4 בעלי מקצוע שכדאי להתייעץ איתם לפני הפעלת ביטוח דירה

בעלי דירות רבים נדרשים לרכוש ביטוח חיים, בין אם בשל חובה המוטלת עליהם בגין משכנתא ובין אם לטובת השקט הנפשי שלהם.

ביטוח דירה איננו ביטוח פשוט או סטנדרטי שהפעלתו יכולה לעבור ללא לבטים והתלבטויות.

השוני בביטוח נוגע הן להיקף הכיסוי הביטוחי והן לגובה הפרמיה הנדרשת לתשלום.

בפסקאות הקרובות נעמוד על סוגיות אלה ונבין באילו מקרים יש צורך להתייעץ עם בעל מקצוע לפני הפעלת ביטוח דירה.

 

השוו מחירים

המחיר שאתם משלמים עבור ביטוי הדירה שלכם עשוי להיות גבוה באלפי שקלים בשנה מהמחיר אותו הייתם יכולים להשיג. לכן, על מנת לוודא שהמחיר שהשגתם עבור ביטוח הדירה שלכם הוא הטוב ביותר אותו אכן יכולתם להשיג, עליכם לבצע השוואת מחירים. ברכישת ביטוח דירה השוואת מחירים היא עניין קריטי. כאמור, הפערים עשויים להיות אדירים. אתם צריכים לבחון האם ביחס להיקף הכיסוי הביטוחי שלכם וביחס לנתוני הבית המבוטח בביטוח המחיר שהשגתם הוא מחיר טוב. תוכלו לעשות זאת באמצעות בדיקה עצמאית מול חברות הביטוח השונות המציעות ביטוחי דירה, או לחילופין לפנות לאתר השוואת מחירי ביטוח, או לפנות לסוכן ביטוח שיבצע עבורכם בדיקה שכזו.

 

הכן ביתך לכל צרה

ביטוח דירה מופעל בעיקר במקרים בהם הבית ניזוק בצורה חריפה כתוצאה מאירוע שלילי כלשהו – שריפה, קצר חשמלי, רטיבות, פגיעה כתוצאה מאסון טבע, פגיעה פיזית באדם בתוך הבית ועוד. כלומר, בהנחה שהפעלת ביטוח הדירה היא איננה פעולה רצויה, נכון יהיה אילו תערכו את ביתכם לקראת אירועים אפשריים מעין אלו. כך לדוגמא חיזוק הבית מפני רעידות אדמה, מניעת מפגעים העשויים להוביל להתלקחות, חיזוק הקירות ומניעת מפגעים העשויים להוביל לתאונה ופגיעה פיזית באדם.

 

התייעצו עם בעלי מקצוע

כאמור, ביטוח הדירה מטרתו להגן מפני אירועים שאת חלקם הניכר ניתן היה למנוע בשימוש באמצעי מניעה נכונים. כמובן, לא כל סיכוי בפני התרחשות אירוע שלילי מסוים מוביל בהכרח לצורך בהתקנת אמצעי מניעה, אולם בחלק מהמקרים הדבר נכון. לדוגמה, כאשר הבית בנוי בעיקר מעץ, ייתכן שהיוועצות עם מומחה אש בשאלת הצורך בהתקנת ספרינקלרים או מתקני כיבוי אחרים תהיה נכונה ותסייע להפחית את עלות הביטוח.

 

זכרו את כוחכם

כאשר אתם מנהלים תהליך של רכישת ביטוח דירה עליכם לזכור כי חברות הביטוח מתחרות ביניהן תחרות עזה על לקוחות. חרף העובדה שישנן חברות שלא יהיו מוכנות להתפשר על המחיר הדרוש, אחרות יסכימו להנחות מפליגות בעבור הצטרפותכם. לכן, נקודת המוצא שלכם צריכה להיות נקודת מוצא של כוח מול חברת הביטוח ולא נקודת מוצא של חולשה. כאשר אתם עושים זאת נכון שתבדקו את פורטל הביטוחים הגדול בישראל, בו תוכלו למצוא מידע מקצועי רב שישרת אותכם וכן סיוע בהשוואת מחירים פוליסות ביטוח.

 

מבנה מבוטח