כולם אוהבים חטיפים: איך בוחרים חטיפים לחתולים

בני האדם בייתו את החתולים כבר לפני עשרות אלפי שנים, ובמשך כל הזמן הזה הם עזרו לנו בהרבה מאוד מובנים, עד היום. לכן לפעמים אנחנו מעוניינים לגמול להם על ידי פינוק בצורת חטיף כזה או אחר. למזלנו, היום אנחנו יודעים יותר טוב איך לבחור את החטיף המושלם בשביל החתול שלכם, גם בפן הבריאותי וגם בפן הפסיכולוגי. המאמר הבא יעזור לכם לעשות זאת.

 

מרקם

חטיפים לחתולים נהיו מגוונים מאוד במהלך השנים, והם עשויים לבוא במספר רב של צורות ומרקמים. למשל ישנם חטיפים בעלי מרקם פריך, המתאימים במיוחד לחתולים שאוהבים אוכל יבש. סוג נוסף של חטיפים יכול לבוא עם מרקם קצת יותר רך. סוג זה מתאים במיוחד לחתולים מבוגרים יותר שיכולת הלעיסה שלהם כבר לא במיטבה. חנות חיות בראשון לציון המחסן של חיים מחזיקה סוגים רבים של חטיפי חתולים.

המרקם של החטיפים גם יכול להשפיע על משך זמן הלעיסה של החתול. חתולים הם לא כמו כלבים ועצמות, והם לא בהכרח מעדיפים ללעוס את החטיף שלהם במשך זמן רב. לרוב הם דווקא מעדיפים חטיפים שניתנים לאכילה במספר ביסים קטנים. עם זאת, הם עדיין מסוגלים לאכול חטיפים שדורשים קצת לעיסה, לכן לא לפחד לתת להם כאלה אם יש לכם במקרה.

 

תכולה

חטיפים לחתולים מגיעים גם עם תכולות שונות ומרכיבים שונים. סוג התכולה של אותו החטיף בהחלט יכול להשפיע על האם החתול שלכם ייהנה מאותו חטיף או לא. ישנם חטיפים שהם מבוססי בשר כזה או אחר. חלק מכילים בתוכם שאריות דגים שאהובים במיוחד על חתולים. סוגים אחרים מכילים מינים שונים של צמחים שאהובים במיוחד על חתולים, כמו למשל צמח נפית החתולים.

 

חטיפים בריאים

אלמנט נוסף שצריך לקחת בחשבון כשבוחרים חטיפים לחתולים הוא אלמנט התזונה. החטיפים האלה הם אמנם חטיפים ולא האוכל הקבוע של החתולים, אבל זה לא אומר שהם לא יכולים להיות גם מזינים לחתול. חטיפים רבים מכילים מספר ויטמינים ומינרלים שמאוד עוזרים לשמור על בריאותו התקינה של החתול. אומגה 3, פרוביוטיקה, ותוספות חלבונים יכולים כולם לשפר את מצבו הבריאותי.

 

חטיפים בהכנה עצמית

יש כאלה שמעדיפים לדעת בדיוק מה סוג המרכיבים שיש בתוך החטיפי שהם נותנים לחתולים שלהם, ובצדק רב. חטיפים רבים כיום מכילים כיום חומרים משמרים ושלל חומרים אחרים אשר לא בהכרח מתאימים לבריאותו של החתול. על ידי הכנה של מתכונים פשוטים עם חומרים ידועים, ניתן ליצור חטיפי חתולים מוצלחים שהרבה יותר בריאים מחלק מהדברים המתועשים שנמכרים כיום בשוק.

 

סיכום

חטיפי חתולים הם דרך מצוינת בשבילנו לפנק את החברים הקטנים שלנו, אבל אנחנו צריכים לדעת לבחור את החטיפים האלה בקפידה. באמצעות הטיפים שניתנו כאן אתם תוכלו לדעת יותר טוב איך לבחור את החטיף המתאים בשביל החתול שלכם.

מזון לבעלי חיים