כיצד מאתרים נזילה בהקדם האפשרי?

נזילה היא אחד הדברים הכי מעצבנים שקיימים. בנוסף לאי הנוחות הכרוכה בנזילה, נזילה לא מטופלת גורמת לנזקים כבדים לתשתיות ולמבנה. העלויות של תיקון הנזילה והנזקים המתמשכים ממנה הם גבוהות מאוד. ככל שתאתרו את הנזילה מוקדם יותר ומהר יותר כך תמנעו מנזקים למבנה שיגררו אחריהם תיקונים יקרים. השאלה היא איך מאתרים נזילה כמה שיותר מהר. במאמר הבא תקבלו את התשובה.

 

מה זה נזילה?

איפה שיש מיים זורמים יש גם תשתיות ברובם נסתרות. התשתיות הללו זו מערכת של צינורות. כאשר אחד מהצינורות הללו לא אטום היטב יש דליפה של מים הקרויה נזילה. נזילה כזו עשויה לשחוק את הצינורות, לפגום בתשתיות, לגרום לרטיבות רצינית ולנזקים נוספים.

ככל שמתקנים את הנזילה מוקדם יותר כך נמנע נזק רחב יותר. כדי לתקן את הנזילה צריך לדעת מה המיקום שלה. בשביל זה יש היום ציוד מקצועי שמסייע לאתר את המיקום המדויק של הנזילה ומאפשר טיפול מוקדם בבעיה.

 

מי יכול לאתר נזילה?

לא כל אחד שיש לו את הציוד הנדרש יכול לבצע את הבדיקות לאיתור נזילה. צריך לדעת איך להשתמש במכשור וגם איך לפענח את הבדיקות. יש מומחים וחברות כמו סטופ ליק איתור נזילות שיעשו לכם עבודה מצויינת.

 

אמצעים מקצועיים לאיתור נזילה

מצלמת סיב אופטי

כאשר יש נזילות בתשתיות הקרקעיות או במערכת הביוב עושים שימוש במצלמה כזו. מדובר במצלמה שדוחפים לתוך הצנרת התת קרקעית והמצלמה משדרת למסך שנמצא בחוץ. כך אפשר לראות בזמן אמת איפה הבעיה.

 

חיישן גז

כאשר מעוניינים לאתר נזילה לא בתוך מבנה. כמו בחצר השיטה היא למלא את הצינורות בגז ידידותי לסביבה. באופן אוטומטי הגז דולף במקום הנזילה ומאתרים את המקום הזה על ידי חיישן גז.

 

איתור נזילה בקיר על ידי מצלמה טרמית

מצלמה טרמית מספקת תמונה של אזורי חום וקור. מצלמים תקרה, רצפה, או כל משטח אחר והמצלמה ממפה את האזורים הקרים והחמים בצבעים כחול ואדום. כאשר יש נזילה בקיר מלאים את הצינורות במיים חמים ואז מצלמים את הקיר. כך מגלים את המיקום המדויק של הנזילה.

 

בדיקת נזילה

על אף קיומם של כל האמצעים המשוכללים לאיתור נזילה צריך לבצע קודם בדיקה האם קיימת בכלל נזילה. לעיתים אנשים חושבים שיש להם נזילה בצנרת באמבטיה אך הנזילה מגיעה מהבית של השכן למעלה. לכן לפני שנוקטים בבדיקות יקרות לאיתור הנזילה יש לבדוק האם אכן יש נזילה במקום הספציפי הזה.

 

סיכום

כאשר יש נזילה חשוב מאוד לאתר אותה כמה שיותר מוקדם. כדי לאתר את הנזילה במהירות צריך להזמין מומחה. שבשלב הראשון יבדוק איפה קיימת הנזילה ובשלב השני יאתר את המיקום המדויק של הנזילה באמצעות מכשור מקצועי מיוחד. לאחר איתור הנזילה יש לבצע את התיקון כמה שיותר מהר. ואחר כך לתקן גם את הנזקים המשניים.

לאתר נזילה