האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בחברת הובלות עקב מחלות

אין אדם בישראל שלא היה רוצה לקבל פטור ממס הכנסה. לקבל את מירב המשכורת בלי לשלם כמעט מיסים? נשמע כמו חלום. אז לחלקכם החלום יכול להתגשם, גלו בהמשך הכתבה אם אתם בין האנשים שזכאים לפטור ממס הכנסה בעקבות מחלה.

 

פטור ממס הכנסה – מהו?

זוהי הטבה המוענקת לאוכלוסיות שונות בתנאים שונים. גובה מס ההכנסה נכון לשנת 2021 עומד בין 10%, במדרגת המס הראשונה, ועד ל-50%, במדרגות המס הגבוהות יותר. אלו סכומים מטורפים שיורדים מהמשכורות שלנו. באחת מהקטגוריות לזכאות לפטור, נכנסים אנשים בעלי נכות. אנשים רבים שאינם מודעים לתקנה זו, או שחושבים שאינם זכאים לה מפסידים המון שקלים בשנה. פטור ממס הכנסה עקב מחלה הוא דבר שכדאי לבדוק לעומק.

 

מי זכאי לפטור?

כדי לקבל את הטבה זו יש לעמוד בכמה קריטריונים:

  1. לדורש יש הכנסה קבועה החייבת במס, על כל צורותיה.
  2. לדורש יש 100 אחוזי נכות בשל מחלה אחת, או לחלופין שכלול של 90 אחוזי נכות ממספר מחלות.
  3. הנכות הוגדרה לצמיתות או לתקופה זמנית של לפחות 185 ימים.
  4. הנכות נקבעה על פי החוק לביטוח לאומי.

עיוורים ובעלי ליקויי ראייה גם כן זכאים לפטור והם אינם צריכים לעבור ועדה רפואית. למי שיש 75 אחוזי נכות ומעלה, יהיה זכאי להטבות מס בקופות גמל בלבד.

 

איך מגישים את הבקשה להטבה?

כדי לבדוק את זכאותכם בעניין, עליכם להגיש מספר טפסים למס הכנסה:

  1. טופס בקשה לקביעת אחוזי נכות.
  2. שובר תשלום בסך 659 שקלים.
  3. מסמכים רפואיים עבור כל ליקוי רפואי שהינך מבקש לקבל עליו אחוזי נכות.
  4. מסמכים או אישורים רפואיים שניתנו לך על ידי וועדות רפואיות.

לאחר מכן, תעברו בדיקה אצל וועדה רפואית שתדון בזכאותכם לפטור. אך אל תצפו לקבל את התשובה בגין ההחלטה במהירות, כל התהליך עשוי לקחת מספר חודשים. דבר נוסף שחשוב לדעת, אם תימצאו זכאים ניתן לקבל החזרי מס רטרואקטיביים עד 7 שנים קודם.

 

אילו מחלות מזכות בפטור?

בין מגוון המחלות נמצאות: סרטן, אי ספיקת כליות, טרשת נפוצה, חולי פרקינסון, סוכרת, אירועים מוחיים, מחלות לב, מחלות ריאות, דום נשימה בשינה, השמנת יתר, פציעה או תאונה, ובעיות אורטופדיות. בעיות אורטופדיות מוגדרות ככלל הבעיות הפיזיות שגופנו יכול לסבול מהן. בין אם אלו בעיות גב/שדרה/צוואר/ברכיים ועוד. אם הינם עובדים בחברת הובלות וסובלים מבעיות אורטופדיות שמוכרות כאחוזי נכות או כל מחלה אחרת מהרשימה, ייתכן שהינכם זכאים לפטור.

 

לסיכום –

פטור ממס הכנסה יכול להקל את החיים שלכם ולתת לכם מרווח נשימה קטן מבחינה כלכלית. אם הינכם סובלים ממחלות כלשהן, בדקו אם אחוזי הנכות שלכם מספיק גבוהים על מנת לקבל פטור, ואולי תזכו ליהנות מההפקר.

פטור ממס הכנסה בחברת הובלות עקב מחלה