דרכון פורטוגלי ומעבר לאירופה

היתרונות של דרכון פורטוגלי הם רבים.

הגדול שבהם הוא האפשרות לגור בכל מדינות האיחוד האירופי ולעבוד בהן ככל שרק תרצו.

מדינות האיחוד האירופי כוללות את פורטוגל, ספרד, צרפת, גרמניה ועוד מדינות נוספות רבות.

 

קשר למגורשי פורטוגל

ככל שזה נוגע לדרכון פורטוגלי למען מטרות מעבר לאירופה, הדרך הקלה ביותר היא הוכחת קשר למגורשי פורטוגל. ישראלים רבים זכאים לדרכון פורטוגלי כתוצאה מקשר של העדות שלהם לגירוש פורטוגל, בין אם אתם מצפון אפריקה, ממקומות מסוימים באירופה או מעדות שלא חשבתם שקשורות במישרין.

 

מאגר השמות

השלב הראשון בהוצאת דרכון פורטוגלי נוגע לאישור הקהילה היהודית בפורטוגל, כאשר יוצרים עימן קשר יש להגיש להן מסמכים שמעידים שאתם צאצאים של היהודים שגורשו בגירוש פורטוגל.

כדי לעשות להבין האם האפשרות לקבל את האישור שלהם גבוה ולראות האם תוכלו להשיג את האזרחות הפורטוגלית ולעבור לאירופה בנחת, יש לבדוק האם אתם מופיעים במאגר שמות המשפחה של ממשלת פורטוגל. המאגר כולל שמות משפחה רבים, מי שאוחז בשם המשפחה הזה זכאי לפתוח תיק והסיכויים שלו לקבל את האזרחות גבוהים יחסית.

 

היעזרות בעורך דין מומחה

ככל שהסיכויים גבוהים – צרו קשר עם עורך דין שמתמחה בכך. עורכי הדין מכירים את הפרוצדורה וידאגו לכך שתקבלו את כל האישורים שלכם כמה שיותר מהר ותקבלו את האזרחות הדרושה. עורכי הדין בקיאים מאוד בנהלים ויידעו להגיד לכם כמה זמן זה ייקח, כמה זה יעלה וכל מה שאתם רוצים לדעת.

 

אילן יוחסין

כדי לקבל את אישור הקהילה היהודית יש לבנות אילן יוחסין משפחתי. אילן היוחסין צריך לכלול שלושה דורות אחורה ופירוט של תאריכי לידה, מקומות לידה ונישואין. אילן יוחסין מדויק יוכיח את הקשר לגירוש פורטוגל ויהווה לכם אינדיקציה שהסיכויים לקבל את האזרחות גבוהים.

אילן היוחסין צריך או להראות קשר משפחתי למי שנושא שם משפחה שמופיע במאגר שמות המשפחה של הממשלה הפורטוגלית או כל קשר לגירוש – שימוש בשפת הלדינו, נוהגים משפחתיים שמראים קשר או באמצעות מסמכים נוספים.

 

מקרים חריגים

גם במקרים שבהם הקשר לגירוש פורטוגל הוא רחוק יותר, יש דרכים להוכיח זאת. באמצעות קשר עם חוקר גנאולוגי מוצלח, שנמצא במשרדי עורכי דין טובים, ניתן לקשר בין ההיסטוריה המשפחתית לגירוש. דוגמא למקרה כזה הוצאת אזרחות פורטוגלית ליהודי יוגוסלביה.

ככל שהקשר רחוק יותר, כך הסיכויים הם לכאורה נמוכים יותר. ככל שמדובר על רצון להעתיק את מוקד החיים לאירופה, לא לוקחים צ'אנסים, צריך ללכת למשרד עורכי דין מנוסה, שהתמודד עם מקרים דומים, שפועל במקביל עם עורכי דין פורטוגלים, כל אלו מגדילים משמעותית את הסיכויים לקבל את האזרחות המיוחלת. במשרדים האלו מרוכזים החוקרים הגנאולוגים, המתרגמים של המסמכים והנוטריונים הדרושים לכל התהליך – הכל במקום אחד, נוח, נגיש, יעיל וחוסך זמן.

 

מסמך מעבר