כיצד למצוא את מקור דליפת המים ולעצור אותה במהירות?

דליפת מים יכולה לעשות נזק קשה לרכוש הבית, ובקלות המצב יכול לצאת משליטה. דליפות צנרת הן מצב נפוץ, כמעט בכל בית ישנה נזילה באיזשהו שלב לצערנו. הרבה מהדליפות הן דליפות סמויות, לא כולן גלויות. לכן, איתור נזילות או סתימות חייב להיעשות באופן מידי ובהקדם. חשוב לתקן בזמן את דליפת הצנרת, ואף לנסות לאתר את המצב לפני שהוא יגיע לדליפה ממשית.

צורך באיתור מקור הבעיה

איתור נזילות מים הוא עסק מתפתח בימינו. בהיותו עסק מתפתח אבל גם נפוץ, הציבור זקוק לפתרון קל, מידי ובתהליך איתור לא מסובך מדי עם אפשרות לקניית מכשירים חכמים ומתקדמים לאיתור הנזילות.

דרכים לאיתור נזילות מים

פטיש מים

מכשיר שמודד לחץ זרימה, הוא נמצא מתחת לאדמה ויש עליו חיישנים שמודדים את הלחץ. מכשיר זה חדש, והוא מוכוון לגילוי דליפות מים בצנרת מעבר לטווח הראייה. החיישנים אוספים את הנתונים שמראים את התפשטות המים באמצעות מד שנקרא 'גלי מים'. הנתונים המתקבלים מוזנים במשוואה מתמטית שיכולה לדייק את מיקום הדליפה.

בדיקת לחץ

אפשר לסגור את כל הברזים ללילה אחד, כולל הניאגרות ולראות אם המונה של המים עולה או זז. אם הוא זז כנראה יש נזילה. ואם הוא לא זז אבל בכל זאת יש סימנים של רטיבות או לחות בקירות, אז ככל הנראה זו בעיה במערכת האיטום בבית.

כדאי לבדוק את הדוד

דוד שמש יכול להיות מקור לנזילה ולטפטופים ואם הוא באמת המקור כדאי להזמין איש מקצוע- איש דודים.

 

מצלמה תרמית

על מנת לגלות ולאתר מיקום דליפות ונזילות באופן מדויק כדאי לפנות לאינסטלטור מיומן, מצלמה זו עובדת על קרני אינפרא אדום, לכן יש לחמם מעט את המים בבית על מנת ליצור הפרשי טמפרטורה שקל יותר למצלמה לזהות.

מערכת הביוב

על מנת לבדוק אם הבעיה במערכת הביוב יש לבצע בדיקת הצפה. מכניסים מעין בלון שסותם את היציאה של הצינור ואם מפלס המים יורד, כנראה שיש נזילה בצינור.

 

איך לעצור את הדליפה?

כדאי להזמין איש מקצוע באופן מיידי. חשוב שהאינסטלטור יהיה גם מומחה בנזילות וגם יהיה מנוסה באיתור הנזילה. נדרשת מקצועיות רבה, ניסיון וציוד ספציפי. אינסטלטורים מהסוג הזה משתמשים בציוד איכותי, שמאבחן ופותר נזילות ודליפות באופן מדויק ומהיר יותר.
חשוב לקבוע מחיר מראש, דמי ביקור הם בדרך כלל 150-500 ₪ ומומלץ לקבוע את המחיר מראש גם בתלות זמן השהות של האינסטלטור בבית. כמו כן, חשוב לוודא שהאינטלסטור ינפיק לכם דו"ח מפורט עם מסקנות ברורות על מנת שתקלות כאלה לא יקרו שוב. ובנוסף, למקרה ויש לכם ביטוח דירה, בעל הדירה יכול להשתתף בסכום התשלום או בעתיד אם תרצו למכור את הדירה, חשוב שדברים אלה יהיו ידועים וכתובים באופן מקצועי, ברור ומסודר.
איתור נזילות