איך רוכבים על אופניים עם הילוכים?

רכיבה על אופניים היא אחת הפעילויות הכי מהנות ובריאות שאפשר לעשות. זוהי דרך מצוינת לחקור את החוץ, להתאמן ולחוות את הריגוש שבמהירות. עם זאת, אם אתה חדש ברכיבה על אופניים, אתה עשוי למצוא את זה מאתגר לרכוב על אופניים עם הילוכים. במאמר זה, נסקור כיצד אתה יכול לרכוב על אופניים עם הילוכים ולהפיק את המרב מחוויית הרכיבה שלך.

 

הבנת Gears – הילוכים

לפני שניכנס לאופן רכיבה על אופניים עם הילוכים, חשוב להבין מהם הילוכים וכיצד הם עובדים. הילוכים הם המנגנונים באופניים המאפשרים לך לשנות את ההתנגדות או הקושי לדווש. הם ממוקמים בדרך כלל על הכידון ומורכבים משני סטים של הילוכים: ההילוכים הקדמיים (הידועים כטבעות שרשרת) וההילוכים האחוריים (הידועים כהילוכים או הילוכים).

ההילוכים הקדמיים ממוקמים בדרך כלל ליד הדוושות ומגיעים במגוון גדלים. ככל שהשרשרת גדולה יותר, כך קשה יותר לדווש, אבל אתה יכול ללכת מהר יותר. ההילוכים האחוריים ממוקמים על הגלגל האחורי ומגיעים גם במגוון גדלים. ככל שגלגל השיניים גדול יותר, כך קל יותר לדווש, אך ניתן ללכת לאט יותר.

כאשר אתה מעביר הילוך, אתה בעצם משנה את היחס בין שרשרת לגלגל השיניים. זה אומר שאתה יכול להתאים את ההתנגדות או הקושי לדווש בהתאם לשטח שאתה רוכב עליו, המהירות שלך ורמת הכושר שלך.

 

איך להתחיל?

עכשיו כשאתה מבין איך פועלים הילוכים, בואו נתחיל עם רכיבה על אופניים עם הילוכים שניתן להשיג בכל חנות אופניים. הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא לוודא שיש לך את הציוד המתאים לצרכים שלך. אם אתה חדש ברכיבה על אופניים, אופניים היברידיים עם מגוון רחב של הילוכים הם בחירה טובה. סוג זה של אופניים הוא רב תכליתי וניתן להשתמש בהם לנסיעות, כושר ורכיבה פנאי.

ברגע שיש לך את האופניים שלך, חשוב להתאים את גובה האוכף ואת מיקום הכידון כדי להבטיח שאתה נוח ובתנוחת הרכיבה הנכונה. זה יעזור לך לדווש ביעילות ולהפחית את הסיכון לפציעה.

 

העברת הילוכים

כשמדובר בהעברת הילוכים, יש כמה דברים שאתה צריך לזכור. ראשית, כדאי להימנע מהעברת הילוכים בעומס כבד. זה אומר שעליך להעביר הילוך לפני שאתה מגיע לגבעה או לפני שאתה מתחיל לדווש בחוזקה. זה יעזור למנוע נזק להילוכים שלך ולהבטיח שהאופניים שלך יפעלו בצורה חלקה.

שנית, עליך להעביר הילוך בהדרגה. אל תנסה להעביר מספר הילוכים בו-זמנית, מכיוון שהדבר עלול לגרום לשרשרת שלך לקפוץ או להילוכים שלך לשחוק. במקום זאת, העבר הילוך אחד בכל פעם ואפשר לאופניים שלך להסתגל להתנגדות החדשה.

לבסוף, עליך להעביר הילוך לעתים קרובות. אל תחכה עד שאתה מתקשה לדווש לפני שאתה מעביר הילוך. במקום זאת, העבר הילוך באופן קבוע כדי לשמור על קצב דיווש נוח ולהפחית את הסיכון לעייפות.

 

שימוש בהילוכים במשטח ישר

ברכיבה על משטחים ישרים, עליך לשאוף לשמור על קצב דיווש נוח של כ-80-100 סיבובים לדקה (RPM). זה אומר שאתה צריך לדווש מהר אבל לא כל כך מהר שאתה מאבד שליטה על האופניים שלך.

כדי להשיג זאת, עליך להתחיל בהילוך בינוני ולכוון את ההילוכים למעלה או למטה בהתאם למהירות שלך ולתנאי הרוח. אם אתה רוכב לרוח נגדית, עליך לעבור להילוך נמוך יותר כדי להפחית את ההתנגדות ולשמור על המהירות שלך. אם אתה רוכב עם רוח גב, אתה יכול להעביר להילוך גבוה יותר כדי להגביר את המהירות שלך.

 

שימוש בהילוכים בשטח הררי

בעת רכיבה במעלה גבעות, עליך לשאוף לשמור על קצב דיווש של סביב 60-80 סל"ד. זה אומר שאתה צריך לדווש לאט יותר אבל עם יותר כוח כדי להתגבר על ההתנגדות של הגבעה. כדי להשיג זאת, עליך לעבור להילוך נמוך יותר לפני שתגיע לגבעה. זה יאפשר לך לשמור על הקצב שלך ולהפחית את הסיכון לעייפות. כאשר אתה מטפס על הגבעה, אתה יכול לעבור להילוכים נמוכים יותר כדי לשמור על הקצב שלך ולהפחית את ההתנגדות.

בעת ירידה בגבעה, עליך לעבור להילוך גבוה יותר כדי לשמור על המהירות שלך ולהפחית את הסיכון לאיבוד שליטה על האופניים שלך. עם זאת, כדאי גם להיזהר לא לדווש מהר מדי, שכן הדבר עלול לגרום לאופניים שלכם להתנדנד או להפוך לא יציבים.

 

סיכום

רכיבה על אופניים עם הילוכים יכולה להיות חוויה מהנה ומתגמלת. אפשר למצוא שלל סוגי אופניים וכן גם אופניים עם הילוכים באתר של: https://www.shikko.com . על ידי הבנת אופן פעולת ההילוכים וכיצד להשתמש בהם ביעילות, אתה יכול לשפר את ביצועי הרכיבה שלך וליהנות מהרכיבה.

זכור להעביר הילוכים בהדרגה, הימנע מהעברת הילוכים בעומס כבד, והחלף הילוך לעתים קרובות כדי לשמור על קצב דיווש נוח. עם תרגול וסבלנות, בקרוב תרכב כמו מקצוען.