הכירו את העיצוב הסקנדינבי

בחירה של סגנון עיצוב לבית היא אחת הבחירות הכי חשובות שאתם הולכים לעשות בכל הנוגע לבית שלכם. כיום קיימים לא מעט סוגי עיצוב, וכדי לא למצוא את עצמכם מבולבלים, חשוב להגיע כאשר אתם כבר יודעים מה סוג העיצוב אותו אתם רוצים לבית שלכם. אנחנו כאן כדי לעשות לכם היכרות עם אחד מסוגי העיצוב היפים ביותר שיש היום, הלא הוא עיצוב סקנדינבי.

 

עיצוב סקנדינבי

בתחום עיצוב פנים, עוד לפני שנכנסים לדקויות ולבחירה של פריטים, חשוב קודם כל להבין מהו סגנון העיצוב שעליו אנחנו רוצים ללכת. סגנון עיצוב הוא למעשה הקו מנחה שלפיו אנחנו בוחרים את העיצוב של הבית שלנו. סגנונות העיצוב שונים זה מזה במטרה שלהם, ולפני שבוחרים סגנון כדאי להכיר כמה שיותר עיצובים כדי למצוא את זה שהכי מתאים לנו.

באופן כללי לא נכון לדבר על סגנון עיצוב יפה יותר, אלא על כזה שמתאים יותר. דוגמא נהדרת לזה ניתן לראות בעיצוב הסקנדינבי שמתאים מאוד לאזור שממנו הוא מגיע. במדינות סקנדינביה השוכנות בצפון אירופה ישנן לא מעט שעות חושך, והמטרה של העיצוב הזה היא להכניס כמה שיותר אור לבית. זהו אחד מהדברים שמאפיינים אותו.

 

בחירת איש מקצוע מתאים

כדי לעצב את הבית שלכם בסגנון סקנדינבי, חשוב לבחור מעצבת פנים מומלצת באתר iDesigners, כזו שתוכל להסביר לכם איך להביא את העקרונות של סוג העיצוב הזה אל הבית שלכם. בינתיים, הנה כמה דברים שכדאי להכיר על העיצוב הזה.

 

צבעים

כאמור, במדינות צפון אירופה יש הרבה מאוד שעות חושך סביב השנה, מה שדורש מאיתנו להכניס בעיצוב של הבית כמה שיותר דברים בהירים. העיצוב הסקנדינבי עושה שימוש בצבעים בהירים, ובאלמנטים ששומרים על מעט האור הטבעי שיש שם. זה בא לידי ביטוי בכך שלא עושים שימוש רב בפריטים בצבעים כהים, והנטייה היא ללכת על צבעים פשוטים שקולטים אור היטב.

 

עיצוב פשוט ופונקציונלי

המאפיין המרכזי הנוסף של העיצוב הזה הוא עיצוב פשוט, שלא נוטה ליותר מידי מניירות. היופי של העיצוב הסקנדינבי הוא בשימוש בקווים חלקים והימנעות משימוש בקישוטים מוגזמים. הדבר הזה מזכיר מאוד את סגנון העיצוב המודרני שנחשב פופלרי מאוד, ובא לידי ביטוי בשימוש בקווי מתאר חלקים, ללא אלמנטים בודדים שאמורים למשוך את העין.

הרהיטים והפריטים השונים צריכים להיות שימושיים, ודווקא מתוך הזה היופי שלהם אמור להגיע. בעיצוב הסקנדינבי אנחנו מנסים כמה שיותר להימנע משימוש בפריטים לשם דקורציה בלבד, בלי שיש להם תועלת מעשית עבורנו.

 

לסיכום

העיצוב הסקנדינבי מאפשר לנו להנות מעיצוב פונקציונלי ששומר על החלל כמה שיותר מואר. הצבעים שבהם נעשה שימוש הם צבעים בהירים, והרהיטים שאותם נבחר הם רהיטים נוחים לשימוש, כאשר המטרה היא לא להציב בבית פריטים שלא משמשים אותנו. מומלץ לבחור מעצב פנים עם ניסיון והתמחות דווקא בעיצוב סקנדינבי.

חלל מעוצב