגודל שנע בין 100 ל200 מטר רבוע, המחיר עבור כל מטר יהיה בין 800 ל1000 ₪. מדובר על מחיר ממוצע, והוא משתנה כמובן לפי המצב של הבית וסוג המערכת שאותו בחרתם. חשוב לציין שהמחיר הוא אמנם נתון חשוב, אולם בשירות כמו התקנה של מערכת חימום תת רצפתי אסור לכם להתפשר על האיכות של המתקין, גם אם המחיר יהיה מעט יותר גבוה.

 

לסיכום

חימום תת רצפתי הוא כנראה הדרך הכי נעימה לחמם את הבית בחורף. קיימות עבורכם שתי אופציות, כאשר אחת מהן יקרה להתקנה ואילו השנייה יקרה יותר בתפעול השוטף שלה.

התקנת חימום תת רצפתי בבית