הביטחון של הילדים שלנו במקום הראשון – 5 דרכים להפוך את המרפסת לבטוחה יותר

 מרפסת שמש מהווה מקום מאוורר לילדים שבבית. בית עם מרפסת זהו בית עם אפשרות לכיף וחויה משותפת.

אבל אל תשכחו שמרפסת עלולה גם להיות מסוכנת לילדים. כיצד תבטחו את המרפסת שלכם ותמנעו סכנות מילדכם? לפניכם 5 דרכים להפוך את המרפסת שלכם לבטוחה יותר.

 

התקינו רשת בטיחות למרפסת!

ניתן להתקין רשת הגנה למרפסת בכל גודל וסוג של מרפסת. לעיתים תדרשו להעמיד עמודים תומכים בהתאם לצורת המרפסת.

רשת הגנה למרפסת מעניקה הגנה ומונעת נפילות של ילדים. מומלץ גם להתקין רשת הגנה או סורג לכל חלון בבית כדי למנוע נפילות.

רשת הגנה תוכלו לחתוך במצבי חירום. במקביל היא חזקה מאוד ויכולה לשאת משקל של עד 500 קילו למטר רבוע.

 

הגביהו את המעקה!

דרך נוספת למניעת נפילות ממרפסות היא על ידי הגבהת מעקה למרפסת ברזל. מרפסת ברזל בעלת מעקה נמוך ממטר חייבת בהגבהה נוספת. אחרת, המרפסת עלולה להפוך להיות מקום מסוכן מאוד. אסור לילדים לשהות במרפסת בעלת מעקה נמוך ממטר ללא השגחת מבוגר.

חשוב להדגיש, על המבוגר להיות אחראי וקשוב. מבוגר שמתעסק תוך כדי בפלאפון, לא נחשב למשגיח. הוא עלול להיסחף ופשוט לא לשים לב קפיצה של ילד לשניה אחת קריטית.

 

התקנת שערי בטיחות!

מומלץ מאוד להתקין שערי בטיחות בכניסה למרפסת. כך שילדכם לא יוכל להכנס ללא בקשה ממבוגר. לחלופין, אם אין לכם שערי בטיחות, הקפידו לסגור את דלת המרפסת באופן קבוע שילדים קטנים לא יצאו אליה לבדם.

 

הוציאו חפצים גבוהים!

הוציאו כל חפץ שיכול להפוך להיות עזר לטיפוס. גם חפץ קל עלול להיות מסוכן. ילדים קלילים יכולים להיעזר בו ולקפוץ מהמרפסת חלילה.

אם אתם כן רוצים להשאיר במרפסת רהיטים, השתמשו ברהיטים כבדים שאינם עשויים מפלסטיק והניחו אותם רחוק מקצה המרפסת. כך לא יוכלו הילדים לגרור אותם ולטפס עליהם.

 

שמרו על ניקיון המרפסת!

אם יש לכם תינוק בבית, אתם חייבים לשים לב שאין שום חפץ קטן או לכלוך שהוא יכול להכניס לפה. מדי יום מתפרסמים בעיתונות מקרים חמורים של תינוקות שבלעו חפצים שונים כמו מברשת שיניים, אבנים, גולות וכו ונחנקו.

המרפסת היא מוקד ללכלולים. הרוח מעיפה לתוכה את כל מה שרק יכול להיות. לפני שאתם נכנסים עם תינוק למרפסת, טאטאו.

גם לכלוך של יונה הוא מלא חיידקים. אל תתנו לתינוק לגעת בו.

 

לסיכום

מרפסת היא אכן מקום אידיאלי ומקסים לבילוי ואוורור, במיוחד עבור בית עם ילדים. אבל הסכנות הקיימות בה רבות:

חובה לשים לב שגובה המעקה יהיה לפחות מטר.מומלץ מאוד להתקין רשת גנה למרפסת. כדאי להתקין שערי בטיחות למרפסת כדי למנוע כניסה ויציאה ללא מבוגר משגיח. חשוב לודא כי המרפסת אינה מכילה חפצים קטנים מסוכנים לתינוקות, רהיטים קלים שילדים עלולים לטפס עליהם. ותמיד תהיו בשטח עם הילדים.

פינת ישיבה