איתור נזילות באמצעות צילום פנים צנרתי

התפתחות הטכנולוגיה מאפשרת לנו למצוא דרכים ופתרונות יעילים ומדויקים יותר בכלל תחומי החיים. גם בתחום איתור הנזילות ניתן להשתמש היום בציוד שבעבר לא שימש את המאתרים, על מנת לאתר נזילות באופן יעיל, מהיר ומדויק. בואו לשמוע עוד על איתור נזילות באמצעות צילום החלק הפנימי של הצנרת.

 

מתי צריך בכלל להזמין איתור?

ישנם סימנים שיכולים להעלות חשד לנזילה בבית. במידה וסגרתם את הברזים השונים לאחר שימוש בהם, אך למרות זאת, לאחר חלוף הזמן הם מטפטפים באיטיות מים, ייתכן וממדובר בנזילה. בנוסף, במידה וכל הברזים שלכם סגורים, אך שעון המים ממשיך לפעול, קיימת היתכנות לנזילה.

אפשר לשים לב לנזילה שמתרחשת גם דרך קירות הבית. קירות עם צבע מתקלף או עם כתמי מים בולטים, מעידים על התבצרות של מים מאחוריהם כתוצאה מנזילה. במצבים מתקדמים, יהיה ניתן לראות עובש באזורים אלו. בנוסף, במידה וכל דיירי הבית מראים תסמינים בריאותיים זהים, כמו דלקות עיניים ובחילות, ייתכן ומדובר בנזילה סמויה.

 

איך זה מתבצע?

צילום פנים צנרתי היא שיטת איתור שבאמצעותה ניתן לאתר האם קיימת נזילה והיכן. השיטה נחשבת לפשוטה ויעילה, והיא מבוצעת כיום על ידי רוב מאתרי המים, כדוגמת אושר לוי. את הצילום מבצעים באמצעות סיב אופטי. לסיבים יש תכונות המדמות חוטים. הם ארוכים, דקים וגמישים באופן יחסי.

סיב אופטי הוא סיב שקוף, שיש לו יתרונות בהעברת מידע. הסיב האופטי עשוי לרוב מזכוכית. באיתור נזילות באמצעות צילום פנים צנרתי, מחוברת מצלמה לסיב האופטי. עקב התכונות שלו, ניתן להחדיר אותו אל הצנרת ולקבל תמונה בזמן אמת של מצבה. במקרים של נזילה, המאתר ימצא את מקום הנזילה, יבין את חומרת הנזק ויחשוב על דרכים לתיקון.

 

יתרונות של צילום פנים צנרתי

לשיטה זו יש מספר יתרונות. ראשית, האיתור מתבצע באופן המדויק ביותר, שכן בשיטה זו מקבלים תמונה של הצנרת עצמה. שנית, האיתור מתבצע ללא הרס, בשקט ומבלי ששיגרתם של דיירי הבית נפגעת. כמו כן, ניתן לאתר בשיטה זו גם סיבות לדליפה, כמו חסמים שונים בצנרת או סדקים.

 

מתי מומלץ להשתמש בשיטה זו?

למעשה, ניתן להשתמש באיתור נזילה באמצעות צילום פנים הצנרת גם במקרים נרחבים יותר. כאשר יש חשש לנזילות נרחבות בבניין מגורים ולא בדירה אחת, החדרת סיבים אופטיים דרך הדירות השונות תוכל להיות שיטת איתור מוסכמת על כל הדיירים, שכן היא מפריעה בצורה המינימלית ביותר לשגרה. במקרים בהם מקור הנזילה ברור, כמו הצפה שגרמה לחלחול מים, אפשר לבחון שיטות אחרות.

 

להפוך את האיתור לנסבל

ייתכן וצילום פנים צנרתי נשמע לכם מוכר מעולם הרפואה. הרעיון נלקח מרופאים שמשתמשים במצלמות זעירות במגוון בדיקות, על מנת לקבל את התמונה הטובה ביותר שניתן. שימוש בטכנולוגיה פשוטה וחכמה על ידי מאתר נזילות מיומן ומקצועי, תוכל להפוך את כאב הראש של הנזילה למשהו קצת יותר נסבל.

איתור נזילות