הובלת מזנון מעוצב לבית – איפה חשוב לשים דגש

אחד הדברים שהכי לוכדים את המבט בכל בית זה המזנון – בחירה נכונה של מזנון היא קריטית לחזות של הבית בגלל מיקומו המרכזי.

עם זאת, מי שחושב שלאחר שבוחרים את המזנון המעוצב המתאים נגמרה העבודה, כנראה שכח את תהליך ההובלה הכרוך ברכישתו.

 

ביחד או לחוד

מזנונים מעוצבים לרוב גדולים ועדינים מדי מכדי להוביל אותם ברכב הפרטי, לכן ברוב הפעמים נבחר להיעזר בשירותי הובלה כדי לנתב אותם בבטחה אל הסלון הביתי. יש לעדכן את חברת ההובלה בדבר גודלו המדויק של המזנון, כדי שידעו להיערך בהתאם מבחינת כלי הרכב וכוח האדם הנדרשים.

בשימוש ברכב פרטי, לעיתים תליית המזנון על גג האוטו או דחיקתו אל תא המטען עלולה לפגוע במזנון ולהוריד מיופיו. לכן, לפני שמשתמשים ברכב הפרטי יש למדוד את המזנון ולוודא שהוא קטן מהמקום המיועד באוטו.

בין כה ובין כה, ישנם מספר דגשים שנרצה להפנות אליהם את תשומת ליבנו בתהליך ההובלה:

 

פצפצים זה הרבה מעבר לכיף

נתחיל כמתבקש עם אריזת המזנון. כדי להבטיח שלא יתנגש ויפגע מדפנות הרכב המוביל, נרצה לעטוף אותו בחומרים מבודדים דוגמת ניילון נצמד או פלסטיק בועות ("פצפצים" בעגה הישראלית). לפני העטיפה כדאי לתכנן אסטרטגיית עבודה שתבטיח שגם הסרת החומר בסוף התהליך תהיה הנוחה ביותר. אם וכאשר נשתמש בדבק סלוטייפ בתהליך האריזה, יש לוודא שהדבק לא נוגע במזנון עצמו אלא רק בחומר האריזה כדי שהמזנון לא יפגע (בהורדת צבע לדוגמא).

כאשר ממקמים את המזנון בתוך האוטו, יש לוודא שהמזנון לא מוּעד לנזקים כתוצאה מטלטולו בנסיעה. לשם כך, נוודא שהמזנון מהודק היטב על ידי רצועות קשירה ראצ'ט או חבלים חזקים שיבטיחו את יציבותו.

 

אל תיקחו סיכון, קחו את הזמן

במהלך הנסיעה, על אף שקשרנו והידקנו את המזנון, יש להקפיד על נסיעה בטוחה כדי למנוע תזוזה תכופה של המזנון. יש לשים לב במיוחד לפניות חדות ולהאט לפני הגעה אליהן. בנוסף, יש לזנוח את יצר ההרפתקנות ולא לצאת למשימות עקיפה מיותרות – אמנם נגיע הביתה חצי דקה יותר מאוחר, אבל לפחות יהיה לנו מזנון.

 

ערניים עד הסוף

יש להשקיע מחשבה גם בתהליך פריקת המזנון – אף אחד לא רוצה "לפצוע" את הרהיט הנחשק שלו רגע לפני מיקומו הסופי. יש לוודא שהרכב חונה במקום שמסביבו שטח מספיק כדי להוריד את המזנון בבטחה וללא עצמים קרובים שיכולים להתנגש בו.

בנוסף, אין להסיר את חומר העטיפה עד ההגעה למיקום הייעודי למזנון בתוך הבית, כדי להבטיח שהדרך אליו תעבור בבטחה. ניתן להיעזר לאורך כל התהליך גם באדם נוסף שיסתכל מהצד על מסלול הולכת המזנון וייתן הנחיות למובילים דוגמת הדרך הקצרה ביותר ליעד או חפצים שיש להיזהר מהם.

 

סלון