חשבי שכר? בואו להפוך מזוטרים לבכירים!

מקצוע חשב השכר הוא אחד המקצועות הפופולריים ביותר בשוק העבודה הישראלי ומשלב בתוכו אופק תעסוקה איכותי ושכר התחלתי גבוה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על חשבי שכר ועל איך להפוך מחשב שכר זוטר לבכיר.

 

מהו חשב שכר?

בכל חברה קיים עובד שאחראי על הכנת המשכורות של העובדים בחברה, העובד הזה נקרא חשב השכר של החברה. זה תקף לחברות מתחום ההייטק, עמותות עסקים ומגזר ציבורי. חשב השכר צריך לעבור את מבחני הלשכה של לשכת רואי החשון של ישראל על מנת להוכיח ידע בכל התחומים הנוגעים להכנת המשכורות. בין התחומים הללו ניתן למצוא את פקודות מס הכנסה, את חוקי ביטוח לאומי ועוד.

חשבון עו"ש

מהו אופק התעסוקה ומה השכר?

כדי להפוך לחשב שכר לא צריך לעבור תואר או לעמוד בתנאי קבלה מחמירים. כל מה שצריך לעשות זה לעבור את בחינות הלשכה של לשכת רואי החשבון. לאחר מעבר הבחינות ניתן להתחיל לעבוד כעוזר חשב שכר ולאחר מכן להתקדם למשרות חשב שכר וחשב שכיר בכיר. השכר במקצוע מושפע מהמגזר בו עובדים ומהוותק והניסיון אך לרוב מדובר בשכר גבוה מהממוצע במשק הנע סביב 10000 שקלים לעוזר חשב שכר ולמעלה מ-20000 שקלים לחשב שכר בכיר.

 

איך להפוך מחשב שכר לחשב שכר בכיר?

כדי להפוך לחשב שכיר בכיר כדאי לעבור קורס חשבי שכר בכירים ולעבור את מבחני הלשכה. חשב השכר הבכיר יהיה אחראי על כל תחומי השכר בארגון דבר הדורש ידע מעמיק יותר בתחומי החשבונאות והנהלת החשבונות. כדי לצבור את הידע יש לעבור קורס מקיף, במהלך הקורס תלמדו ותרכשו את הכלים שחשב השכר הבכיר צריך לרכוש וכן תקבלו הכנה מקיפה לבחינות. המכללה למיסים וחשבונאות מעבירה קורס מקיף ואיכותי המפוקח ומאושר על ידי לשכת רואי החשבון של ישראל (חשב שכר בכיר קורס).

חשבון עו"ש

למי זה מתאים וכמה זה עולה?

כדי לקחת את קורס חשבי השכר במכללה למיסים וחשבונאות יש לעמוד באחד משני התנאים הבאים: או להיות מעל גיל 35 ובעל 12 שנות לימוד או להיות בעל ותק של 5 שנים במקצוע חשב השכר ובעל 12 שנות לימוד. הקורס לרוב נותן הכנה מקיפה לבחינה ומתקיים במשך כ-140 שעות. מחירי הקורס משתנים בהתאם לקורס הספציפי ויכולים לנוע בין 5000 ל-8000 שקלים. https://taxcollege.co.il

 

סיכום

משרת חשב השכר היא משרה מבוקשת שיכולה להניב משכורת גבוהה ואופק תעסוקה איכותי. כדי להתחיל בקריירת חשב שכר יש לעבור מבחני לשכה של לשכת רואי החשבון ולאחר מכן להתחיל עבודה כעוזר חשב שכר. לאחר צבירת ניסיון או מעבר של גיל 35 ניתן להתקדם למשרת חשב שכר בכיר על ידי לקיחת קורס ומעבר בחינות לשכה. במסגרת התפקיד תהיו אחראים לכל תחום השכר בארגון וכן לתנאים טובים יותר. בהצלחה!

חשבון עו"ש