אלו בעלי מקצוע היה צריך לפני הקמת מדינת ישראל

מדינת ישראל הוקמה לפני מעל ל – 70 שנה. מדובר בעובדה חשובה שרבים מעלים אותה באופן יום יומי. שכן, אין זה מובן מאליו עבורנו. אנשים שהגיעו מהגלות אל ארץ ישראל וזכו לראות שמוקמת בה מדינה עבור העם היהודי. מדריך זה הוא ה – 3 בסדרה שעוסקת בפרטים חשובים אודות הימים שלפני הקמת המדינה והפעם, הוא יעסוק בבעלי מקצוע שהיו חסרים בימים שלפני קום המדינה. הישארו אתנו ותגלו מיהם.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

כדי שנוכל להציג בפניכם את רשימת בעלי המקצוע שהיה צריך שיהיו פה עוד לפני הקמת המדינה, היינו צריכים לפנות אל גורמים שחיו בתקופה הזו. בדרך כלל אנחנו פונים אל אנשים שמסייעים לנו בכתיבת מדריכים דרך הרשת, אבל הפעם, היינו צריכים למצוא דרך אחרת, מקורית יותר, שתאפשר לנו להגיע אל קהל היעד. לכן, פרסמנו הודעה בעיתון וביקשנו מאנשים שעונים על הקריטריון המדובר לפנות אלינו. להפתעתנו, פנו אלינו מעל  ל – 40 איש. בסופו של דבר, בחרנו את ה – 3 שיכלו להגיע למשרדים שלנו ולשתף אותנו במידע שלהם.

 

התשובה של צבי ממבשרת

צבי הגיע אלינו ממושב מבשרת עם מכשיר אייפון חדיש. בזמן שהוא המתין לנו, הוא קרא מאמרים בתוך אתר הספר. לדבריו, זהו האתר האהוב עליו שמאפשר לו לקרוא פרטים מעניינים על המדינה וההיסטוריה. לדבריו, בעל המקצוע שהיה צריך בתקופה שלפני הקמת המדינה זה סנדלר. הוא ציין בפנינו שבתקופה ההיא הנעליים היו מתבלות ונהרסות די מהר. כך שהיה צורך בתיקונים מידיים. שכן, אז לא היו נעליים זמינות כמו היום והן גם היו יקרות מאוד.

 

התשובה של ששון מירושלים

ששון ציין בפנינו שבעל המקצוע שהיה צריך לפני הקמת המדינה זה תופרת. לדבריו. אנשים לא פעם גילו שיש חור בפריטים שימושיים שונים, למשל:

  • מצעים
  • בגדים
  • גרביים וכו'

לדבריו, אשתו תחיה הייתה תופרת בשנים הללו והייתה לה עבודה ללא הפסקה. כל תושבי השכונה היו מגיעים אל פתח הבית שלהם כדי למסור לה את הפריטים שדורשים תיקון מיידי.

 

התשובה של שפרה מצפת

שפרה ציינה בפנינו שבאותה תקופה היו צריכים מיילדות. שכן, לא מעט נשים כרעו ללדת ולא היו הרבה מיילדות ברחבי הארץ. הדבר הוביל לכך שנשים רבות יילדו את עצמן או שבני הזוג ובני המשפחה סייעו להם. עוד סיפרה לנו שפרה שהיא בעצמה ילדה את 3 ילדיה בלידות ביתיות בגלל שלא היה לה איך להגיע אל בית החולים. היא ציינה שבגלל שידעו מראש שאין הרבה מיילדות, נשים בחרו להישאר בביתן.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שהחזיר אתכם אחורה בזמן והציג בפניכם את בעלי המקצוע שהיה צריך לפני הקמת המדינה. אנו מזמינים אתכם לקרוא את המדריכים הבאים בסדרה שלנו שיעסקו בנושאים שונים מהתקופה ההיא.

אדריכל