הילדים כל היום במסכים? כך תשכנעו אותם להתחיל לקרוא ספרים

בעידן הדיגיטלי של היום, זה יכול להיות אתגר לעודד ילדים להרים ספר ולגלות את הנאות הקריאה. עם זאת, הקניית אהבה לקריאה בילדים מציעה אינספור יתרונות, כולל אוצר מילים משופר, דמיון משופר והצלחה בלימודים.

כהורים, חשוב למצוא דרכים יצירתיות לשכנע את ילדיכם להתחיל לקרוא ספרים.

במאמר זה, נחקור אסטרטגיות יעילות להצית תשוקה לקריאה אצל ילדיכם ונמליץ על ספרים לנוער שבוודאי ישתובו את דמיונם ויעוררו את אהבתם לקריאה ובסופו אף נמליץ על מספר ספרים. בואו לצלול פנימה!

 

היו מודל לחיקוי לקריאה

ילדים משקפים לעתים קרובות את התנהגות הוריהם, ולכן חיוני להיות מודל לחיקוי לקריאה חיובית. תן לילדיך לראות אותך נהנה מספרים באופן קבוע, בין אם זה קריאה לשם הנאה, למידה, או אפילו שימוש בקוראי אלקטרוני או ספרי שמע.

על ידי הצגת ההתלהבות שלך מקריאה, סביר יותר שתעורר השראה בילדיך ללכת בעקבותיהם. צור שגרת קריאה שבה כל המשפחה יכולה לבלות זמן בקריאה משותפת או לדון בספרים שקראת. זה יטפח אהבה לקריאה ויהפוך אותה לחוויה משותפת.

היו מודל לחיקוי לקריאה

צור סביבת קריאה

ייעוד פינת קריאה נעימה ומזמינה בבית יכולה להפוך את הקריאה למושכת יותר לילדים. הגדר חלל מיוחד עם ישיבה נוחה, תאורה טובה ומגוון ספרים המתאימים לגיל. ודא שהאזור שקט ונקי מהסחות דעת, כגון טלוויזיות או מכשירים אלקטרוניים.

על ידי יצירת סביבת קריאה ייעודית, אתה מספק תזכורת פיזית לערך וההנאה שבקריאה.

צור סביבת קריאה

תן להם לבחור

מתן אפשרות לילדים לבחור את הספרים שלהם יכול להגביר באופן משמעותי את העניין והמעורבות שלהם בקריאה. קח אותם לספרייה או לחנות הספרים ותנו להם לחקור ז'אנרים ומחברים שונים.

הציעו הנחיות והמלצות, אבל בסופו של דבר תן להם את המילה האחרונה. עידוד האוטונומיה שלהם בבחירת הספרים מעצים אותם ומגביר את השקעתם בחוויית הקריאה. על ידי כיבוד העדפותיהם, אתה מוכיח שקריאה היא מסע אישי ומהנה.

 

הצג מגוון

הצג מגוון רחב של חומרי קריאה כדי לרתק את תחומי העניין של ילדיך. הצע ספרים מז'אנרים שונים, כולל הרפתקאות, פנטזיה, מסתורין ועיון. רומנים גרפיים, ספרי קומיקס ומגזינים יכולים להיות גם בחירות מצוינות למשוך קוראים סרבנים.

שלבו ספרים המשקפים את התחביבים, התשוקות או הנושאים האהובים עליהם. על ידי מתן מגוון, אתה מגדיל את הסיכוי למצוא ספרים המהדהדים את ילדיך ולהשאיר אותם להוטים לחקור עוד.

 

הפוך את הקריאה לפעילות מהנה

הפוך את הקריאה לחוויה מהנה ואינטראקטיבית על ידי שילוב פעילויות מהנות הקשורות לספרים. לילדים צעירים יותר, שקול מפגשי סיפור שבהם אתה מביא את הדמויות והסיפורים לחיים.

הצג סצנות, השתמש בקולות שונים, או צור מלאכת יד המבוססת על הסיפור. לילדים גדולים יותר, ארגן מועדוני ספרים או אתגרי קריאה שבהם הם יכולים לדון בספרים האהובים עליהם עם עמיתים. עיסוק בפעילויות הקשורות לספרים מטפח תחושת התרגשות וקהילה סביב הקריאה.

