אתם מעשנים? כך תעשו זאת בצורה בריאה

עישון הוא כבר מזמן נושא שנוי במחלקות מבחינה חברתית ובעיקר בריאותית. הסיכונים הבריאותיים שבעישון מוכרים וברורים בתחום הרפואה וגם בקרב מעשנים רבים. עם זאת, הופעתן של הסיגריות האלקטרוניות הביאה בשורה חדשה למעשנים כבדים ומציעה אלטרנטיבה סביב הרגלי עישון וגמילה. מעבר למעבר לסיגריות אלקטרוניות, ישנן עוד מספר דרכים לצמצום נזקי עישון ולמעבר להרגלי עישון בריאים יותר, מזיקים פחות ומבלי לוותר על עישון באופן מוחלט. המשיכו לקרוא וגלו איך ניתן להמשיך לעשן אך עם פחות נזקים.

 

מה הם הנזקים שבעישון?

עישון מסורתי של סיגריות או טבק, כרוך בשריפה של החומר. השריפה משחררת חומרים מזיקים שונים כמו זפת, פחמן חד חמצני וחומרים מסרטנים אחרים היישר לגוף ולריאות. רעלים אלו ידועים כגורמים לשפע של בעיות בריאותיות. החל ממחלות בדרכי הנשימה, במערכות הלב וכלי הדם וכמובן לסוגי סרטן שונים, ובעיקר סרטן ריאות. מעבר לכך, עישון פסיבי גם הוא מהווה סכנות לאנשים שאינם מעשנים, לכן חשוב לזכור שכאשר אתם מעשנים בציבור או בקרב אנשים נוספים, נזקי העישון פוגעים גם בהם.

מה הם הנזקים שבעישון

סיגריות אלקטרוניות

וופורייזרים, סיגריה אלקטרונית רב פעמית ומכשירי אידוי צברו פופולריות רבה כחלופה לסיגריות רגילות, בעיקר בשנים האחרונות. מכשירים אלה פועלים על ידי חימום תמיסה נוזלית המכילה לרוב ניקוטין, חומרי טעם וריח ולעיתים גם תוספים אחרים. מעשנים רבים אשר עברו לשימוש בסיגריה אלקטרונית טוענים שזו היא חלופה נוחה ונגישה, המפחיתה משמעותית את כמות הסיגריות אותן הם מעשנים, אך מעניקה להם חווית צריכה מספקת לא פחות, ובעיקר מזעור הנזקים הבריאותיים.

 

עברו להרגלים בריאים יותר

עבור מעשנים המעוניינים להפחית או להפסיק לעשן לחלוטין, המעבר לסיגריה אלקטרונית עשוי להציע דרך קלה ומהירה לצריכה מזיקה פחות. עם זאת, ישנן עוד מספר דרכים פרקטיות לצמצום הנזקים. למשל, קבעו יעדים ברורים בדרך להפחתה או לגמילה מעישון והכניסו לעצמכם תוכנית יישום ריאלית שתוכלו לעמוד בה.

בנוסף, חפשו מעגל קרוב ותומך שילווה ויעודד אתכם בהליך הגמילה, בין אם תבחרו להיעזר בתמיכתם של חברים ובני משפחה או תצטרפו לתוכנית גמילה מקצועית, תמיכה היא הכרחית לשמירה על המוטיבציה ולהצלחה בטווח הארוך.

בנוסף, התמקדו בבריאותכם האישית, זכרו כי הפסקת עישון תתרום בצורה משמעותית לבריאותכם הכללית.  נקטו בצעדים לטובת הגוך והנפש, התחילו פעילות גופנית סדירה, אכילה מאוזנת ובריאה וגם מצאו מענה הולם לניהול סטרס ולחצים בחייכם. על ידי אימוץ מספר הרגלים חדשים, תוכלו למקסם את סיכויי ההצלחה שלכם בהפחתה או הפסקת עישון.

 

לסיכום

עישון מסורתי טומן בחובו מגוון מכובד מאוד של סיכונים בריאותיים משמעותיים, לטווח הקצר והארוך כאחד, שלא ניתן להתעלם מהם. עם זאת, על ידי קביעת יעדים ברורים, חיפוש מעגל תומך ומעודד, מעבר לסיגריות אלקטרוניות ואימוץ אורח חיים בריא כל אחד יוכל לעבור את חווית הגמילה יותר בקלות ובהצלחה רבה. אומנם הפסקת עישון נשמעת כמו משימה מורכבת, אך זכרו כי היא משימה ברת השגה כדאית והכרחית לטובת בריאותכם.

אידוי