איך נראות עקיצות פשפשים?

כשמדובר על פשפש חשוב להבין כי מדובר בחרק קטן, בצבע חום אדמדם הניזון אך ורק מדם. לצערנו, פשפשים נמצאים במקומות רבים, החל מהבית שלכם, המשרד, חדר המקלחת הפרטי שלכם ועד תחבורה ציבורים וגינות ציבוריות. אמנם פשפשי המיטה אינם מוכרים כמו מזיקים אחרים, אך אין ספק כי הם עלולים לגרום לבעיות רבות אם לא מאתרים אותם בזמן ומטפלים בהם כראוי. 

 

עקיצות פשפשים

ראשית, כדאי לציין כי על אף גודלם הקטן של הפשפשים, העקיצות שלהם יכולות להיות כואבות ומגרדות במיוחד בו זמנית. לא צריך להילחץ מכל עקיצה, אבל אין ספק שלמרות שהנשיכות עצמן עשויות להיות לא מסוכנות, הן עלולות להוביל למספר תופעות לוואי לא רצויות, כמו למשל – גירוי בעור שיכול להתפתח עד זיהום. אנחנו לא רוצים להלחיץ, אבל פשפשים יכולים להתרבות במהירות ולהתפשט לחלקים אחרים של הבית בקלות ובזריזות.

איך נראות עקיצות

איך תמנעו?

הצעד הראשון למניעת עקיצות פשפשים הוא לבדוק את הבית ולנסות לאתר סימנים לחרקים החצופים. פשפשים אמנם נמצאים בדרך כלל במזרנים, מסגרות מיטה ורהיטים אחרים, אך ניתן למצוא אותם גם בסדקים וחריצים של קירות ורצפות. כך שאם אתם מזהים סימנים כלשהם של פשפשים בביתכם, יש לפנות מיד לחברת הדברה.

 

ואם נעקצתם?

קודם כל, חשוב להבין כי אין כל סיבה להכנס לפאניקה. כאשר מדובר בטיפול בעקיצות פשפשים, חשוב לפעול בצורה מסוימת ולעקוב אחר מספר שלבים בכדי לוודא שהעקיצות יחלימו בקלות. מה הם השלבים? ובכן, הצעד הראשון הוא לשטוף את האזור בו נעקצתם במים וסבון – זה יעזור להפחית כל גירוד וגירוי וינקה את האיזור כמובן מה שתמיד יעיל נגד התפתחות זיהום. ניתן גם להניח קומפרס קר על האזור כדי להפחית את הנפיחות.

 

שימו לב

במידה והעקיצות נעשות מגרדות או דלקתיות במיוחד, מומלץ לשקול שימוש בקרם או משחה נגד גרד ללא מרשם או לחילופין, אם הן לא עוזרות, להיוועץ ברופא ולקבל משחה חזקה יותר. חשוב לציין כי עקיצות פשפשים אינן מסוכנות בדרך כלל. אך עדיין חשוב לנקוט בצעדים האלו כדי להבטיח שהעקיצות ירפאו כראוי.

איך נראות עקיצות

הבית מלא פשפשים

אם אתם חושדים או אפילו בטוחים שהבית שלכם הותקף על ידי פשפשים, כדאי לפנות מיד לחברת הדברה. למה לא טפל בהם בעצמכם? מכיוון שרק חברת הדברה מקצועית תוכל לאתר בקלות את הבעיה ולהעניק לכם את הטיפולים הדרושים כדי להיפטר מהמזיקים בפעימה אחת ואף למנוע התפלשות נוספת עתידיות.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, עקיצות פשפשים יכולות להיות גם מעצבנות וגם כואבות, אבל עם הטיפול הנכון, ניתן לטפל בהן וגם בגורם העקיצות, כלומר, בפשפשים עצמם. על ידי נקיטת הצעדים הדרושים לזיהוי וטיפול הבעיה, תוכלו להבטיח שהבית שלכם נקי מפשפשים ושאתם ומשפחתכם יכולים ליהנות מסביבה נוחה ובטוחה. בהצלחה!

איך נראות עקיצות