האם רכבים היברידיים מוזילים את הוצאות הרכב?

הרכב ההיברידי הולך וצובר תאוצה. מזרזיף דק של מספר דגמים בודדים בסוף שנות ה-90, התקופה האחרונה מתאפיינת ב"מבול" רכבים היברידיים בייצור חברות שונות. צרכני רכב רבים לקראת רכישת רכב חדש, שואלים את עצמם האם רכישת רכב היברידי אכן מוזילה את עלויות הקנייה והאחזקה. אם גם אתם נמצאים בצומת הזו, המאמר ההיברידי הבא (המשלב רכיבי מידע כללי במידע קונקרטי מכוון) יוכל לתת לכם אינדיקציה בנוגע למידת הכדאיות ברכישת רכב היברידי.

 

רכב היברידי – למה הוא מהווה בחירה פופולרית?

לפני שנענה לשאלה בכותרת, בואו נערוך היכרות עם קרביו הפנימיים של הרכב ההיברידי:

רכב היברידי הוא רכב המכיל מנוע בעירה ומנוע חשמלי האחראי על מערכת ההנעה.

קיימים מספר סוגי רכבים היברידיים:

 

מערכת היברידית מתונה

ברכב היברידי בעל מערך בסגנון מתון קיימת מערכת חשמלית בעלת זרם של 12/48 וואט וכן מנוע חשמלי של 20 כוח סוס וסוללה נטענת של 0.5 קוט"ש.

מנוע חשמלי ברכב מסוג זה אמנן אינו קשור בהנעת הגלגלים, אולם סיוע בפעילות מנוע הבעירה הפנימי מפחית את עוצמת השימוש בו וממילא מייצר חיסכון בדלק ומפחית זיהום.

תועלת נוספת של מנוע חשמלי ברכב היברידי מתון הוא שיפור מערכת ההתנעה/דימום, מה שמאפשר כניסה לפעולה מיידית במהירות גבוהה. תכונה זו מאפשרת את הפחתת צריכת הדלת באזורים עירוניים הנחשבים כזוללי דלק עיקריים ומייצרים זיהום אוויר בריכוז גבוה.

לשיפור נוסף בצריכה ניתן להפעיל מגדש חשמלי עבור ביטול השהיית טורבו.

רכב יוקרה

מערכת היברידית רגילה

כאן פועלות בסינכרון מדויק שתי המערכות: מערכ הבעירה הפנימית והמערכת החשמלית.

כאן הספק מנוע חשמלי מהווה חלק מתפוקת הרכב הכוללת ומצב הסוללה ישפיע על תפקודו.

הסוללה תיטען על ידי ניצול אנרגיה הנוצרת מתנועת הגלגלים.

 

מערכת היברידית עם מאריך טווח

מערכת זו פועלת כאשר המנוע החשמלי מניע את הרכב ישירות ומנוע הבעירה הפנימית נועד להזנת הסוללה. מנוע זה נתון לשימוש גם בזמני עומס, כאשר נצרך מנוע נוסף לסיוע בהנעת הרכב.

 

היברידי נטען

רכב בעל סוללות גדולות יותר, לעיתים עובדות שתיים במקביל. רכב זה נטען באמצעות מערכת חשמל ויכול להאיץ למהירות של עד 130 קמ"ש ולהגיע לטווח של 50 קמ"ש.

רכבים היברידיים נחשבים לבחירה פופולרית ביותר בשל הטבות שונות הניתנות לרוכשים במסגרת המיסוי הירוק. מחיר הרכב הוזל בצורה כזו. כיום, לקראת ביטול הטבות המס כלפי רכבים היברידיים רגילים, מערכות היברידיות נטענות תהיינה היחידות כלפיהן תינתנה ההטבות לרוכשים.

 

רכב היברידי – ליהנות מכל העולמות

השילוב של שני סוגי המנועים מייצרים שילוב המתאים במיוחד עבור ניצול אנרגיה ושימוש מושכל בדלק ובנסיעות עירוניות. נסיעות עירוניות או נסיעות איטיות אחרות מייצרות בזבוז מוחלט של דלק. באמצעות המערכת ההיברידית ניתן לנווט את צורות השימוש באנרגיה כך שהרכב יפעל בזמנים אלו על המנוע החשמלי בלבד – חיסכון משמעותי בטווח הארוך.

 

קאר אקספרס -רכבים היברידיים

סוכנות רכב קאר אקספרס מציעה דגמי רכבים היברידיים מכל הסוגים בהתאמה אישית לצרכי הלקוח. החברה מאמינה בשירות אדיב, אמינות שריפות ואספקת רכבים בסטנדרטים גבוהים. המפתחות לרכב ההיברידי החדש שלכם מחכים לכם בקאר אקספרס.

מטען