האם יש צורך לאלף את הכלב לנסיעה במכונית?

עם הכנסת הכלב החדש לביתכם, והציפיות הרבות, תיתכן אכזבה נוכח התנהגות לא רצויה או לא צייתנית שלו, כפי שהייתם מצפים. כלב, באופן דומה לילד קטן, מחייב כיוון בצורה עקבית והמון סבלנות, על מנת לעצב את האישיות שלו שתותאם לחיים אתכם. אילוף כלבים אפקטיבי לשפיות שלכם, ויש לו השלכות הרות גורל על הבריאות והרווחה שלכם ושל הכלב שלכם.

 

האם המטרה של אילוף כלבים זה לעזור להם בעצם?

רק עליכם מוטלת הבטיחות של הכלב שלכם, אתם האחראים לה. הקשבתו לפקודות שלכם עשויה למנוע ממנו בעיות עם הסביבה, כמו גם בנסיעות.  בעוד הווטרינר שלכם לא יכול לחולל נסים, אתם צריכים לדאוג לכל ההיבט של אילוף כלבים, על מנת שהכלב שלכם יתכתב בהצלחה עם ההווי השורר בבית שלכם ולא יגיב באלימות. באם לא תיקחו את הזמן על מנת לטפל ברגישות של הכלב שלכם באילוף כלבים נכון, הוא גם יכול לפתח מחלות לא רצויות, ולהיכנס לסחרחרה של חוסר שביעות רצון שלכם ושל בני הבית שלכם.

אין   כל ספק, כי המטרה של אילוף כלבים זה לעזור להם בעצם, מה שיבסס בהכרח את הקשר הבסיסי בינכם לבין הכלב שלכם. הבילוי עמו, תוך כדי יצירה של גבולות, למידה של הבנת זה את זה וחוויות משותפות, בוודאי תפתח בינכם כבוד הדדי, בעוד הכלב שלכם ילמד לכבד ולסמוך על יכולת השיפוט שלכם, ואתם תיהנו מההערצה של הפוטנציאל ושל היכולות של הכלב שלכם.

האם יש צורך לאלף את הכלב לנסיעה במכונית?

והנה כבר הגענו לסיום המאמר, כאשר נחקור את השאלה החשובה מכל לכל בעלי הכלבים – האם יש צורך לאלף את הכלב לנסיעה במכונית? בדרך כלל, לכלב שלכם הכי חשוב להיות אתכם, בלי כל קשר איפה זה יהיה בדיוק, מה שהופך אותו לשותף חיוני בטיול, על מנת ליצור בשביל הכלב שלכם חוויה שיתופית, ונסיעה במכונית איננה שונה.

ברם, חשוב להבין מספר היבטים לוגיסטיים משמעותיים, כדי להפוך את הנסיעה במכונית לקלה בשבילכם ובשביל הכלב שלכם, ככל שניתן. נסיעה נכונה במכונית עם הכלב שלכם מתחילה הרבה לפני, בעוד יש ללמד אותו להצטרף לנסיעה שלכם בלי כל בעיות, בהיותו עדיין גור, והדבר אינו שונה אף שהוא כלב בוגר.

במידה ואתם מגדלים כלב קטן, עליכם ללמד אותו שהמנשא שלו הינו מקום בילוי יום יומי פנטסטי, כאשר תשאירו אותו זמין ופתוח בכל רגע נתון, כדי להפוך אותו למזמין, ככל שניתן. במידה ותאכילו את הכלב שלכם, או שתיתנו לו חטיף במנשא במכונית, תוכלו ליצור בעבורו אסוציאציה חיובית. אילוף של כניסה ויציאה מהמנשא של הכלב, על מנת להפוך את הנסיעה במכונית לדבר שבשגרה חיוני, משום שזה חשוב למהלך נסיעה חלקה. חשוב שהכלב שלכם יהיה מרותק כהלכה במשך הנסיעה במכונית.

בשביל להבטיח נסיעה עם כלב יותר גדול, קיים מספר רב של חגורות בטיחות לכלבים, אשר מעוצבות נכונה לריסון שלהם במושב האחורי של המכונית, כמו גם אפשר להציב במכונית כעין כלוב במושב האחורי, שישמור על היציבות ועל המשמעת של הכלב שלכם בזמן הנסיעה במכונית. לא משנה באיזה אסטרטגיה של התאמה לנסיעה במכונית  עם הכלב שלכם שתבחרו, חשוב שהוא יהיה מרוסן כהלכה במשך הנסיעה במכונית, מה שיוודא בטיחות גם לכלב שלכם וגם לכם.

כלב