אתה קבלן? קבל 4 טיפים שיעזרו לך לצלוח כל פרויקט

קבלנים צריכים להתנהל באופן מקצועי לאורך זמן, כדי שהם יוכלו לצלוח את כל הפרויקטים שעומדים בדרכם, עד שהמבנים עומדים על תילם. מדובר בעובדה שידועה לקבלנים רבים, אך מעטים הם אלה שיודעים איך להגיע לתוצאה זו. המדריך הנוכחי ירכז את 4 הטיפים שיעזרו לבעלי המקצוע (החדשים והוותיקים) שעוסקים בתחום. הישארו אתנו ותגלו את האינפורמציה שתגרום לכם להתאמץ פחות ולקבל יותר.

 

טיפ מספר 1 – תשתמשו בכלים טכנולוגיים מתקדמים למעקב אחר משימות

קבלנים מביני עניין עושים שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים שמאפשרים להם לעקוב אחר משימות שונות. היום לא צריך לצאת החוצה ולשאול כל עובד אודות הפעולה שביצע, משום שיש אפליקציות מעקב שמשמשות את כלל עובדי הפרויקט. כך שכל אחד יכול לסמן באפליקציה את הפעולה שביצע והנתונים הללו יועברו לגורמים המוסמכים. לצד זאת, יש להשתמש בכלים אחרים (לדוגמא: יומן מקוון) שיאפשרו לנהל את לוחות הזמנים על הצד הטוב ביותר.

כלים טכנולוגיים

טיפ מספר 2 – תקדישו זמן לחיפוש אחר ספקים מומלצים

כל קבלן רוצה להיות בטוח בכך שהוא מסתייע בספקים הטובים ביותר בתחום. שכן, הדבר יבטיח ביצוע פעולות באופן מקצועי ויעיל. אם אתם רוצים ליהנות מיתרון משמעותי זה, עליכם להקדיש זמן לחיפוש אחר ספקים שנחשבים לטובים ביותר בתחום. שימו לב, מדובר בתהליך פשוט שמצריך יצירת קשר עם קבלנים אחרים, כדי  לשמוע את חוות דעתם המקצועית על ספק מסוים, לדוגמא, מנופי גוש עציון שמספקים שירותי מנוף לצד הובלות.

 

טיפ מספר 3 – תדעו להאציל סמכויות בדרך ארץ

לצערנו, יש קבלנים שמתייחסים לעובדים שלהם באופן לא הולם. כדאי שתבדקו את השיח שלכם, כדי שתראו אם אתם מרימים את הקול או מדברים בזלזול כלפי הסובבים אתכם. זכרו – תמיד אפשר לשנות את ההתנהלות במידה ומגלים שזו הייתה לקויה מסיבה כזו או אחרת.

 

טיפ מספר 4 – קחו לעצמכם חופשה קצרה אחת לזמן מה

אנחנו לא צריכים לספר לכם על הקושי שנלווה לעבודתכם כקבלנים, כי אתם חווים את העניין בשטח. נוכל לעודד אתכם לקחת חופשה קצרה אחת לכמה חודשים, כדי שתוכלו להתאוורר ולחזור לשטח בכוחות מחודשים. אם לא יצאתם לחופש בחצי השנה האחרונה, כדאי שתפתחו את היומנים, תשריינו מראש 3 – 4 ימי חופש ותאצילו סמכויות (בדרך ארץ, זוכרים?) לעובד בכיר שיתפוס את מקומכם לזמן קצר.

 

מילים אחרונות לסיום

כל קבלן צריך להכיר מקרוב ב – 4 הטיפים שרוכזו במדריך זה, כדי שיתאפשר לו לעבוד באופן מקצועי, יעיל ונוח. בשלב זה אתם מכירים באינפורמציה הכוללת, כך שנותר לכם רק ליישם את כל הפרטים ולהרגיש בשינוי תוך זמן קצר. נמליץ לכם להעביר את הפרטים הלאה, לקבלנים אחרים, כדי להעלות את המודעות בנושא שישנה את אורח חייהם מקצה לקצה.

קַבְּלָן