 

השתמש בטכנולוגיה כדי לשפר את הקריאה

שלבו טכנולוגיה כדי לשפר את חווית הקריאה לילדיכם. קוראי אלקטרוני וספרי אודיו הם כלים מצוינים המספקים גישה נוחה לספרייה עצומה של ספרים. קוראים אלקטרוניים מאפשרים לילדים להתאים את גודל הגופן, להדגיש מילים ולגשת למילונים מובנים, מה שהופך את הקריאה לנגישה ומרתקת יותר.

ספרי שמע הם עוד אפשרות פנטסטית, במיוחד עבור ילדים שנאבקים בקריאה או שיש להם העדפה להאזנה. הם יכולים לעקוב אחרי הספר הפיזי בזמן שהמספר מביא את הסיפור לחיים.

 

חבר ספרים לחוויות מהחיים האמיתיים

עזרו לילדיכם לראות את הרלוונטיות של ספרים לחייהם שלהם על ידי חיבורם לחוויות מהחיים האמיתיים. אם הם מגלים עניין בבעלי חיים, המליצו על ספרים על חיות בר או טבע.

אם הם נהנים לבשל, ​​הציעו ספרי מתכונים או ספרים הכוללים סיפורים על אוכל. על ידי התאמת תחומי העניין שלהם לספרים מומלצים, אתה מספק חיבור ישיר בין התוכן לחוויותיהם האישיות, מה שהופך את חווית הקריאה למשמעותית יותר וקשורה יותר.

 

היו תומכים ומעודדים

עידוד ותמיכה הם חיוניים כאשר מנסים לשכנע ילדים להתחיל לקרוא ספרים. שבחו את מאמציהם, חגגו את התקדמותם והראו עניין אמיתי במסע הקריאה שלהם.

צור סביבה חיובית ולא שיפוטית שבה הם מרגישים בנוח לדון בספרים, לחלוק את מחשבותיהם או לשאול שאלות. על ידי טיפוח אווירה תומכת, אתה בונה את הביטחון וההתלהבות שלהם לקריאה.

 

ספרים מומלצים לנוער

להלן מספר ספרים מומלצים לנוער שמרתקים ובטוח מושכים את דמיונם של ילדיכם:

  1. סדרת "הארי פוטר" מאת J.K. רולינג: הסדרה האהובה הזו משלבת פנטזיה, הרפתקאות וידידות, מה שהופך אותה לבחירה מושלמת עבור קוראים צעירים.
  2. סדרת "The Chronicles of Narnia" מאת C.S. Lewis: הסדרה הקלאסית הזו מעבירה את הקוראים לעולם קסום מלא בבעלי חיים מדברים, יצורים מיתיים והרפתקאות מרגשות.
  3. סדרת "פרסי ג'קסון והאולימפיים" מאת ריק ריורדן: מערבבת פעולה, מיתולוגיה והומור, סדרה זו עוקבת אחר פרסי ג'קסון כשהוא מגלה את זהותו האמיתית כחצי אל.
  4. "פלא" מאת ר.ג. פאלאסיו: הסיפור מחמם הלב הזה מלמד אמפתיה וקבלה כשהוא עוקב אחר אוגי פולמן, נער צעיר עם הבדל פנים, כשהוא מנווט בבית הספר ובחברויות.
  5. סדרת "יומנו של ילד ווימפי" מאת ג'ף קיני: סדרה קומית זו בצורת יומן עוקבת אחר הרפתקאותיו של גרג הפלי, ולוכדת את ההומור והאתגרים של חיי חטיבת הביניים.

 

סיכום

לשכנע ילדים להתחיל לקרוא ספרים דורשת סבלנות, יצירתיות וסביבה מטפחת המטפחת אהבה לקריאה.

על ידי היותך מודל לחיקוי קריאה, יצירת סביבת קריאה, מתן אפשרות לילדים לבחור את הספרים שלהם, הצגת מגוון, הופכת קריאה מהנה, שימוש בטכנולוגיה, חיבור ספרים לחוויות מהחיים האמיתיים ומתן תמיכה ועידוד, אתה יכול להצית תשוקה לקריאה. הילדים שלך.

זכור לחקור מגוון רחב של ספרים מומלצים לבני נוער שמתיישרים עם תחומי העניין שלהם ושובים את דמיונם. באמצעות קריאה, ילדים יכולים לצאת למסעות מדהימים, להרחיב את הידע שלהם ולפתח אהבה לכל החיים למילה הכתובה.

הילדים כל היום במסכים כך תשכנעו אותם להתחיל לקרוא ספרים