האם צריך לעשות ביטוח בעת הובלה לבית משותף?

במעבר דירה לביטוח דירה יש תפקיד חשוב מאוד בכיסוי כל נזק שיכול להיגרם לדירה בשל ההובלה.

בסופו של דבר בהובלה ישנה תזוזה של חפצים גדולים וגם אם מאוד נזהרים מדי פעם קורות תאונות, והתפקיד של ביטוח הוא לכסות תאונות אלו.

במידה ואתם גרים בבניין דירות משותף, חשוב לא רק שיהיה ביטוח דירה אלא גם ביטוח בית משותף.

 

מה זה ביטוח בית משותף?

כאשר אתם בעלים של דירה בבית דירות משותף, לא רק הדירה נמצאת בבעלותכם אלא יש לכם גם בעלות על החלקים המשותפים בבניין: הלובי, המעלות, חדר המדרגות, תשתיות שמשרתות את הבניין כולו וכדומה. מטרתו של ביטוח בית משותף הוא לבטח את כל החללים והעצמים שנמצאים בבעלות משותפת של דיירי הבניין, בדומה לאופן בו ביטוח דירה מבטח את תכולת הדירה הפרטית.

 

מדוע חשוב לעשות ביטוח בית משותף?

העובדה ששטח מסוים נמצא בבעלות משותפת לא מגנה עליו מפני נזקים פוטנציאליים. כפי שאתם דואגים לבטח את הדירה שלכם על מנת שאם יקרה איזשהו נזק לא תצטרכו לשאת לבדכם בכובד העלויות, כך חשוב לבטח את החללים והעצמים המשותפים בבניין שלכם כדי שתהיו מכוסים במקרה של נזק.

 

מה חשוב לבדוק לפני שעושים ביטוח בית משותף?

כאמור, ביטוח בית משותף הוא חשוב מאוד ואת הבחירה יש לעשות לא כלאחר יד. לפני שאתם סוגרים פוליסה עבור הבניין שלכם, יש לבדוק את הדברים הבאים:

ביטוח מבנה:

יש לוודא שהפוליסה כוללת ביטוח מבנה המכסה נזקים הנגרמים לרכוש המשותף כתוצאה מאירועים לא צפויים. ביטוח זה לא מכסה נזקי בלאי, אך נזקים הנגרמים מאירועים כמו מזגי אוויר קיצוניים, שריפות, פיצוצים וכדומה מכוסים תחתיו. עלותו נגזרת במבנה הבניין וכן מקיומם או היעדרם של חניון, מעלית וכדומה. יש לבדוק מהו גובה ההשתתפות העצמית הנדרשת.

 

ביטוח צד ג':

יש לבדוק שהביטוח מכסה נזקים שנגרמו לדיירי הבניין וכל אדם שביקר בבניין. בדקו מה היקף הכיסוי והם ישנה תקרה שנתית.

 

הגנה מפני תביעות שיבוב:

לעיתים חברות ביטוח מכסות נזק מסוים ולאחר מכן תובעות את הדייר שלטענתן אחראי לנזק. כדי להימנע ממצב זה מומלץ להכניס לפוליסה תנאי בו חברת הביטוח מוותרת על זכות השיבוב ומתחייבת לא לתבוע את דיירי הבניין כתוצאה מנזקים שהיא צריכה לכסות.

 

ביטוח מעבידים:

ביטוח המכסה נזקים שנגרמו לבעלי מקצוע שעשו עבודות בבניין. גם במקרה שבעל המקצוע אומר שהוא ביטח את עצמו יש לדאוג להיות מבוטחים בכל מקרה כדי למנוע תביעות שיבוב.

 

מזמינים מוביל? אל תשכחו לעשות ביטוח בית משותף

בהובלה יכולים להיווצר נזקים, או חס וחלילה פציעות למובילים. כדי להיות מכוסים בכל מצב יש לדאוג מראש לעשות ביטוח בית משותף. זכרו כי כשחוסכים על דברים כגון ביטוח צריך בסופו של דבר לשלם הרבה יותר – אל תסתבכו ופשוט תעשו ביטוח.

 

חברת הובלות