כך תובילו ברכב שלכם ריפוד למיטת שיזוף ללא פגע

כדי להתפנק צריך לעבוד קשה? לא בהכרח, פשוט לעבוד חכם

קניתם מיטת שיזוף? תתחדשו!
אם לא מתחשק לכם בנוסף לריפוד להוציא כסף גם על ההובלה, אז בכתבה הבאה נסביר לכם כיצד להוביל בשלום את המיטה מהחנות לבית, ללא כל נזק לריפוד או לאוטו.
הפשילו שרוולים, קחו איתכם עוד זוג ידיים טובות ויאללה לעבודה.

 

קודם כל ולפני הכל – הגנו על הריפוד

מומלץ להשתמש בניילון נצמד כדי למנוע פגיעה בריפוד הזמן ההובלה: השתמשו בניילון נצמד בכמות נדיבה, העמידו את הריפוד על הצד ולפפו סביבו את הניילון. קחו נייר – דבק חזק ואיכותי והדביקו אותו בין הניילון לריפוד כדי לוודא שהניילון הנצמד לא יתרופף במהלך הנסיעה.
הצעת ייעול – תוכלו לעשות חורים קטנים בניילון הנצמד כדי לאפשר לכם להחזיק את הריפוד בצורה נוחה.

 

קדימה לרכב

היעזרו בחבר, בשכן או בבן משפחה והעבירו את הריפוד אל הרכב בארבע ידיים. אם אתם מבצעים לבד את מלאכת ההובלה השתמשו בעגלת המשא דולי הידועה אצל מובילים מקצועיים ואם אין לכם כזו בבית – קחו שמיכה, הניחו את הריפוד עליה וכך גררו את הריפוד עד האוטו ומהאוטו אל הבית. כדאי להשתמש בשמיכה עבה כדי למנוע חיכוך של הריפוד עם הרצפה וגם להחזיק ביד אחד את הריפוד על מנת לוודא שהוא לא ייפול על הרצפה.

 

מוכנים ליציאה?

אם יש לכם טנדר המסוגל להכיל את הריפוד בתוכו – נהדר, רק וודאו להשכיב את הריפוד על הצד ולאבטח אותו באמצעות חבל עבה או  רצועת ראצ'ט שנתין להשיג בחנויות כלי בית. ואם לא – נצטרך להוביל את הריפוד על גג הרכב. כדי להעמיס את הריפוד בצורה הטובה ביותר – קפלו את הריפוד לשני חלקים אם ניתן (בדרך – כלל ריפוד מיטות שיזוף מתחלק לשניים) ושמרו עליו מקופל בעזרת שתי ואפילו שלוש רצועות ראצ'ט. לאחר שקיפלתם את הריפוד זה הזמן להעמיס אותו על גג הרכב. מומלץ לקנות גגון להובלת מטען ולהתקין אותו על גג הרכב. אם אין לכם גגון – הניחו רצועת עץ חזקה על גג הרכב מתחת לריפוד. לאחר מכן אבטחו את הריפוד עם רצועת ראצ'ט או עם כאבל באנג'י אם יש לכם בהישג יד. אם לא הצלחתם – העבירו את הכבל דרך החלון ואפשר גם לאבטח דרך הבגא'ז מאחורה. כדי לשמור על צבע הדלתות של רכבכם ולמנוע שפשוף עם הריפוד – כדאי לשים ספוג בהיקף של הדלתות. אם יש לכם אנטנה על הרכב – הורידו אתה בזמן ההובלה.

 

זהירות זה שם המשחק

אם בחרתם לחסוך כסף ולהוביל בעצמכם את הריפוד – מצוין, רק דאגו שזה לא יבוא על חשבון הביטחון שלכם בכביש. נסיעה עם מטען על גג הרכב יכולה להיות  מסוכנת, שכן בנוסף לחשש שהריפוד שלכם ייהרס –  אם הוא ייפול במהלך הנסיעה הוא עלול גם לסכן אתכם או את הנוסעים אחרים בכביש. לכן דאגו לעשות את כל השלבים לאט ובדיוק כמו שצריך. כשאתם נוסעים על הכביש דאגו לא לנסוע מהר מדי או לבלום חזק מדי, עצרו מדי פעם בצד הדרך אם ניתן כדי לבדוק שהכל תקין והיו ערניים למתרחש בכביש.

זכרו – חשוב להשקיע זמן ולקחת ברצינות את מלאכת ההובלה, כי איכות ההובלה תקבע האם תוכלו להשתמש בריפוד מיטת השיזוף או שתצטרכו לזרוק אותה ולקנות חדשה יום אחרי שקניתם אותה. גם אם תתעייפו מעט – עבודה נכונה ומדויקת תביא אתכם למנוחה על מיטת השיזוף השלמה לאחר ההובלה. בהצלחה!

 

מעבר ציוד