האפליקציה שמעצבת את דור העתיד – טיקטוק

אין ספק שכיום הרשת החברתית של הצעירים היא הטיקטוק. הסרטונים המהירים והקצרים, התכנים שמספקים מיידית את המוח, האווירה הקלילה שיוצרת המוזיקה – כל אלה גורמים לאותם צעירים לחזור שוב ושוב ולצפות בתכנים ברשת הטיקטוק. הקלות שבה ניתן לצרוך תוכן באפליקציה על ידי צפייה בסרטון והחלקה הלאה לסרטון הבא, ממכרת ומשאירה את המשתמשים שעות על גבי שעות באפליקציה.

 

מה מייחד כל כך את האפליקציה?

ישנם כמה דברים המייחדים את הטיקטוק מכל רשת חברתית אחרת. ההבדל הכי מובהק הוא שיש בה רק סרטונים, שלא כמו רשתות חברתיות אחרות שיש בהם גם מילים, תמונות, או פוסטים ארוכים. וזה שכל סרטון הוא מקסימום כמה דקות בודדות, לרוב עד דקה אחת בודדת. הקלות הזאת שבה המשתמש מעביר סרטון וצופה בבא בתור היא מה שמשאירה אותו לצפות ולהשתמש ללא גבולות באפליקציה, וכמובן התכנים שאליהם הוא נחשף והמגוון הגדול של סוגי הסרטונים שם. יוצרי תוכן רבים הצליחו להתפרסם דרך האפליקציה בעקבות התכנים שהן מעלים, כדוגמת אדיסון ריי.

 

מה קורה במוח של מי שצופה הרבה בטיקטוק?

לפי מחקרים, כושר הקשב של המשתמש יורד בצפייה בסרטונים קצרים ומקשה על המשתמש להתרכז אחר כך בדברים אחרים כמו קריאה, צפייה במשהו יותר מונוטוני ומשעמם כמו ראיון או תוכנית טלוויזיה. כושר ההחלטה להפסיק לצפות גם הוא נפגע ולכן המשתמש ממשיך לצפות ומתקשה לקבל החלטה להפסיק.

 

מה מומלץ לעשות ואיך לצרוך תכנים בצורה בריאה יותר?

ההמלצה הכי טובה כמובן היא להגביל את זמן הצפייה לכמה דקות בודדות ביום, אך להתחיל להגביל את הצפייה לאט לאט לפרקי זמן יותר ויותר קצרים. יש תכנים מצוינים בטיקטוק, אך דפדוף בין אלפי סרטונים קצרים זה מה שיוצר את הבעיות, ולכן הגבלת הזמן תעזור למשתמש להפסיק בזמן את הצפייה. האפליקציה מנסה מעת לעת לשפר את הגבלת הצפייה וכיום מכבה את האפשרות למשתמשי צעירים להמשיך ולצפות אחרי זמן מסוים, ומודעת לבעיות ומנסה לפתור אותם.

 

יצירת תוכן באפליקציה

הרבה משתמשים צעירים הם דווקא יוצרי תוכן שמעלים סרטונים ותכנים לאפליקציה, שעוזרת להם במלאכה ומקלה את השימוש וההעלאה של הסרטונים. למשל האפליקציה יצרה הרבה כלים לעריכת הווידאו בתוך האפליקציה, כך שלא צריך לצאת ממנה כדי לערוך את הסרטון. כל מה שצריך לעשות זה לצלם את הסרטון בתוך האפליקציה, לערוך אותו על ידי כלים כמו חיתוך קטעים, הגדלת מהירות הסרטון, הוספת תמונות או מילים, וכמובן הוספת מוזיקה טרנדית ועכשווית, והעלאה ופרסום שלו.

 

סיכום

אין ספק שהאפליקציה השולטת בקרב צעירים היא הטיקטוק, שמגדילה כל הזמן את מספר המשתמשים ושעות הצפייה. האפליקציה מאפשרת ליוצרי תוכן להעלות סרטונים בקלות וכך יותר אנשים מעלים תכנים ויותר אנשים צופים בתכנים האלו. האפליקציה משפיעה רבות על צעירים ומומלץ להגביל את זמן הצפייה בה.

רשת חברתית