אילו הדברים שתצטרכו להוביל כאשר אתם מעצבים את הגינה

אם עברתם לבית חדש עם גינה, אתם בטח יודעים כמה שהגינה משמעותית לבית. גינה מטופחת ונעימה מהווה שדרוג עצום לבית. היא משרה אווירה של שלווה ונחת, כיף לשבת בה ולמצוא מפלט לרגע, ותמיד אפשר לארח בה חברים ובני משפחה.

הגינה יכולה גם להשתלב בעיצוב של הבית ולהוסיף לו, אבל בשביל זה, כדאי שנדע מה אנחנו עושים, ואיך צריך לעשות את זה. הכנו כאן בשבילכם מדריך ברור ונוח לקריאה, שיסייע לכם לתכנן ולהוציא לפועל את עיצוב הגינה שלכם באופן מושלם.

 

האם יש עיצוב נכון או טוב לגינה?

קודם כל חשוב לזכור שעיצוב וטעם אישי הם דברים סובייקטיביים. אם משהו יפה ומוצא חן בעיניכם, כנראה שאף אחד לא יוכל לשכנע אתכם שהדבר הזה לא באמת יפה. כך גם בנוגע לעיצוב הגינה, אם הגינה שלכם תהיה יפה בעיניכם זה מספיק, לא ממש משנה מה אנשים אחרים חושבים עליה.

אבל בכל זאת, יש כמה כללים בסיסיים שכדאי להפקיד עליהם כאשר עוסקים בעיצוב גינה, ויש טעויות של מתחילים שאתם לא רוצים לעשות אותן. אחד הדברים שחשוב לזכור למשל הוא שעיצוב הגינה מתחבר גם לנוף ולבית ולא רק לגינה עצמה.

עיצוב גינה

מאיפה להתחיל?

עיצוב גינה צריך להתחיל בדמיון, שבו לכם בשקט ובנחת ותחשבו איך אתם רוצים שהגינה תיראה, מה החלום שלכם? אחרי שיש לכם תמונה ברורה ומפורטת של גינת החלומות שלכם, הגיע הזמן להוריד את התמונה הדמיונית לקרקע המציאות ולהתחיל לעבוד בתכל'ס.

 

מה אנו רוצים ומה אנו צריכים?

דבר נוסף שחשוב לחשוב עליו היטב כחלק מן התכנון המקדים לעיצוב הגינה הוא מה הרצונות שלנו ומה הצרכים שלנו. תחשבו לעומק על אורח החיים שלכם ומה הדברים שאתם רוצים וצריכים שיהיו בגינה. אם למשל חשוב לכם מאוד לארח הרבה אנשים, אז כדאי שיהיה בגינה הרבה צל ומקום ישיבה נוח. אם אתם מתים על קיץ, בריכה, וים, אולי כדאי לחשוב על מקום לבריכה בגינה.

עיצוב גינה

מהו סגנון הגינה שאנו רוצים?

יש כמה סוגי גינות עיקריים שניתן להתחבר לעיצוב שלהם, או לפחות לקחת מהם השראה. גינות יפניות למשל מכוונות בעיקר ליופי ואסתטיקה עם הרבה פרחים מיוחדים. גינה ים תיכונית לעומתה תתאים למזג אוויר חם בלי הרבה גשם ולא תדרוש הרבה טיפול לצמחים.

 

מה התקציב שלנו?

כמובן שכל החלומות שלנו חייבים להיכנס לתוך מסגרת תקציבית. אתם צריכים להחליט כמה כסף אתם מוכנים להשקיע בגינה ולראות שיש לכם את הסכום זמין. מכאן אפשר לחשוב איך מגשימים את החלומות במסגרת התקציב, או להחליט על מה מוותרים.

 

סיכום

אם יש לכם גינה ליד הבית, זה יהיה בזבוז נוראי להשאיר אותה מוזנחת כך סתם. המון ישראלים חולמים על גינה ליד הבית, אם יש לכם אחת – תדאגו לה!

עיצוב גינה