אתה אינסטלטור? תכיר את הציוד החדשני לפתיחת סתימות

בחודשי החורף אינסטלטורים עובדים שעות נוספות, לאור כמות הסתימה הרבה איתה הם צריכים להתמודד. במקום לפתוח את הסתימות הללו עם הידיים, יש כמה אביזרים שיכולים לסייע לכם במלאכה הזו. חלק מהאביזרים מיועדים לפתיחה של סתימות פשוטות, אולם חלקם מאפשרים לכם גם להתגבר על הסתימות שלא ניתן לפתוח רק באמצעות הידיים.

 

פתיחת סתימות

עד לפני כמה שנים הדרך היחידה לפתוח סתימות הייתה פשוט לעבוד עם הידיים. הדרך הזו אמנם עבדה במקרים רבים, וגם היום יש מי שמנסים אותה לפני שהם פונים לאנשי מקצוע, אולם לכם, בתור אינסטלטורים חשוב שיהיה את הציוד הכי מתקדם כדי שתוכלו לתת מענה לכל סתימה באשר היא. כדי לקרוא עוד על כל הציוד שנספר לכם עליו לחצו כאן, אבל עד אז, הנה כמה פרטים.

אינסטלטור

 

מצלמה לאיתור הסתימה

הפריט הראשון שעליו נדבר הוא אמנם לא כזה שמסייע לפתוח את הסתימה עצמה, אולם כדאי שיהיה אותו לכל אינסטלטור. אחד האתגרים הכי גדולים בפתיחה של סתימה או בעבודות ביוב באופן כללי זה לאתר את המיקום המדויק שבו אנחנו צריכים לעבוד. לעיתים האיתור נעשה כל כך קשה עדש אין ברירה אלא מפתיחה כוללת של כל הצנרת. בזכות המצלמה הזו אפשר להינצל מכך.

המצלמה מוחדרת דרך אחת הפתחים אל תעלות הביוב ומשדרת לאחור את מה שקורה בפנים. תוך זמן קצר תוכלו להבין בדיוק מה מקום הבעיה, מה רמת החומרה שלה ומהי הדרך הנכונה לגשת לטיפול בה.

 

כבל

כבל לפתיחת סתימות הוא אמנם לא אמצעי טכנולוגי מהשורה הראשונה, אולם התחכום שלו מאפשר לכם לפתוח בעזרתו לא מעט סתימות. לכבל הזה יש גמישות מיוחדת שמאפשרת לו להגיע כמעט לכל מקום בתעלות הביוב, וברגע שהוא יגיע למקום הבעייתי יש לו מספיק קשיחות כדי לפתוח את הסתימה.

בבחירה של כבל חשוב לקנות כבל ארוך שיאפשר לכם להתמודד גם עם סתימות שנמצאות בעומק התעלה. ישנו כמובן גם כבל ביתי שנועד לפתוח סתימות בכיורים ובאסלות והאורך שלו הוא כמה מטרים בודדים.

פתיחת קבקבים

 

אמצעים חשמליים וחומרים כימיים

סוג נוסף של כלים שכדאי להכיר אלו כלים חשמליים שנועדו לפתיחת סתימות. הכלים הללו מצוידים בלהב שנועד לנקות את החלק הפנימי של הביוב. יש גם מכשיר שמזריק לתוך הביוב מים בלחץ גבוה כדי לנקות אותו. בנוסף, ניתן להשתמש גם בחומרים כימיים על מנת לאכל את הסתימה.

 

לסיכום

פתיחה של סתימות הייתה מאז ומעולם משימה מאתגרת, אולם בעזרת הציוד שעליו קראתם כאן בהחלט ניתן להפוך את המשימה הזו להיות הרבה יותר פשוטה. כבל לפתיחת סתימות, מכשיר להזרקת מים, פתיחת סתימות עם להב חשמלי או חומר כימי שנועד לפתוח צנרת הם כולם אמצעים נהדרים שיכולים לעזור לכם לפתוח סתימות באופן הרבה יותר פשוט ממה שהייתם רגילים אליו.

ציוד חדשני