אנשים של חתולים – 6 עובדות על חתולים שלא ידעתם

לא יכולים לעמוד בפני גרגור של חתול? יכולים ללטף את החתול שלכם במשך שעות? אם אתם אנשים של חתולים, הנה כמה עובדות מעניינות שכדאי לכם לדעת על חבריכם הפרוותיים.

 

חתולים הם קרניבורים

אולי תופתעו לגלות שהחתול החמוד שלכם, שנראה שרק רוצה ליטופים, הוא בעצם חיה טורפת עם יצר צייד אבולוציוני. בשל כך, תזונתם של חתולים צריכה להיות מבוססת בעיקר על בשר ודגים, וחשוב לשים לב שהמזון שקונים עבורם מכיל בשר. למידע נוסף על תזונת חתולים מומלץ לבקר באתר אוהבי חיות מחמד.

 

השפם עוזר לחתולים לשרוד

שפם של חתולים הוא לא סתם אסופת שיער חיננית. מדובר באיבר חישה שמסייע לחתולים לקלוט מידע מהסביבה, למצוא מזון, להתמצא ולנווט במרחב ולהימנע מסכנות ואיומים.

 

חתולים רואים את העולם אחרת

מחקרים הראו שראיית הצבעים של חתולים פחות טובה משל בני אדם. מנגד, שדה הראייה שלהם רחב יותר – כ-200 מעלות לעומת 180 מעלות אצל בני אדם. כמו כן, ראיית הלילה של חתולים חדה יותר, מה שמסייע להם לצוד בלילה.

 

חתולים לא אוהבים אוכל מתוק

כנראה שהחתולים שלכם מעדיפים לאכול אוכל חמוץ או מלוח על פני אוכל מתוק. לחתולים אין קולטנים לטעם מתוק ולכן הם לא יכולים להרגיש אותו. זאת, ככל הנראה מכיוון שאין להם צורך ביולוגי בפחמימות ובסוכרים.

 

גרגור מרגיע חתולים וגם בני אדם

גרגור הוא אמצעי התקשורת של חתולים, הן עם חתולים אחרים והן עם בני אדם, והם לא יגרגרו כשהם לבדם. גרגור מהווה סימן שהחתול רגוע ומרוצה, או ניסיון של החתול להרגיע את עצמו בסיטואציה לא נעימה או מפחידה.

עובדה מעניינת שהתגלתה היא שאינטראקציה עם חיות מחמד עשויה להשפיע לטובה על המצב הבריאותי של הבעלים שלהן. כך למשל, גרגור החתול בזמן שהבעלים שלו מלטף אותו עשוי לסייע בהפחתת לחצים ובוויסות לחץ הדם של בעל החתול.

 

חתולים ישנים המון

חתולים מבלים בממוצע כשני שליש מחייהם בשינה. מרבית השינה קורית במהלך היום והיא שינה קלה, כך שהם מסוגלים להתעורר בקלות. השינה המרובה ככל הנראה נובעת מכך שחתולים הם חיות טרף שזקוקות לאנרגיה רבה כדי להיות פעילות ולצוד בשעות הלילה.

לסיכום, הרבה מאוד מסתתר מאחורי הפנים החמודות של החתולים שלכם. חשוב ללמוד את הצרכים שלהם, ומה טוב או לא טוב עבורם כדי להתנהל איתם בצורה נכונה. עובדות מעניינות נוספות על חתולים ניתן למצוא באתר "אוהבי חיות מחמד".

בפעם הבאה שתשחקו עם החתולים שלכם, זכרו שמדובר בחיה טורפת שהרגלי התזונה והפיזיולוגיה שלה מבוססים על כך – היא זקוקה לבשר, הראייה שלה שונה משלנו, השפם משרת אותה לצרכים הישרדותיים ושינה מרובה חשובה לה מאוד. בנוסף, מומלץ ללטף אותם ככל האפשר כי הגרגורים שלהם יעשו לכם רק טוב!

בעל חיים