הובלת ציליה לים – עשה ואל תעשה

השמש הקופחת של הים עשויה להיות נעימה במיוחד, אך לרוב זה עד לשלב מסוים. בנקודת הזמן בה השמש מתחילה להעיק, והצורך בהתרעננות קלה תחת מחסה כלשהו עולה, נוהגים להשתמש בציליה. הציליה, כשמה כן היא, מצלה ומגנה מפני החום האימתני. לרוב היא מספיק רחבה כדי לאכלס תחתיה מספר ראשים, ותוכלו למצוא את עצמכם יושבים לצד חבריכם בים בניחותא, גם כשמדובר בשמש קרבית במיוחד. לאור היותה כה רחבה, הובלתה לאורך חוף הים עד למקום עגינתכם עשויה להיות מעט קשה ומאתגרת. היא מהווה מעין מעמסה, וכן דורשת מכם ידע אלמנטרי ביותר של מה כן לעשות ומה לא לעשות בשעה שמובילים אותה לשם.  ריכזנו עבורכם את המידע החשוב.

ציליה לים- הדבר המושלם!

ציליה לים מהווה מעין אוהל גדול שמטרתו להגן מפני השמש החמה. מדובר בהמצאה ישראלית שתפסה תאוצה בשנים האחרונות והפכה למבוקשת במיוחדת, זאת לאור הקלות שבהובלתה לים ובהרכבתה המהירה. מעבר לנגישותה הרבה, המחיר שלה יחסית זול ונוח לכל כיס. הציליה מגיעה עם שקים ייעודיים למילוי חול, אשר אותם ממלאים מהחול שבחוף ועם מוטות, אשר באמצעותם אפשר להבטיח את יציבותה של הציליה. ציליות יכולות לאכלס בין שניים לשניים עשר אנשים,  תלוי בגודלה של הציליה בה בוחרים.

דו"חות עירוניים על הקמת ציליה בים

בשנים האחרונות עלה חוק עזר עירוני, לפיו ניתן לחלק קנס למי שפותח ציליה בים. החקיקה הזו נקבעה ברמה העירונית, כך שאין זה חל בכל הערים והעירייה עצמה רשאית להחליט האם לאכוף את החוק הזה או לא. העילה לחוק זה היא שילדים מתרוצצים על החוף וגם מבוגרים לא תמיד שמים לב לאן מועדות פניהם, ויש סכנה שייתקלו באחד מן המוטות של הציליה ובטיחותם תיפגע. כדי להימנע מקבלת קנס, כדאי להיות ערניים ולשים לב לשילוט בים. חובת העירייה היא להתקין בים שילוט שמורה האם מותר לפתוח ציליה או לא. דאגו לשים לב לכך לפני שאתם פותחים  את הציליה, וכך תקטינו את הסיכוי לקבלת דו"ח.

שימוש בטוח בציליה בים

הדבר הבטוח ביותר הוא להתקין ציליה בשטחי חוף פחות המוניים, או אף מבודדים, וכך לוודא שאין סכנה שאורבת למתרחצים בחוף. חשוב לומר שהחוק המדובר עוד נמצא בראשיתו, ולכן גם אם תימצאו עם ציליה בחוף לא ייעודי לכך, יותר סביר שיורו לכם על קיפול מאשר קנס מידי. בכל מקרה, למען שמירה על בטיחותכם ועל בטיחות הסובבים אתכם, כדאי לשים לב עוד טרם השימוש שהערכה שכוללת הציליה שלכם תקינה. בעת פרישתכם אותה על החוף, ודאו שהמוטות מתוחים היטב יחד עם שקי החול. מדי פעם ודאו שהעוברים מצידי הציליה שלכם ערים לעובדה שהיא קיימת, ובמידה ולא נסו להסב את תשומת ליבם לכך.

שמשיה