האם יש צורך לבצע הובלה לפני בדיקת איתור נזילות מים?

במידה וזיהיתם סימנים כמו רטיבות בקירות בצורת עובש, מים שעולים מהאריחים, ריח רע וחשבון מים גבוה מאד, מדובר בסימנים מעוררי חשד לנזילת מים במבנה. בדיקה תסייע לכם לגלות בהקדם את הגורם לבעיה להבין את מקור התקלה, בו חשוב לטפל בדחיפות בטרם התקלה תפגע באיכות החיים או תוביל לנזקים חמורים במבנה. כיצד מאתרים נזילות מים, והאם יש צורך בהובלה לפני כן? במדריך שלפניכם תמצאו כל מה שחשוב לדעת בנושא. 

 

נזילה במבנה

נזילת מים מובילה ללחות ורטיבות בתקרה, בקירות או מתחת לריצוף, וגורמת לכתמים שחורים, נפיחות בקירות, התרוממות מרצפות, קילופים, סכנת קריסה ועובש שחור שמסוכן לבריאות. בנוסף, בכוח הנזילה לנפח את חשבון המים באופן משמעותי. מהסיבה הזו, אם יש חשד כדאי להזמין שירות איתור נזילות מים.

חשוב להדגיש שנזילה במבנה עלולה לקרות בכל זמן. כמו כן, נזילות מוכרחות לקבל מענה מהיר, כי ללא התייחסות מקצועית הן עלולות להוביל לנזקים כבדים למבנה – בין היתר בגלל הלחות והעובש שנוצרים כתוצאה מהנזילה. הנזילה יכולה להיגרם בעקבות חיבור רופף, פיצוץ או סדק באחת מצנרות הבית כמו הביוב, דודי חשמל או אספקת המים, או בעקבות בעיות איטום בגג או הקירות.

 

כיצד מאתרים נזילות מים?

חשוב לבצע בדיקת נזילות מים אם אתם חושדים שיש נזילה בתוך הקירות או מהצנרת מתחת לריצוף. כדי לאתר נזילה יש לבצע בדיקת לחץ מים – זאת בשביל לקבוע אם הנזילה נובעת מהצנרת או לא. לאחר מכן, יש שלוש שיטות שונות עבור איתור נזילה: באמצעות חיישן שמע אקוסטי, מצלמה תרמית או באמצעות גז. על השאלה מתי משתמשים באיזה מכשיר רק אינסטלטור מנוסה ידע לענות, לאחר הערכה במקום הנזילה.

 

כיצד מתבצעת הבדיקה?

מחיר בדיקת הנזילה כולל בדיקה ראשונית לאיתור אשר נועדה לאתר את המקור לנזילה ולשלול גורמים אחרים. היא כוללת בדיקה של הדוודים בבית, בדיחקת איטום בקירות ובדיקת לחץ במערכת אספקת המים.

בהמשך מתבצע איתור מדויק של איזור הנזילה בצנרת באמצעות אחת ממגוון הטכנולוגיות שהוזכרו קודם לכן. התשלום המלא יחויב רק במידה ואיש המקצוע מצא את המיקום המדויק של הנזילה. לבסוף, תינתן חוות דעת בנוגע לתיקון שתכלול הצעת מחיר.

 

האם יש צורך בהובלה לפני בדיקת איתור נזילות מים?

הבדיקה מתבצעת בשיטות עבודה שמשלבות טכנולוגיות חדישות אשר לא גורמות נזקים למבנה. תחילה מבוצעת בדיקת נזילות מים באמצעות מצלמות תרמיות, מצלמות רובוטיות או מצלמות צינור. כך האינסטלטורים לא רק נמנעים מליצור נזק למבנה אלא גם מצליחים להיות מדויקים במידה רבה יותר. אם כן, אין צורך בהובלה לפני בדיקת איתור לנזילות מים.

 

בחרו אנשי מקצוע מתאימים

לסיכום, בדיקת איתור נזילת מים בימינו נשענת על טכנולוגיות משוכללות אשר מאפשרות קבלת מידע אמין על מה שמתרחש בצנרת ללא מאמץ מיוחד בצורת הובלה. בשל המיומנות הדרושה לאיתור נזילה, מומלץ לא להתפשר על איש המקצוע. למרות הדחיפות שבטיפול לנזילה, כדאי לחכות מעט יותר עבור איש מקצוע מנוסה מאשר להתמודד לאחר מכן עם נזקים נוספים.

בודקים נזילות מים