כיסא וגם שולחן – איך בוחרים כיסא משרדי?

מאז התפרצותה של מגפת הקורונה, המשק עובר לעבוד מהבית. בארץ ובעולם אנשים יכולים לעבוד כיום בסביבה הנוחה להם ביותר – ביתם. לכן חשוב שגם בבית תהיה סביבת העבודה נוחה ונעימה עם הכיסא והשולחן המותאמים ביותר.

 

חשיבות נוחות הכיסא

בין אם אתם עובדים באמת מהבית או מהמשרד, אתם מבלים שעות רבות מהיום בישיבה על כיסא והקלדה במחשב. מן הראוי שתבחרו בכיסא הנוח ומתאים ביותר, שישמור על גבכם ובשולחן הנכון, בגובה המתאים ובסגנון המותאם לצרכים שלכם. ישיבה ממושכת על כיסא לא מתאים עלולה לעלות לכם בכאבי גב, כאבי פרקים וראש. חשוב להשקיע בכיסא ובשולחן לעבודה נוחה ואיכותית.

 

מה הם כיסאות ארגונומיים?

לא כל כיסא יכול להוות עבורכם כיסא עבודה. רוב הכיסאות המשרדיים היום, וגם כיסאות העבודה לעובדים מן הבית הינם ארגונומיים. ארגונומיה משמעה הקשר בין סביבת בני האדם למוצרים הטכנולוגיים שבה, והתאמתם אחד לשני. זהו תחום שחוקר את השפעת החיים המודרניים על בני האדם במטרה לשפר את הבריאות והנוחות שלהם בסביבת העבודה. על כן, כיסאות ארגונומיים הינם כיסאות משוכללים ומותאמים לגב האנושי במטרה לשמור עליו, לאפשר נוחות מרבית ולאפשר ישיבה ממושכת של שעות ארוכות מבלי להיקלע לכאבי גב לא נעימים.

 

איך בוחרים כיסא ארגונומי משרדי מתאים?

כאשר בוחרים כיסא חשוב לשי לב לכמה פרטים חשובים –

עומק ורוחב הכיסא – ישיבה על הכיסא לפני הרכישה, בדיקה שאכן הגוף מתאים בגודלו לכיסא

ריפוד – בדיקה שהריפוד נוח ואוורירי (ריפוד אוורירי מפחית הצטברות זיעה על הכיסא), אך לא רך מדי, מאפשר ישיבה יציבה ולא שוקעת.

תמיכה בגב התחתון – קריטריון חשוב במיוחד מכיוון שמרבית בעיות הגב שנוצרות מישיבה ממושכת מתחילות בגב התחתון. חשוב לחפש כיסא בעל תמיכה חזקה, אופקית ואנכית.

משענת גב – חשוב לוודא שגובה המשענת תואם לגוף האדם שישב על הכיסא, שהיא מקומרת במידה הנכונה בשקע בו נפגשים הגב התחתון והעליון. יש לבדוק גם את אפשריות התמרון של המשענת, האם המצבים שמאפשרת נוחים ומספקים.

משענות ידיים – משענות הידיים צריכות להיות בגובה המרפק, או בעלות אפשרויות כוונון לגובה זה.

כיסאות ארגונומיים איכותיים ניתן למצוא בקישור הבא – כסאות משרדיים.

 

לא רק הכיסא

לשמירה על הגב שלנו וליצירת סביבת עבודה נעימה ונוחה, חשוב גם לדעת לבחור את השולחן הנכון למשרד או לבית. השולחן משחק תפקיד חשוב באופי סביבת העבודה שלכם. הגודל שלו, האיכות ונראות שלו יכולים להשפיע מאוד כיצד נראה יום העבודה שלכם. שולחן גדול מדי או קטן מדי עלול להפוך את חווית העבודה ללא נוחה ולא יעילה. לבחירת שולחנות עבודה וריהוט משרדי איכותי נוסף, ניתן להיכנס לקישור הבא – ריהוט משרדי. זכרו, סביבת עבודה איכותית, משמעה עבודה איכותית יותר ושמירה על בריאות העובד לתווך הרחוק.

כיסא שחור