הובלת דירה – מדריך למתחילים

רכישת דירה או מעבר לשכירות בדירה עדיפה יותר הוא רגע משמח בו השדרוג מהותי וחשיבותו גבוהה.

אך אנחנו לא מתחילים את חיינו במקום החדש ממש מאפס.

הציוד שרכשנו וצברנו במשך השנים עובר איתנו וגם אם נסנן משמעותית, עדיין לא נוכל לוותר על כולו.

לכן במאמר זה נסביר על הובלת דירה – מדריך למתחילים.

 

הזמנת איש מקצוע

עם אנשי ההובלה מומלץ לתאם מבעוד מועד ולקבוע תאריך יעד מוגדר בכדי שלא נגיע למצב בו זמן המעבר הגיע ואין מי שיבצע את הפינוי, המעבר והאחסון מבין הדירות.

לשם מעבר תקין וחלק ככל הניתן, מומלץ לקבל שירות מאיש הובלות או חברת הובלות בעלי שם וניסיון בתחום בכדי למנוע אי נעימויות, הן מבחינת עמידה בזמנים והן מבחינת נזק לתכולה.

על מנת לבצע מעבר חלק ולמנוע אי הבנות מיותרות עם המוביל ניתן לקרוא טיפים למעבר דירה והובלה בבלוג של ירון כהן ולחסוך בעלויות ובעוגמת נפש מיותרות.

 

הכנת תכולת המעבר

לשם מעבר יעיל ונוח ככל שניתן, הדרך הידועה והיעילה ביותר הינה לחלק את התכולה אותה ניתן לארוז בקרטונים לקבוצות ולרשום על כל קרטון לאיזה חדר הוא שייך. בכך, מיקום פריקת התכולה ואחסונו במקום החדש, יהיה קל ומהיר ביותר.

טיפ קטן – רישום מסודר של תכולת הפריטים שאוחסנו בכל קרטון יכול לעזור ולמנוע תחושת תסכול בעת חיפוש או איבוד של פריטים שלא לצורך.

בנוסף, רכישה של מספר שקיות ואקום בגדלים שונים יכולה לעשות פלאים לצמצום השטח ולאחסון מקסימלי של כל קרטון. בכך ניתן לחסוך בעלויות ההובלה ובשמירה על מוצרי טקסטיל וביגוד.

על מנת למנוע אי נעימויות ובמקום לקבל פיצוי (אם הוסכם) על נזק, כדאי לבצע פעולות מנע בכל הנוגע לכלי החרסינה ומוצרים שבירים אחרים. עטיפה של כל פריט בנפרד באריזת פצפצים או בניירות עבות יכולה למנוע התנפצות הפריטים מכל סיבה שלא תבוא עלינו לטובה.

 

סידור התכולה בדירה החדשה

בעת הכניסה לדירה החדשה, כדאי להתחיל מפריקת ריהוט מכיל תכולה, ומוצרי חשמל גדולים כגון ארונות, שידות, מקרר, תנור, מכונת כביסה, מייבש, מדיח שולחנות, מזנון, מיטות, ספריה וכיו"ב.

מיקום תכולת הריהוט ומוצרי החשמל מאפשר לאמוד את חלל החדרים ולשנות את מיקומם במידת האפשר והצורך לפני העמסתם בציוד. עם הבאת התכולה הארוזה בקרטונים ומיקומם בחדרים המותאמים להם, פריקת הקרטונים תעשה באופן מהיר וקל יותר ובזכות רישום מוקדם של הפריטים שהכנסנו לכל קרטון, נוכל לבצע ווידוא הוצאת הפריטים, סימון בצ'ק ליסט שהפריט יצא מהקרטון ואחסונו במקום הנכון לו.

 

לסיכום

בחירת אנשי הובלה נכונים, השקעה בעטיפת פריטים שבירים, רישום מוקפד של כל פריט המוזן לכל ארגז וביצוע אריזה מסודרת, יכולה למנוע התכנות של ארגזים לא פרוקים לאורך זמן וכן, איבוד פריטים בעת המעבר.

חברת הובלות