איך שחמט עוזר לשמור על מוח בריא

זה לא סוד, שככל שמתבגרים, היכולות מתנוונות. התפקוד הקוגניטיבי, היכולת לזכור או ללמוד נחלשות.

ממחקרים רבים עולה, כי ישנם מספר דרכים לשפר את תפקודו של המוח ולשמור על מוח בריא.

אחת הדרכים, היא משחקי חשיבה, אשר הבולט מבניהם, הוא משחק השחמט.

איך שחמט עוזר לשמור על מוח בריא? קדימה בואו נתחיל.

 

מבוא

בגילאים מבוגרים, המוח מאבד את חוזקתו. אולם, ישנם מספר דרכים אשר באמצעותם, ניתן לאמן את המוח על מנת שיתחזק. ממחקרים רבים עולה, כי לפעילות קוגניטיבית, בהן שיחוק במשחקי חשיבה, יש השפעה ישירה על מניעת התדרדרות קוגניטיבית. משחק שחמט הוא אחד מהם.

מבוגרים רבים, מעידים כי  משחקי חשיבה בכלל, ומשחק השחמט בפרט, מסייעים להם  להישאר פעילים ובעלי זיכרון ויכולות חשיבה טובות.

 

קורס שחמט למבוגרים

רבים בוחרים לפנות ללימודי קורס שחמט למבוגרים, על מנת להצליח לשחק באופן נכון ומקצועי. לימודי שחמט מעניקים כלים רבים, אשר אלו מסייעים לשיפור היכולות והגעה לניצחונות. בקורסי השחמט לומדים את חוקי המשחק והמושגים, את המהלכים החשובים, וכן את הטקטיקות והאסטרטגיות החשובות.

 

מוח בריא וסביבה חברתית – קורס שחמט למבוגרים

בגילאים מבוגרים, ישנה חשיבות רבה לתרגל ולאמן את המוח, זאת על מנת לשמור על הכושר השכלי והיכולות הקוגניטיביות. משחק השחמט, מסייעי רבות לאימון המוח ולשמירה על מוח בריא. כמו כן, משחקי השחמט, מספקים גירויים הכרחיים למוח שלנו.

מלבד ההשפעות של משחק השחמט על המוח, בקרב מבוגרים, בעיקר בתקופת הפנסיה, לא פעם עולים דיווחים על בדידות. זאת בשל העובדה, כי הם אינם חלק ממסגרת חברתית כלשהי. קורס שחמט למבוגרים יסייע להעניק מסגרת חברתית רחבה וחדשה, חיי חברה, היכרות ומפגש עם אנשים נוספים, וכן תעסוקה לשעות הפנאי. כך שקורס שחמט למבוגרים מאפשר לכם ליהנות ולשפר את מצבכם בכל העולמות.

 

שיפור החשיבה והריכוז – קורס שחמט למבוגרים

קורס שחמט מאמן את האונה הקדמית במוח, אשר זאת חשופה לניוון ולהשפעות שליליות בעת ההזדקנות. משחק השחמט הוא ללא ספק הדרך הטובה ביותר לשמור על מוח בריא. השחמט משלב חשיבה רבה, ריכוז, אסטרטגיה, וכן יכולת לנתח ולהבין את צעדיו של היריב. כמובן, שבהתחלה, לא תספקו מהלכים ומשחקים מרשימים, אך כלל שתשחקו שחמט יותר, כך יכולותיכם ישתפרו באופן דרסטי.

כמו כן, לצד יכולות המשחק, הריכוז והחשיבה, גם יכולות הראייה שלכם ישתפרו ותוכלו לראות, לצפות, ולתכנן קדימה.

 

על קצה המזלג – איך שחמט עוזר לשמור על מוח בריא

כאמור, בגיל מבוגר, היכולות הקוגניטיביות של המוח מתדרדרות. בשל כך, ישנה חשיבות רבה לאמן את המוח. מחקרים רבים מוכיחים כי משחק השחמט, הוא המשחק האולטימטיבי אשר מסייע לשמור על מוח בריא.

מלבד השפעות קורס שחמט על המוח, לקורס שחמט השפעות חיוביות נוספות לגיל השלישי לרבות חיי חברה, ותעסוקה בשעות הפנאי.

חיילים