האם זה משתלם להתקין עמדת הטענה בבית משותף?

טרנד הרכבים החשמליים הולך וצובר תאוצה, וכבר ניתן לראות אזרחים רבים בישראל, שמחליפים את רכב הדלק מזהם האוויר, ברכב חשמלי, נקי ונגיש. רכב חשמלי דורש עמדת הטענה, על מנת שיהיה ניתן להשתמש בו לאורך זמן. ומה עם מי שגר בבית משותף, ורוצה להקים בו עמדת הטענה לרכב חשמלי? קבלו את כל ההיבטים, הטיפים, וסודות המקצוע, להקמת עמדת הטענה לרכב חשמלי בבית משותף דיירים.

 

מה זה רכב חשמלי?

רכב חשמלי, הוא רכב אשר מושתת בעיקרו על חשמל, ולא על דלק, כפי שהיה מקובל עד היום. הרכב החשמלי הולך ונפוץ במדינות אירופה, בעיקר באילו השמות דגש על שמירת איכות הסביבה, שכמובן מהווה את האנטיתזה של בנזין ודלק. אך השימוש ברכב חשמלי, לא נועד רק לשם שמירת איכות הסביבה, אלא גם למען הנוחות הפרטית, שהרכב החשמלי מאפשר.

 

איך מטעינים רכב חשמלי?

רכב רגיל, ממלאים בדלק על מנת שיוכל לנסוע. ומה ממלאים ברכב חשמלי? אז זהו, שרכב חשמלי אינו צריך להתמלאות, אלא רק להיטען החשמל, על ידי עמדות טעינה חשמליות, כדוגמת אילו שמעניקות EV Energy ללקוחות בעלי רכב חשמלי. ההטענה של הרכב החשמלי היא קלה לתפעול, ואינה דורשת ידע מיוחד אלא מיומנות נרכשת, ולכן היא מאפשרת לכל אחד, לבצע את ההטענה בעצמו, באופן יעיל ומהיר וללא סיבוכים.

 

מהו המחיר לעמדת הטענה בבית משותף?

המחיר של עמדת הטענה בבית משותף, נע בין כמה אלפי שקלים. במקרים חריגים בהם, עמדת ההטענה תוקם בקרבות מקום מקסימלית ללוח החשמל, המחיר יוכל להיות נמוך למדי מן הממוצע, עקב קלות ההתקנה ואי הסיבוכים הנלווים להתקנה המרוחקת מלוח החשמל. אך חשוב לזכור, כי קשה עד בלתי אפשרי, למצוא מתחם פנוי בבית משותף, הסמוך בקרבה מהותית ללוח החשמל, עקב המיקום האסטרטגי שלו.

 

האם עמדת הטענה בבית משותף היא משתלמת?

עמדת הטענה בבית משותף, היא משתלמת בעליל, בין אם מדובר בעמדת הטענה עבור רכב אחד בלבד, ובין אם מדובר בעמדת הטענה לכמה דיירים שברשותם רכב חשמלי. אבל, לשם ההתקנה של עמדת ההטענה בבית המשותף, יש להשיג את הסכמת וועד הבית או כלל הדיירים, כדי למנוע תביעות, אי הבנות וחוסר נעימות בין השכנים הזועמים.

 

מספר עמדות הטענה בבית משותף

חשוב לדעת, שכאשר מדובר בבית משותף שכל או לפחות רוב דייריו משתמשים או עומדים להשתמש ברכב חשמלי, מומלץ להקים כמה עמדות הטענה במקביל, כיוון שהקמה של מספר עמדות במקביל, חוסכת משמעותית בעלות ההקמה. יש לקבוע את מספר עמדות ההטענה, ביחס ישיר למספר בעלי הרכבים החשמליים שמתגוררים בבית המשותף.

 

לסיכום

מומלץ ואף אפשרי, להקים עמדת הטענה לרכב חשמלי בבית משותף. יש להשיג לפני התהליך את אישור הדיירים וכמובן לוודאי על ידי טכנאי מטעם החברה את תכנון המיקום האסטרטגי של עמדת ההטענה.